moeke1
door moeke1 Aug 6, 2010 om 20:17
Computers & telefonie

1 gsm nr en 2 gsm's,kan dat?? zoja,hoe?

ik heb eens ergens gelezen over iemand die had verschillende gsm's maar,met maar 1 nr voor allemaal.ik zou dat ook willen,maar hoe??
alvadt bedankt.
gr van MOEKE

6651 32 Rapporteer

erik008
door erik008 - Aug 6, 2010 om 20:22
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Je bedoelt de duokaart ?

moeke1
door moeke1 - Aug 6, 2010 om 20:30
28 Antwoorden / 4 Vragen

oeps???? ken ik (nog) niet hoor.wat doe je daarmee? en hoe geraak ik er dan aan?

grindweg
door grindweg - Aug 6, 2010 om 20:42
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een duo kaart kunt u opvragen bij uw provider. en als het ene toestel niet gebruikt word gaat automatisch het andere over. u kunt de duo laten copieren zodat daar ook uw telefoon boek op staat is in een minuut gebeurd. ik heb hem zelf al jaren

snah
door snah - Aug 6, 2010 om 20:44
654 Antwoorden / 61 Vragen

Met een duosimkaart kan dat mits jouw provider en jouw telefoon dat ondersteund .
Nadeel , de gesprekken komen binnen op 1 telefoon welke het eerst is ingeschakeld en er kan niet tegelijk gebeld worden .
Hans

moeke1
door moeke1 - Aug 6, 2010 om 21:01
28 Antwoorden / 4 Vragen

ik heb er nog nooit van gehoord.provider=gsm winkel? en is dat dan duur?
het zit zo...ik ben busbegeleidster bij gehandicapte kinderen.soms gebeurt er al eens iets in de bus en moet ik de ouders bellen.geen probleem.alleen,ik heb sinds n paar maanden n nieuwe gsm,maar die is niet zo scherp van geluid(moet boven de motor uit komen)en zo vlug in gebruik(of ik te traag?) als de oude.nu wilde ik de oude in de bus gebruiken en de nieuwe voor thuis.vandaar mijn vraag.

edwardus
door edwardus - Aug 6, 2010 om 21:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Even een simpele gedachte ... kun je niet een eigen ringtoon toevoegen, bijv. een mp3?
Die kun je zo irritant krijgen als je maar wilt.

snah
door snah - Aug 6, 2010 om 21:16
654 Antwoorden / 61 Vragen

Probeer op jouw nieuwe telefoon het gekuid wat harder te zetten , nieuwe gsm's kunnen dat , als in het menu iets staat over profiel zet deze dan op normaal.

edwardus
door edwardus - Aug 6, 2010 om 21:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tja ik mag toch hopen dat Moeke al wel het belvolume op maximaal had gezet =)

grindweg
door grindweg - Aug 6, 2010 om 21:37
2308 Antwoorden / 28 Vragen

belt u niet hands free dan???

moeke1
door moeke1 - Aug 6, 2010 om 22:47
28 Antwoorden / 4 Vragen

@edwardus=ben nog niet zoooo bij de tijd hoor(ben 53j)
@snah=het kan echt niet luider
@edwardus=mijn schoonzoon heeft er al n ander geluid opgezet,maar helpt niet.tis n oudere bus en motor van voor.en als de kinderen dan nog luidruchtig zijn....
@grindweg=dat is niet nodig he,ben niet de chauffeur,maar de begeleidster
.

stacey
door stacey - Aug 6, 2010 om 23:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=moeke1 schreef op vrijdag 6 aug 2010, 22:47] en als de kinderen dan nog luidruchtig zijn....

Trilstand erbij zetten ( bel+tril) en dan het ding in je broek-of borstzak,
als je hem dan niet hoort dan voel je hem wel ;-)

moeke1
door moeke1 - Aug 7, 2010 om 11:58
28 Antwoorden / 4 Vragen

@tracy=op mijn nieuwe gsm is geen trilstand te vinden,maaaaaaaaaar!!!!!!!

het probleem is opgelost!!!
ik ben de eigenares van 2 gsm's met hetzelfde nr.!!!!
met de duokaart,zoals erik008 aan gaf.
even vermelden=in belgie=1malig 25e +6e per maand kost dat.het is ook per maand opzegbaar in geval dat....
er gaan geen foto's automatisch naar het andere toestel
moet nu wel int oog houden om ze telkens op en af te zetten,er kan er maar 1 goed werken met dit systeem.tja,we zullen zien he?ik zal het wel leren zeker?

