sh
door shonkaidj Aug 31, 2017 om 14:57
Computers & telefonie
Aanbiedingen van Microsoft

Als een leverancier, in dit geval Microsoft die de aanbieding doet om een jaar lang gratis gebruik te maken van gekoppelde diensten (Office 365), waar kan ik dan een klacht indienen als ze op alle mogelijke gebieden falen om te leveren wat zij beloven. Het lijkt me een reclame kwestie want het product is gratis. Wel vreemd als je belooft dat er maandelijkse gratis Skype belminuten bij horen en er niet één gratis minuut is geleverd.

Microsoft heeft in de afgelopen maanden 2 servicedesk verzoeken open laten staan en de gemelde problemen nooit opgelost.

De klacht is dus tweeledig. Het aangeboden product had niet de functionaliteit die je mocht verwachten waar support geen oplossing voor wist te vinden anders dan terug te werpen dat het een gratis product is. En het tweede is dat er reclame gemaakt wordt met iets dat niet geleverd wordt. Dat lijkt me misleiding.

ICT, software en hardware krijgen vaak alleen maar aandacht sinds er beveiliging lekken zijn ontdekt, maar SAAS (Software As A Service) lijkt me geen namaak product dat niet onder de wet en regelgeving valt. Wordt een machtig bedrijf als Microsoft nooit aangesproken op hun prodcuten?

2762 16 Rapporteer

sh
door shonkaidj - Aug 31, 2017 om 14:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoelde afgelopen acht maanden. Niet twee.

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2017 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zet je klacht op www.klachtenkompas.nl en www.klacht.nl al reageren ze daar (nog) niet.
Kijk ook eens hier en/of stel je vraag op de Community

tdmduc
door tdmduc - Aug 31, 2017 om 20:40
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ben trouwe klant van Microsoft maar het is af en toe een noodzakelijk kwaad.
Office 365 is mooi maar de keren dat ik een issue had heb ik het uiteiendelijk met derden opgelost en via fora.

Van MS , na een ontvangstbevestiging, nooit een bericht teruggekregen.(toentertijd een Windows 8.1 probleem)
Deze week kreeg ik een enquete van ze in de mail, heb ik even naar eer en geweten ingevuld.

De klantvriendelijkheid en service laat nogal eens te wensen over.

Ooit in mijn leven 1 keer iemand aan de lijn gekregen, het 020-telefoonnummer destijds was helaas niet Amsterdam, krijg je een slecht Nederlands sprekende Belg aan de lijn die hoopte dat ik Frans wilde spreken. Jammer.

costnix
door costnix - Aug 31, 2017 om 21:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon Open Office of Libre Office gebruiken en die Macrosof Offence deïnstalleren!

br
door brui0929 - Aug 31, 2017 om 22:15
635 Antwoorden / 10 Vragen

Installeer een vorige versie als u deze heeft dit kan onder alle windows versies ook windows 10

diumenge
door diumenge - Aug 31, 2017 om 22:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je nou gewoon eens zegt wat het exacte probleem is, dat plaatje zegt mij niets. Bij mij werkt Office 365 prima, zou niet moeten uitmaken of het een versie is die voor een jaar gratis is of een betaalde versie. Functionaliteit is hetzelfde.

jo
door jorisw - Aug 31, 2017 om 22:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het probleem? Ik gebruik Office365 zowel zakelijk als prive en het is en blijft gewoon met voorsprong het beste officepakket op de markt. Nooit problemen.

reflecs
door reflecs - Sep 1, 2017 om 12:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het aangeboden product had niet de functionaliteit die je mocht verwachten
Hoezo niet? Kunt u niet mailen, tekstverwerken enz.?
De afbeelding die u heeft bijgevoegd heeft alleen betrekking op het (tijdelijk) niet kunnen maken van een regel.

En het tweede is dat er reclame gemaakt wordt met iets dat niet geleverd wordt. Dat lijkt me misleiding.
U heeft ze wel zelf geactiveerd?
Hoe activeer ik mijn Skype-minuten?

audb
door audb - Sep 1, 2017 om 13:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet niet waar u woond maar dit is het adres : Ons kantoor staat op het Schipholterrein en is makkelijk te bereiken per vliegtuig, auto, trein, bus of fiets.

Omdat het nogal druk is rond Schiphol is mijn advies om maar het vliegtuig te pakken en voor de deur te parkeren :).

