sj
door sjees Feb 8, 2006 om 17:07
Computers & telefonie

48 compatible

hallo tribal,

waarom kan ik die  lege c.d's  niet meer gebruiken   ?

In de winkel  kan je ze nog wel kopen, en waarom wil jij ze dan overnemen  als je  ze niet meer kan gebruiken?

458 3 Rapporteer

freya
door freya - Feb 8, 2006 om 18:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo sjees,

Laat je maar niets wijsmaken. Natuurlijk kun jij die CD's nog prima gebruiken. Die 48x geeft alleen maar een maximum snelheid aan. Al zou je ze op de snelheid 1x willen branden, dan kan dat ook nog.

m.vr.gr. Freya

sj
door sjees - Feb 18, 2006 om 15:42
1 Antwoorden / 7 Vragen

hoi,freya en acjzr1,

 heel erg bedankt voot jullie antwoorden,  ik ga het proberen .

sjees

acjzr1
door acjzr1 - Feb 18, 2006 om 15:47
295 Antwoorden / 3 Vragen

Het antwoord van Tribal van maanden geleden is gewoon onzin en hoort niet thuis op deze site.De snelheidstest van cdr's is gebaseerd op de snelste branders tijdens de productie van de cdr's.Ik gebruik zelfs nog cdr's waarop staat 8speed(traxdata) 8 voudige snelheid was toen ik die dingen kocht(een doos vol) erg snel.Mijn snelste brander brandt deze schijfjes op 40 voudige snelheid.Dat dat er niet op staat is simpel,er waren geen 40speed branders toen die cdr's gemaakt werden,maar de schijfjes kunnen het wel aan.Hoe snel je een cd kunt branden hangt af van de combinatie van cdr en brander.Het kan dus zijn dat de brander na het laden van het van een 24x schijfje een maximale schrijfsnelheid aangeeft van 40x,maar ook dat je een cdr 52speed plaatst en jouw brander niet sneller wil dan b.v.32x .Het enige wat je dan nog kunt proberen is het upgraden van de firmware(lees het vervangen van het besturingsprogramma) van de brander.

Het blijft echter het verstandigst om op een lagere snelheid te branden.

Succes; Acjzr1