ro
door rodanos Jul 26, 2008 om 19:07
Computers & telefonie

?

Hallo,ik heb onlangs ,Windows XP home edition geinstalleerd met daarbij service pack 2.Nu wil het geval dat als ik bij microsoft up-date,s kijk geeft hij aan dat ik service pack 3 kan installeren,maar mijn vraag is nu kan dat kwaad wat betreft service pack 2.Krijg ik dan op mijn computer geen conflict,ik heb momenteel nog service pack2.

Mijn tweede vraag is,ik heb ook gelijk de virus scanner,Bull Guard geinstalleerd,daarover geen probleem.

Maar als ik mijn computer nu opstart geeft de virus scanner van,Bull Guard aan dat hij een conflict heeft met de Fire-wal van windows en vraagt of ik deze uit wil schakelen en dat,Bull Guard,dat voor zijn rekening neemt,waarop ik dus ok heb gegeven.

Kan dit verders geen kwaad wat betreft de beveiliging op mijn computer.Ik zie uw reactie hierover tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Willem.

802 8 Rapporteer

ba
door bachanaal - Jul 26, 2008 om 20:34
248 Antwoorden / 7 Vragen

eerst de firewall; in bullguard zit al een firewal, dus een van de twee moet uit, dubbel kan niet. servicepack 3 kan verder normaal geinstalleerd worden, dat is een uitbreiding van servicepack 2 en nog wat beveiligingssoftware van windows. het is wel een groot bestand, ik meen 0,5 GB. korrtom eigenlijk niks aan de hand.

birdtweety
door birdtweety - Jul 26, 2008 om 22:40
115 Antwoorden / 21 Vragen

service pack 3 is je een gecombineerde update als je sp2 al op je pc hebt zal sp3 alleen die onderdelen updaten die nog niet zijn aangepast met sp2. als je geen sp2 op je pc hebt zal sp3 dit gelijk aanpassen tot sp3.

voor je 2de vraag heb zelf geen ervaring met bullgard maar er kan maar  firewall active zijn op je pc dus of je schakeld de firewall van  je pc uit of die van bullgard

sc
door schrama_1 - Jul 28, 2008 om 14:18
5 Antwoorden / 0 Vragen

ging bij mij ook niet

ga naar site van windows download centrum

en installeer via xp downloaden voor it specialisten

dit gaat prima ,het is bedoeld voor winke;s e.d. die dit meerdere malen moeten doen

er
door erky - Jul 28, 2008 om 14:41
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Willem,
Bij Windows XP kwam eerst SP1 en daarna SP2. SP2 bevatte niet de onderdelen die al in SP1 zaten. Als je SP2 installeerde zonder SP1 kwam automatisch een melding. Met SP3 is dit anders, die heeft alle vorige wijzigingen van SP1 en SP2 er ook in zitten.

Zoals door werd opgemerkt, het kan maar is niet noodzakelijk dat je de hele download van de site van Microsoft ophaalt, maar wel makkelijk voor later als je eens een crash hebt. Als je WGA notification (Windows Genuine Advantage) hebt en als je automatische updates hebt aan staan (aangevinkt) zal XP automatisch de voor jou noodzakelijke updates binnenhalen en hoef je niets te doen. Een tussenoplossing is naar Programma's gaan, tabblad nieuwe software en dan kan je daar op Windows Update klikken om naar de Microsoft site te gaan.

BullGuard Internet Security is software voor virusscannen maar ook tegen Spyware en het heeft een Firewall. Een firewall is een beveiliging tegen hackers. Als je twee of meer firewalls installeert op je systeem kan het systeem wel eens crashen, gelukkig bijten BullGuard en de Windows firewall elkaar niet, maar één MOET er uit staan voor een goede werking. Mijn advies: zet de Windows Firewall uit en BullGuard aan. En je zegt dat dat al zo is, dus mooi zo! Dan hoef je niets meer te doen en ben je redelijk veilig.

Succes,
Erky

ro
door ronlau9 - Jul 28, 2008 om 17:26
46 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vraag is waarom kan dat niet een dubbele Firewall ?
Windows heeft bij mij een Firewall mijn ADSL retour ook.
Oke je moet ze goed instellen
Dom is dat je bij Windows update de firewall eigenlijk af moet zetten

gl
door glaasjewyn - Jul 28, 2008 om 22:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kun je eigenlijk zien welke SP je hebt?

labren
door labren - Jul 29, 2008 om 02:16
862 Antwoorden / 0 Vragen

op de eerste vraag,ja je kan rustig sevice pack 3 instaleren je computer wordt er ietsje sneller van en nee je krijgt geen conflict en op vraag 2 het is beter als je de firewall van je antievirus gebruikt en die van Windows uitschakelen want de firewall van de virus scanner werk meestal beter als die van Windows en eeh en glaasjewyn, te diep in het glaasje gekeken hahahahah grapje dat is start ,configuratiescherm, prestatie en onderhoud, systeem en daar kan je zien welk service pack je hebt kan je allemaal achter elkaar op klikken met je muis en proost he

sh
door shortymusic - Aug 5, 2008 om 10:11
18 Antwoorden / 11 Vragen

ja dat kan,

maar eerst je,

Antievirusprogramma verwijderen,

Dan servicepack3 installeren,

En dan je antievirusprogramma weer installeren,

En dan

Opnieuw opstarten,

Dit volgens MS-HELPDESK.