Aan mij geadresseerd pakket is door iemand aangenomen, handtekening vervalst
Gisteren (18-10-2017) zou bij mij een pakket met een nieuwe computer bezorgd worden door PostNL. Rond half 5 krijg ik een mail met de tekst: "Uw pakket is bezorgd" met een afbeelding van een handtekening met mijn initialen (SM). Op dit moment was ik zelf gewoon thuis.
Aangezien ik dit pakket niet binnen heb gekregen, laat staan ondertekend heb, denk ik dus dat iemand mijn handtekening heeft vervalst en er nu met mijn pakket van door is. Vervolgens ben ik meteen al mijn buren afgegaan om te vragen of een van hun misschien mijn pakket heeft aangenomen, maar dit was niet het geval.
Even later heb ik PostNL gebeld met de vraag of zij iets voor mij kunnen doen, en zij hebben toen gezegd dat de afzender (computer webshop) een onderzoek moet aanvragen bij PostNL aangezien ik dit zelf niet kon doen. Toen heb ik de webshop gebeld en hun hebben vervolgens inderdaad een onderzoek aangevraagd bij PostNL. Nu ben ik zelf vrij sceptisch of hier iets uit zal komen, maar dit zal ik dus even moeten afwachten.
Nu is mijn vraag wat ik hier verder nog mee kan doen. Ik overweeg om aangifte te doen bij de politie.
Groeten,
Sander
Topantwoord
Beste S. Meijer,
Bij verzending is in principe de verzender verantwoordelijk. De webshop zal dus moeten bewijzen dat het pakket bij u is afgeleverd. U zult, middels uw identificatie, aan kunnen tonen dat de geplaatste handtekening niet de uwe is. Alleen als u bij de webshop zelf hebt gevraagd om een andere verzendwijze dan werd aangeboden kan het zijn dat u zelf de verantwoordelijkheid draagt.
Meer informatie kunt u hier lezen:
http://www.wvtadvocaten.nl/post-niet-aangekomen/
Hier staat de officiële wettekst:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2015-06-19#Boek7_Titeldeel1_Afdeling2_Artikel11
De webshop zal dus opnieuw moeten leveren en zelf actie moeten ondernemen om het voorgaande pakket terug te krijgen, niet u.
Succes!
Aangifte heeft geen zin, u bent niet benadeeld. Ook weet u niet wie verantwoordelijk is voor de fout. Het kan zijn dat de postbezorger de boel flest, of dat het simpelweg verkeerd is bezorgd, of dat iemand anders het heeft aangenomen.
Wacht eerst even het onderzoek van PostNL af. Zo lang er niets bij u bezorgd is blijft de verkoper aansprakelijk. In het ergste geval zal u terug betaald worden of een nieuwe toegestuurd krijgen.
Topantwoord
Raadpleeg onderstaande link. Een uitgebreid verhaal als een pakket niet bij u bezorgd is.
https://www.nu.nl/lifestyle/4771158/pakketje-niet-bezorgd-kun-doen.html
Uw link werkt niet.
Zo zie je maar, met de nodige ICT-ervaring (> 35 jaar) kent dit vakgebied zelfs nog geheimen voor mij. Toch gewoon de Hyperlink-knop van deze site gebruikt. Om het door mij bedoelde artikel toch te kunnen lezen Google: Pakketje niet bezorgd? Dit kun je doen
De eerste hit die dan tevoorschijn komt werkt, hoop ik, wel, althans, bij mij werkt het.
@Smeijer90 ,
De link van @kcdb , klik op de rode regel .
https://www.nu.nl/lifestyle/4771158/pakketje-niet-bezorgd-kun-doen.html
Het lijkt erop dat de bezorger van Post.nl de zaak loopt te flessen, want wordt er bij de buren afgeleverd, ligt er altijd n kaartje in de bus. Rijd er altijd dezelfde bezorger in de straat, spreek die dan aan.
