An
door Angke86 Mar 6, 2020 om 17:58
Computers & telefonie

11 jaar onterecht betaald voor mijn telefoonverzekering

Al 20jaar ben ik trouwe klant van Vodafone. Bij het afsluiten van mijn huidige toestel heb ik mijn verzekering van 8euro pm tegen verlies en diefstal stop gezet. Toen werd mij verteld dat dit een verzekering betrof voor mijn toestel uit 2006 en dat ik hier dus toch niks aan had. Iedere 2jaar heb ik in de winkel mijn nieuw toestel gehaald en nooit is dit vermeld terwijl ik wel naar die verzekering heb gevraagd. Ik heb een klacht ingediend en ze verwijzen mij naar de algemene voorwaarden. Ik begrijp dat dit de kleine lettertjes zijn maar dit hadden ze toch moeten vermelden? Ik heb dus bijna 1000euro betaald voor een verzekering van een telefoon uit 2006. Kan ik hier wat mee doen?

1224 7 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 6, 2020 om 18:09
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Frappant verhaal en het komt mij toch voor dat indien er iets met uw toestel zou zijn gebeurt, de na 2006 ook nieuw aangeschafte, er wel degelijk reden zou zijn geweest om u dan toch uit te keren. Ik sluit niet uit dat indien men uitkering bij schade zou hebben geweigerd u toch via een geschillencommisie het recht aan uw zijde zou hebben gekregen. Daarbij ook nog mijn vraag: stel dat men dit niet had gemeld? U heeft de verzekering hoe dan ook stop gezet.
Het lijkt mij dat u er niets aan kunt doen maar het is toch aan u om te besluiten dit toch aanhangig te maken https://www.degeschillencommissie.nl/ en dan die voor telecombedrijven. Meer specifiek https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/

marita5
door marita5 Mar 6, 2020 om 18:46
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@hermietkreeft , de na 2006 ook nieuw aangeschafte, er wel degelijk reden zou zijn geweest om u dan toch uit te keren. Nee , Er kan alleen een andere mobiele telefoon door de polis worden gedekt als deze mobiele telefoon nieuw is en deze wijziging binnen 14 dagen na aankoop aan Vodafone is doorgegeven

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 6, 2020 om 18:50
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Vragen kan nooit kwaad en dat staat Ts geheel vrij. Ik geef toch, wel is waar in iets andere woorden, aan dat het mij lijkt dat het geen zin heeft?

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2020 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U verzekert iets en kijkt daar verder niet naar om.

Waarom moet een bedrijf voor u gaan denken over een verzekering die u hebt lopen? En zo klein zijn de letters van die verzekering niet, anders maar een leesbril kopen.

Wees blij dat u hem nu stopgezet hebt. Ik zou mijn bankrekeningen en zo nog maar eens zorgvuldig nakijken. Wie weet waar u nog veel meer voor betaalt wat u helemaal niet meer nodig hebt.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 6, 2020 om 18:35
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Angke86 ,

Spijtig dat u de voorwaarden niet heeft gelezen , staat er duidelijk :

6. Informeer ons wanneer u een andere mobiele telefoon neemt

Er kan alleen een andere mobiele telefoon door de polis worden gedekt als deze mobiele telefoon nieuw is en deze wijziging
binnen 14 dagen na aankoop aan Vodafone is doorgegeven

 Ik begrijp dat dit de kleine lettertjes zijn maar dit hadden ze toch moeten vermelden

Staat ook vermeld op de site

https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/verzekeringen.shtml

tenormin
door tenormin - Mar 6, 2020 om 18:41
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Helaas voor u, u kunt hier werkelijk niets mee. Ik denk niet dat Vodafone u had moeten waarschuwen, heel eerlijk gezegd. Ze hebben immers veel meer klanten, met een verzekering. Het is dus inderdaad zonde geld, die €1.000,00, maar ja, verdeeld over 14 jaar valt het misschien nog een klein beetje mee.

ne
door neodutchio - Mar 6, 2020 om 19:01
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Stel dat u een huis hebt en u gaat verhuizen, wat doet u dan met uw verzekeringen? Blijft u betalen voor het oude huis, of zet u alles over naar het nieuwe adres?
Dat is exact hetzelfde als wat nu is gebeurd. U hebt ooit op een telefoon een verzekering afgesloten. Deze verzekering loopt door totdat u opzegt. De verzekering is niet van de verkoper van telefoon of de provider, maar van de verzekeraar. Als u een nieuwe telefoon koopt kan die verkoper van de nieuwe telefoon niet weten dat u ergens een verzekering hebt lopen. Net zo goed dat de notaris of makelaar niet weet welke verzekering een huiseigenaar heeft.

Wat u kunt doen is al uw verzekeringen onder de loep nemen.

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2020 om 20:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, daar kunt u natuurlijk niets mee. U dient zelf op uw contracten en betalingen te letten, dat hoeft een ander natuurlijk niet voor u te doen. Ik zou nog maar eens goed kijken of u niet nog allerhande meer heeft lopen dat geen zin meer heeft.

Tr
door Trostomaat - Mar 8, 2020 om 02:30
239 Antwoorden / Vragen

Wat zou ermee willen doen? Er is nooit een reden geweest om een beroep te doen op de verzekering (waarvan u dacht dat u 'm had), dus materieel heeft u geen enkel nadeel ondervonden.
Als allles verlopen was zoals de bedoeling was, had u steeds doorgegeven dat u een nieuw toestel had; had u ook nooit iets hoeven claimen en had u nu precies hetzelfde betaald.
U heeft geen nadeel.