ro
door roberta Jun 16, 2014 om 11:01
Computers & telefonie

2 hotmailadressen ontvangen in een account

Hoe kan ik 2 hotmailadressen ontvangen in een Outlook.com account zonder de optie "doorsturen" te gebruiken. Deze adressen kon je vroeger koppelen, maar die mogelijkheid is er niet meer. Ik vermoed dat je bij doorsturen toch de afzonderlijke adressen eens in de zoveel tijd moet opschonen. Microsoft geeft wel info over binnenhalen via yahoo en gmail, maar ik vond geen antwoord op mijn vraag. Kan ik het 2e adres misschien omzetten naar een alias bij het 1e adres?

Welke kassa-expert wil zijn kennis delen? Bedankt voor de moeite.

3827 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2014 om 13:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo roberta,

Zou je je vraag kunnen verduidelijken?
Zal wel aan mij liggen, maar snap je probleem niet.
Je wilt in één keer iets doorsturen naar 2 adressen?

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 16, 2014 om 13:11
7202 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Roberta,
bedoeld u dit ?
KLIK

Vr.Gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 16, 2014 om 13:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gebruik gewoon een - goede - mailcliënt, kun je oneindig adressen toevoegen.

le
door leenpres - Jun 16, 2014 om 16:20
79 Antwoorden / 7 Vragen

Hoi

voor een tablet ga je naar outlook en dan naar instelingen
Bij instelingen ga je weer naar instelingen daar kan je een adres toevoegen

Afz ber

pe
door pebk - Jun 16, 2014 om 16:29
581 Antwoorden / 0 Vragen

Outlook/hotmail heeft ook gewoon een pop3 interface. Je kunt dus de ene de ander 'leeg laten halen'.

Inloggen op outlook.com
Op het tandwieltje klikken en 'Options' kiezen
Klik op "Your email accounts"
Klik op "Add a send-and-receive email account"
Vul je andere naam en emailadres in en klik op advanced options.
Het server address moet "pop3.live.com" zijn
En zet het vinkje uit bij "Leave a copy of messages on the server". (Nu haalt hij ze op en verwijdert hij de mails in het tweede account.)
De rest ook invullen.

endemion
door endemion - Jun 16, 2014 om 19:27
237 Antwoorden / 3 Vragen

@pebk
Tegenwoordig bied MS gelukkig eindelijk ook de optie om gabruik te maken van IMAP ipv POP. Dus laat liever dat pop gedoe zo snel mogelijk achterwegen.

Dat gaat trouwens nu via: imap-mail.outlook.com

@roberta
Kun je niet gewoon als je inlogt op outlook.com en je gaat dan naar opties » import account » overige gewoon een 2e hotmail adres toevoegen?

Ja ik heb het niet uitgeprobeerd, dat zou ook de zaak in Thunderbird (email cliënt) door elkaar gooien dus dat doe ik ook liever niet.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 17, 2014 om 11:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@endemion
Als je mail ophaalt (mailcliënt) via imap, is de mail, normaal gesproken, online verdwenen en dus enkel lokaal beschikbaar. Kan geheel aan mij liggen, maar persoonlijk zie ik daar geen voordelen in.

endemion
door endemion - Jun 17, 2014 om 22:19
237 Antwoorden / 3 Vragen

@lekkerisdat
Juist niet via IMAP wordt je mail account over alle cliënten gesynchroniseerd. Wat je beschrijft is juist het geval bij POP tenzij je expliciet in de instellingen aangeeft dat berichten op de server moeten blijven staan voor x dagen of tot je ze verwijderd.

Nog meer voordelen:
- Hotmail heeft een verplichte spam filter. De spam map is niet toegankelijk via pop wat je dus verplichte online in te loggen wou je even nagaan of er geen verkeerde dingen als spam werden aangemerkt.
- Maak je op verschillende platformen gebruik van 1 en hetzelfde email adres wellicht dus ook via verschillende cliënten. heb je geen gedoe met dat je bv mobiel een aantal reclame mails weggooit maar ze vervolgens als je later achter je pc zit weer opnieuw worden gedownload en gepresenteerd.
- Ondersteuning van extra mappen. Zo kun je bv mails van bepaalde mensen/instanties in een apart mapje bewaren. Welk vervolgens ook op de server komt te staan met dezelfde inhoud. Bij POP had je alleen in de cliënt dat mapje dan staan en dus ook enkel lokaal een kopie vd emails in dat mapje.
- Maak je gebruik van eenzelfde email adres met meerdere personen krijg je beide hetzelfde te zien en zit je bv geen email te verwerken die de ander ook al heeft verwerkt.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 18, 2014 om 15:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=endemion schreef op dinsdag 17 jun 2014, 22:19]@lekkerisdat
Juist niet via IMAP wordt je mail account over alle cliënten gesynchroniseerd. Wat je beschrijft is juist het geval bij POP tenzij je expliciet in de instellingen aangeeft dat berichten op de server moeten blijven staan voor x dagen of tot je ze verwijderd.
Als ik hier in mijn mailcliënt de gegevens voor imap invul, mail ophaal, zijn deze online verdwenen. Zelf dacht ik ook het principe van imap goed begrepen te hebben, niet dus. Daarom snap ik de voordelen van imap simpelweg niet.