Maar het is zo dat M$ bijna geen andwoord geeft op vragen daarom is het verstandiger om maar naar forums zoals bij tweakers.nl uit te wijken daar zitten best wel een paar nerds die kunnen helpen.

https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=office+365

johanv1100
door johanv1100 - Sep 1, 2017 om 15:51
63 Antwoorden / Vragen

Bij Microsoft.Weet je zeker dat het niet aan je firewall ligt??

edrick3
door edrick3 Sep 1, 2017 om 16:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Firewall?   ...dat er maandelijkse gratis Skype belminuten bij horen en er niet één gratis minuut is geleverd....

johanv1100
door johanv1100 Sep 1, 2017 om 17:22
63 Antwoorden / Vragen

waar kan ik dan een klacht indienen als ze op alle mogelijke gebieden falen om te leveren wat zij beloven. Het lijkt me een reclame kwestie want het product is gratis

Nee de algemene goede werking van het product.

diumenge
door diumenge - Sep 1, 2017 om 17:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS laat zelf ook de verzoeken om meer informatie open staan.

sira
door sira - Sep 2, 2017 om 12:51
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Weliswaar geen oplossing, maar voor mij geen Microsoft meer. Ik gebruik al jaar en dag WordPerfect van Corel, de Engelstalige Schoolbox met Nederlandstalige interface.
Ooit begonnen op de eerste Commodoor Amiga met WP4.1 en thans WP X7.
De laatste keer dat ik iets van Microsoft heb aangeschaft was de versie Office 2010. Als alles naar behoren werkt, is er geen probleem, maar owee als dat niet zo is. Òf je krijgt bij Microsoft niemand aan de lijn, òf je wordt doorverwezen naar de community, òf je moet eerst geld overmaken om hulp te krijgen en als je al iemand aan de lijn krijgt dan is het klant-onvriendelijk alsof je Microsoft moet bedanken voor het feit dat je gebruik "mag" maken van hun product.

Wat een verademing is WP t.o.v. Microsoft. Mocht je een probleem of vraag hebben dan bel je met een zeer behulpzame, klantvriendelijke èn tevens Nederlandstalige helpdesk, alleen jammer dat WP ooit aan Microsoft rechten heeft verkocht, zodat Microsoft ook een tekstverwerkingsprogramma kon  maken, waardoor het gebruik van WP in Nederland aanzienlijk verminderd is t.o.v. de landen om ons heen.
Ik mag mijn WP (met licentie) op meerdere computers installeren, terwijl ik bij Microsoft direct een melding krijg dat het product al op een andere computer is geïnstalleerd. Eén prijs zolang als ik mijn aangeschafte WP-versie wil gebruiken.

Voor de ouderen onder ons, hier nog een leuk artikel over WP. Deze journalist noemt WP een Zwitsers padvindersmes met een unieke combinatie van vernuft, eenvoud en gemak. Terwijl je bij Word om een appeltje te schillen eerst moet laten weten welk schilpatroon je kiest en hoe dik de schil moet zijn.
https://www.nrc.nl/nieuws/2014/12/29/haal-wordperfect-terug-lofrede-op-de-prikkelvrij-1451748-a296511

reflecs
door reflecs Sep 2, 2017 om 15:07
1859 Antwoorden / 4 Vragen

https://www.nrc.nl/nieuws/2014/12/29/haal-wordperfect-terug-lofrede-op-de-prikkelvrij-1451748-a296511

Uiteindelijk toch nog gelukt om te plaatsen. De aanhouder wint ;)
Leuk en interessant artikel. Ik gebruik nu Office 2007 (zat bij de pc). maar als ik iets anders zal moeten gaan gebruiken is WP ook te overwegen. Al moet ik toegeven dat het ook wel weer een uitdaging is om uit te zoeken hoe iets functioneert en dan te proberen het toch naar je eigen hand te zetten :)

sira
door sira Sep 2, 2017 om 19:15
2347 Antwoorden / 24 Vragen

@ Reflecs
Er bestaat geen eenvoudiger programma dan WordPerfect (dé uitvinders van het tekstverwerkingsprogramma). Nog altijd hetzelfde uiterlijk en dezelfde werkbalken en dat is omdat WP veel gebruikt wordt door o.a. juristen e.d. en die willen met een nieuwe versie zo weer aan de gang kunnen. Bij iedere nieuwe versie van Office moet je bijna een cursus gaan volgen om de werkbalken (linten zoals zij het noemen) te begrijpen. Toch kun je met WP dezelfde dingen doen als MS Office, alleen eenvoudiger, vandaar het Zwitserse padvindersmes. En wat helemaal fijn bij WP is, dat is het onderwaterscherm, daarmee kun je alle ingeslopen foutjes vinden en verwijderen.

Ik heb WP de laatste keer, op advies van Corel, aangeschaft bij Interdata cq Mensys Haarlem. Zij verkopen de schoolbox, maar maken tevens de Nederlandstalige Interface voor WP.

Mocht je het overwegen, ga ook eens op de site van Corel kijken of op Youtube.