hartelijk dank iedereen voor jullie hulp!!!!!
gr van MOEKE

edwardus
door edwardus - Aug 7, 2010 om 12:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Gefeliciteerd met de oplossing.
Een gsm zonder trilstand? Bestaat dat werkelijk? Welk merk/type is het?

moeke1
door moeke1 - Aug 7, 2010 om 12:56
28 Antwoorden / 4 Vragen

@edwardus=dank u.tja,we kunnen het in ieder geval niet vinden,en ben het stom genoeg vergeten te vragen daar straks :-))) het is n nokia 5230.ik heb hem nog maar enkele maanden en kom nu en dan nog dingen tegen die ik niet wist.en de handleiding op de pc is voor mij te ingewikkeld.tja,de leeftijd zeker?
gr van MOEKE

edwardus
door edwardus - Aug 7, 2010 om 13:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens de specificaties zit er wel een trilfunctie in.

moeke1
door moeke1 - Aug 7, 2010 om 14:20
28 Antwoorden / 4 Vragen

hee ja,het staat erbij,alleen kan ik niet vinden hoe je dat dan ook nog aanzet(en mijn engels is ook niet 100%)

edwardus
door edwardus - Aug 7, 2010 om 16:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De Nokia handleiding kan ik het ook zo gauw niet in vinden en ik heb ook nooit Nokia gehad, dus ik kan het je niet zeggen. Waarschijnlijk ergens bij Settings, Ringtone. Een andere Noka gebruiker kan het je vast zó zeggen hoe het moet.

snah
door snah - Aug 7, 2010 om 16:09
654 Antwoorden / 61 Vragen

De Nederlandse handleiding voor jouw nokia
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_5230_UG_nl.pdf
Hans

moeke1
door moeke1 - Aug 7, 2010 om 16:09
28 Antwoorden / 4 Vragen

in ieder geval,hartelijk dank voor alle moeite die je gedaan hebt.ik ga hem mijne schoonzoon eens in zijn handen duwen.eind deze maand heeft hij 2 weken vakantie,dan weet hij wat doen als het eens slecht weer is.hihi.
gr van MOEKE

bl
door blackstone - Aug 9, 2010 om 14:33
27 Antwoorden / 6 Vragen

Een paar weken geleden had Blokker zo'n toestel in de aanbieding voor € 19,- onder de naam GSM foon Jim, er gaan dus 2 simkaarten in, bijv. 1 prive en 1 zakelijk, misschien daar eens kijken, oh ja hij was ook nog simlockvrij.

edwardus
door edwardus - Aug 9, 2010 om 14:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@blackstone: dat is precies het omgekeerde van wat Moeke nodig heeft en bovendien heeft ze al laten weten dat het opgelost is.

moeke1
door moeke1 - Aug 9, 2010 om 15:39
28 Antwoorden / 4 Vragen

hoikes.hihi,zonder te overdrijven,durf ik zeggen dat ik slim begin te worden in het ontfrutselen aan mijn gsm van alle toebehoren.ik heb namelijk zelf ! de tril"modus" gevonden en aan-verzet.en het werkt ook nog!!!!(goed van MOEKE he?)

bedankt allemaal voor jullie advies!!
gr van MOEKE

edwardus
door edwardus - Aug 9, 2010 om 16:03
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Haha ja misschien moeten ze jou vragen om die handleiding te herschrijven.

pz
door pziep - Aug 9, 2010 om 20:42
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi moeke, fijn dat het opgelost is. Met 53 jr ben je alles behalve oud hoor! Tegenwoordig begin het leven bij 50.... vroeger was men oud, tegenwoordig echt niet meer, dus niet meer zeggen! Ook niet zeggen dat je dom bent, maar nog lerende, elk mens kan dagelijks bijleren. Elk mens is waardevol.

Er was volgens mij een simpeler oplossing;
je kunt nml elke simkaart gewoon in elke simlockvrije gsm stoppen!
Betaal je niks extra's voor, dus zonde van die 25,- en die 6,- per maand!

Als je toestel de abbonementstijd om is, 1 of 2 jr dan kun je hem zo laten unlocken, en het is simpel zelf te doen. Op internet vind je hoe het moet.
Het gaat om het invoeren van wat codes meer niet. Bovendien kun je simlockvrije toestellen zo kopen ook.

pinguin1
door pinguin1 - Aug 10, 2010 om 10:48
37 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Moeke, fijn, dat je de trilfunctie gevonden hebt. Al doende leert men.Om even terug te komen op je oorspronkelijke vraag.Het is mogelijk om 2 simkaarten op een nummer te hebben, de duokaart. Dit is in het begin ook al aangegeven. Welke provider je hebt zie je in het scherm op je toestel. B. v. Kpn of Vodafone e.d.. Daar kun je vragen om een duokaart. Als ze een winkel bij je in de buurt hebben, dan neem je beide toestellen mee en kunnen ze helpen met het omzetten van de nummers en de kaarten installeren. Zet je de ene uit, dan kun je bellen met de andere. Van je oude telefoon weet je dat het volume hard genoeg is en mis je geen oproep. Het trillen mis je soms wel nog eens. Tenminste dat is mijn ervaring. Zeker als je het toestel als vrouw niet in je broekzak stopt.

pinguin1
door pinguin1 - Aug 10, 2010 om 15:31
37 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo dualsim. Waarschijnlijk heb je de vraag van Moeke1 niet goed gelezen en/ of je bent met een verkapte vorm van reclame bezig. Dit is niet juist. Geef s.v.p. antwoorp op een vraag die gesteld wordt. Op deze manier maak je het nog ingewikkelder voor Moeke en hier zit ze volgens mij niet op te wachten.

moeke1
door moeke1 - Aug 10, 2010 om 17:36
28 Antwoorden / 4 Vragen

@pziep en dualsim=bedankt voor jullie reactie,maar dit is voor mij totaal chinees hoor :-)))
ik heb nu de door erik008 voorgestelde oplossing en ga het n half jaartje bekijken.werkt het niet zoals ik het gedacht had dan ga ik terug voor de oude methode.zal er gewoon aan moeten wennen om ze telkens op en af te zetten.
gr van MOEKE

edwardus
door edwardus - Aug 10, 2010 om 17:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

dualsim heeft hier een beetje ongeoorloofd reclame zitten maken voor eigen bedrijf, maar heeft wel heel duidelijk omschreven wat het verschil is tussen een duosim en dualsim. Een duosim is dus een tweeling simkaart die je elk in een ander toestel kunt gebruiken; 2 telefoons met 1 nummer dus zoals jouw vraag oorspronkelijk luidde. Een dualsim is een oplossing waarmee je in 1 telefoon 2 verschillende simkaarten en dus 2 verschillende nummers kunt gebruiken (bijv. 1 voor werk en 1 privé).

moeke1
door moeke1 - Aug 10, 2010 om 20:43
28 Antwoorden / 4 Vragen

als ik het goed begrijp heb ik dan n duo kaart/duosim kaart?? 2 namen voor 1zelfde kaart? kan anders niet meer volgen hoor!

pinguin1
door pinguin1 - Aug 10, 2010 om 21:55
37 Antwoorden / 6 Vragen

De volledige naam is duo-simkaart.. Dus duosim en duokaart is hetzelfde.

moeke1
door moeke1 - Aug 11, 2010 om 00:03
28 Antwoorden / 4 Vragen

alweer wat geleerd,maar jongens toch,ik ga nog té slim worden op de duur hihihi

dualsim
door dualsim - Aug 11, 2010 om 08:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vanuit mijn expertise wil ik jullie graag informeren:
- duosim = 2 simkaarten met het zelfde nummer, deze kun je in 2 verschillende telefoons stoppen. Bijvoorbeeld een voor in de autotelefoon en een in de mobiel. Deze simkaarten zijn niet tegelijkertijd bereikbaar.

- dualsim = 1 toestel (=dualsim gsm) of dualsim-adapter waarin 2 simkaarten (van verschillende mobiele nummers of providers) kunnen.

Als men dan spreekt over een dualsim gsm dan kunnen er dus 2 simkaarten in die tegelijkertijd bereikbaar zijn. Je ziet dan op welke simkaart je gebeld wordt. Je kunt dan ook zelf kiezen met welk nummer je belt. [edit redactie - vanwege reclame-uiting]
Als men spreekt over de dualsim-adapter, dan heeft men het over een kleine simkaart waarin 2 simkaarten kunnen (nadat deze verknipt zijn). Met zo'n adapter kan men 2 mobiele nummers in één toestel gebruiken. LET wel OP deze zijn niet tegelijktijd bereikbaar!!
Men dient ze softwarematig dan te wisselen via een menu. Ook deze vind met terug op de site van dualsimshop.

Deze organisatie is hier al sinds 2005 mee actief in Nederland.

Ik hoop jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben over duosim en dualsim.
[edit redactie - vanwege reclame-uiting]