Echter in het geval van bijvoorbeeld Gmail inderdaad niet, aangezien je daar aan kunt geven de mail online te laten staan, dit werkt goed ook met pop3.

endemion
door endemion - Jun 19, 2014 om 05:25
237 Antwoorden / 3 Vragen

Welke mail cliënt gebruik je dan? In Thunderbird iig nooit last van gehad andere accounts heb ik al jaren op imap draaien en ook nooit iets speciaals aan ingesteld. Op een oude XP pc is ook nog een imap account in een oude outlook versie actief. Ook daarbij nooit pop achtig gedrag gehad sterker nog als je iets delete komt er enkel een streep door te staan en wordt pas echt verwijderd als je op purge klikt.

Of heb je misschien de "expunge" feature aan staan?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 19, 2014 om 16:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@endemion gebruik inderdaad Thunderbid, zal het aan de hand van screenshots even laten zien (uiteraard mail adressen/naam onzichtbaar gemaakt);
Zie hier de gebruikte instellingen. Dan verstuur ik naar dit account een e-mail, deze zie je dus zowel online als in Thunderbird.
Daarna verwijder ik de mail uit Thunderbird. En haal online de e-mail opnieuw op, email is weg en via 'n andere mailcliënt/pc ook niet meer te benaderen. Als ik dit met 'n adres van mijn eigen provider (Ziggo) doe, is het overigens precies hetzelfde. Naar mijn bescheiden mening, staan de instellingen gewoon goed (?). Begrijp het daarom ook echt niet.

endemion
door endemion - Jun 19, 2014 om 21:02
237 Antwoorden / 3 Vragen

Als eerste dat lijkt me nu juist gewoon wenselijk gedrag. Als je 10 reclame mails weggooit lijkt 't me irritant dat ze daarna als je via de webinterface inlogt alsnog eens verwijderd zouden moeten worden.
Hoewel ik juist dit gedrag (iets anders) ondervond als ik via K9 mail op m'n tel hotmail benaderde, verwijderde berichten kwamen later weer gewoon opnieuw binnen via de PC. Niet echt wenselijk.

Hoe jij het nu hebt ingesteld wordt ook niks verwijderd maar naar de "Trash" map verplaatst. Welke via hotmail wel om de zoveel tijd automatisch geleegd wordt. Maar dat is weer een ander aspect.

Goed, om er voor te zorgen dat de zaak niet wordt verplaatst/verwijderd zou je die "alleen als verwijderd markeren functie" kunnen gebruiken. Dan zou je datzelfde effect als ik omschreef voor die oude outlook versie moeten krijgen. Dus zo'n streep erdoor totdat je ze permanent weggooit. Maar dit heb ik niet uitvoerig getest in TB, het gedrag van TB op dit punt is niet echt duidelijk.

Maar om nog even het verschil met POP aan te geven.
Daarbij wordt het bericht direct nadat je het met een cliënt hebt gedownload verwijderd van de server.

Dus dan kan het voorkomen dat je bv in TB een email leest en als je later via de web interface inlogt dat bericht weg is. Want voor een pop server is de afhandeling van een email in principe compleet zodra die door een cliënt is gedownload.

Dit kun je voorkomen door in je cliënt in te stellen dat berichten op de server moeten blijven staan tot... (wat in de basis een vergelijkbaar gedrag geeft als wanneer je via imap werkt), echter dit is niet het standaard gedrag van pop. Pop komt dan ook nog uit de tijd dat mailbox ruimte beperkt was en elk bericht op de server er 1 teveel was en de server dus eigenlijk enkel als tijdelijk doorgeefluik functioneerde.

Beheer vd emails was dan ook de taak van de lokale email cliënt. Tegenwoordig is het eerder omgekeerd en dient de cliënt als niet veel meer dan een raam om je emails door te bekijken. Pop is een postbode, imap is een postbus.