Hier onder wordt vaak geschreven dat de leverancier verantwoordelijk is voor het leveren. Het probleem is dat er is getekend voor afleveren. Vanaf dat moment is het dus aan de ontvanger om te bewijzen dat het niet gekomen. 2 maand geleden hier het zelfde. Op de website staat dat het is afgeleverd. Kontakt opgenomen met postnl en die stuurden mij het bewijs van afleveren in de vorm van een afdruk van de ontvangst krabbel. Helaas voor postnl dat de gebruikte krabbel niks op die van mij lijkt en de gebruikte initialen in de krabbel waren van een persoon die op vakantie was. Gelukkig voor ons kwam 2 dagen later de zelfde bezorger (bleek achteraf) een pakket bezorgen en die maakte de opmerking dat hij niet wist dat wij hier woonden. Hij dacht dat huisnummer 2 hier naast was. De inhoud van deze opmerking drong iets later tot mij door. Ik bij de buren aangebeld maar die hadden niks ontvangen. Toen weer naar Post nl gevraagd en het gebeuurde uitgelegt en gevraagt of ze de bezorger nog een keer langs wilden sturen zodat hij kan vertellen waar hij het pakket achter gelaten had nadat hij zelf getekend had. Dit kostte wel heel veel aandringen om de man aan de telefoon zover te krijgen. Bij postnl op het buro zijn ze niet zo erg behulpzaam. Maar gelukkig de bezorger kwam terug, gaf toe dat hij getekend had en toonde ons waar hij het pakket had achtergelaten. Inderdaad bij de buren op plaats waar wij niet gezocht hebben. Alles was dus wel te goedertrouw gedaan door de bezorger. Dus ik zou zeggen oefen druk op postnl uit om de bezorger te achterhalen en laat die man zeggen waar hij het pakket achter gelaten heeft. Misschien is het hier ook per ongeluk misgegaan en als hij het zelf bewust achterover gedrukt heeft dan kun je het toch wel vergeten. Maar ik zie direkt nog niet dat de leverancier zo maar een nieuwe gaat sturen want hij heeft bewijs van afleveren.
Je kunt natuurlijk nooit bewijzen dat het pakje NIET is gekomen.
De bezorger hoort niet te ondertekenen voor de ontvanger, dat is valsheid in geschrifte en wettelijk strafbaar.
Het is mij ook een keer overkomen en heb dus wel aangifte gedaan. Als iedereen dit soort praktijken maar op zijn beloop laat, zal dat door Post.nl nooit aangepakt worden. Van Post.nl standaard bericht gekregen dat ze de zaak gaan onderzoeken, de bezorger heb ik nooit meer gezien. Nu regel ik alles via de Post.nl app en dat werkt prima.
Sander was thuis, dus het pakket is op een ander adres in ontvangst genomen. E.e.a. kan op eenvoudige wijze voorkomen worden. De bezorger moet gewoon vragen naar een identiteitsbewijs alvorens het pakket af te geven. Als de ontvanger niet thuis is bij voorkeur niet bij buren afgeven, al was het maar om te cverhinderen dat de bezorger van fraude wordt beschuldigd als buren zeggen dat ze niets ontvangen hebben.
Al eens gedacht aan de bestuurder van de PosNL bus????? er word vaak van deze truc gebruik gemaakt.
Welke truc?
@diumenge: Deze truc. :-))
Oooh, die truc!
;-)
Dacht dat zo'n bestuurder meestal een busje had, maar kennelijk is het een truc(k).
Aangifte bij de politie moet u zeker proberen als u ervan overtuigd bent dat iemand er illegaal met uw pakket vandoor is gegaan. Of die persoon er door wordt gevonden betwijfel ik.
overigens, uw initialen zijn niet voldoende voor ontvangstbevestiging. Daarvoor is uw handtekening nodig. Hoewel ook dat laatste als bewijskracht heeft ingeboet. Vroeger kon met een op papier geschreven handtekening een grafoloog nog vrijs snel vaststellen dat het om een verbalsing ging, pendruk enzo. Tegenwoordig, met de digitale methode is het vrijwel niet mogelijk. U kunt natuurlijk het bedrijf dat de verzending heeft aangevraagd aansprakelijk stellen. Die zijn voor het transport en de verzending verantwoordelijk.
kan het zijn dat de post het pakket in een andere straat op hetzelfde huisnummer heeft afgeleverd. Misschien even in de buurt vragen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer