jo
door johattje Aug 25, 2006 om 21:13
Computers & telefonie

Ik heb twee berichten ontvangen van het nummer 6464, tewijl ik mijn daar nooit voor aangemeld heb. Na onderzoek op internet blijkt dat er een behoorlijk hoog bedrag van de reking af gaat. Is dit niet een zaak voor kassa om eens te kijken wie hier eigenlijk achter zit en deze mensen voor oplichting te laten op draaien. want ongewenst berichten te versturen op de kosten van iemand die daar niet van gedient is is tegen alle telecom regels. En hoe komt men daar kosteloos vanaf.

581 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag johattje,

In deze link

smsafzeggen

kun je vinden hoe je van 6464 afkomt.

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

stuur een sms met HELP naar 6464 en je krijg dan instructie om af te melden. Het kost dan twee sms berichtjes , is niet anders. Een voor Help en de ander voor om af te melden

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vermoedelijk heeft iemand een foutje gemaakt, als ik bijna hetzelfde nummer heb en een tik foutje maak online krijg ik niets, en jij de rekening en andere onzin!

Het kan dus zijn dat deze firma geheel juist handelde, maar een willekeurige consument slordig is.

Het kan ook wraak of gepest zijn door bekende, die jou zowel wat berichten als kosten willen benadelen.

Helaas is er nog geen controle sms die je eerst moet beantwoorden, voordat het abbonnement in gaat, er zijn wel plannen voor, maar vrijwillig doen ze het niet, en nu ben je slechts enkele euro's kwijt, maar als je nu diverse politieke partijen vraag, zal het wel eens snel kunnen gaan, en 22 noverber is nu erg belangrijk!

Misbruik de verkiezingen om een beter systeem te krijgen, want een sms beantwoorden betekend dat alleen die persoon die over het toestel beschikt het kan aanvragen. Probeer maar mijn steun heb je.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry mijn bericht had achterwege kunnen blijven; hij staat er niet bij.

Na even zoeken op internet vond ik de afmeldcode: WML. STOP. Hoop dat je hier wel iets aan hebt.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 01:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een oplossing naast het 'sms-je: ... off' is het volgende. Je prepaid tegoed is op, zorg dat de kaart niet meer opgewaardeerd wordt, haal de kaart eruit, koop een nieuwe prepaidkaart met beltegoed, al dan niet anoniem blijven, dan wel een fictieve naam geven met een fictieve adres (slooppand o.i.d.) voor de opwaardering per antwoordkaart. M.a.w. een nieuw nummer, met nieuw beltegoed, met een schone lei opnieuw beginnen. Nadeel: je moet je nieuwe nummer weer doorgeven aan je bekenden.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2006 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat anonieme is helemaal niet nodig hoor. Het is juridisch niet mogelijk om negatief te staan op een prepaid kaart; ze kunnen je dus niets maken.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey, ik heb datzelfde gehad. Ze konden precies zien in het systeem dat ik de dienst had bevestigd met OK en vanaf dan ben je dus aangemeld. Dus ik had beter moeten opletten voor te bevestigen. Maargoed, bij mij is het nu wel op een nette manier opgelost.

Je kunt gewoon stop smssen of bellen naar de helplijn. 0900 5005 040

Suc6!

Liselore

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dit een zaak voor Kassa!! Ik had hetzelfde probleem!

 Niets gehad!! en toch betalen, had je maar af moeten melden!!

Belachelijk! Pieter Broekkamp