ni
door nieves Jan 8, 2011 om 19:50
Computers & telefonie

Aankoop pc te achterhalen

Ik heb in januari 2007 een pc, printer en monitor gekocht maar ben mijn aankoopbewijs kwijt. Weet iemand of de aankoop geregistreerd is in de winkel? Er is mij gevraagd om de nota te overleggen maar die heb ik niet meer.

2202 20 Rapporteer

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 20:01
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als je gepint hebt kan je met dat bewijs nog wat doen maar als je contant hebt betaald word het een ander verhaal.

Maar neem aan dat je na 4 jaar ook geen garantie meer hebt, dus kosten zullen dan geheel voor jezelf zijn.

pino123
door pino123 - Jan 8, 2011 om 20:03
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=quantas schreef op zaterdag 8 jan 2011, 20:01]Als je gepint hebt kan je met dat bewijs nog wat doen maar als je contant hebt betaald word het een ander verhaal.

Maar neem aan dat je na 4 jaar ook geen garantie meer hebt, dus kosten zullen dan geheel voor jezelf zijn.

Dat ligt aan wat er afgesloten is!

ni
door nieves - Jan 8, 2011 om 20:12
38 Antwoorden / 12 Vragen

Bedankt voor jullie reactie. Er is mij door de bewindvoerder gevraagd om een bewijs van aankoop te overleggen. Lang verhaal... Ik heb op het sterfbed van mijn vader geld gekregen om een pc te kopen, dat was in januari 2007. Op 6 november 2007 werd ik toegelaten in de regeling WSNP. Nu wordt mij het verwijt gemaakt dat ik het geld aan de schuldeiser af had moeten dragen. Het is destijds geen moment in me op gekomen dat ik iets deed wat niet mocht. Het was immers een cadeau van mijn vader aan mij en gezien het feit dat hij de pc niet zelf voor mij kon gaan kopen, heeft hij mij geld gegeven wat ik vervolgens aan de pc en toebehoren heb uitgegeven. Mede gezien van de aard van de schenking is het geen moment in me opgekomen dat ik fout handelde. Overigens rekende de schuldeiser bijna 3500 Euro rente op jaarbasis. Ik hoop dat het verhaal nu wat duidelijker door mij weergegeven is.

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 20:13
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken geen enkele winkelier die je extra garantie geeft op papier voor pc's.
En daar staat ook niks over in de vraag van TS dus ga ik er ook vanuit dat dat niet terzake doet.

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 20:16
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat maakt het idd wat duidelijker.
De pc was dus al voor je aan dat traject begon in je bezit dus daar kan hij nu niks meer aan veranderen.

Die bewindvoerder vriendelijk verzoeken zich niet met zaken te bemoeien die voor de wnsp waren gebeurd.

Je mag nu geen nieuwe schulden maken maar dit was er al, maar ja bewindvoerders denken alleen aan zichzelf om zelf hun zakken goed te vullen maar helpen ho maar.

Valt er met die bewindvoerder niet te praten klacht indienen en een andere vragen.

ni
door nieves - Jan 8, 2011 om 20:17
38 Antwoorden / 12 Vragen

Quantas: wat bedoel je met TS? Nogmaals voor alle duidelijkheid: het gaat niet over garantie. Ik heb van de Rechtbank geen schone lei gekregen omdat mij verweten wordt in gebreke te zijn geweest.Ik heb een advocaat in de arm genomen en hij zegt dat mij ten onrechte dit verwijt gemaakt wordt gezien de aard van de schenking. Omdat ik het aankoopbewijs niet meer heb vraag ik me af of deze aankoop terug te vinden is in de administratie van de pc-winkel. Ik heb de pc contant betaald, niet met pin.

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 20:19
670 Antwoorden / 0 Vragen

TS = Topicstarter

Als je advocaat zegt dat je in je recht staat gewoon de advocaat het af laten handelen.

Want bewindvoerders dat is het vuilste stuk vreten wat er rond loopt ze moeten je helpen maar het enigste wat ze doen is hun eigen zakken vullen.

ni
door nieves - Jan 8, 2011 om 20:22
38 Antwoorden / 12 Vragen

Quantas: Ja, idd bewindvoerders zijn er helaas niet voor de persoon die ze zouden moeten helpen. Hoop dat daar binnenkort verandering in komt omdat ze vaak negatief in beeld komen. Zoals je wellicht weet, is er niet echt controle op hun doen en laten. Ik zou dus afgelopen 6 november een schone lei moeten krijgen. Ik heb me altijd keurig gedragen, slechts dit werd mij verweten. Ipv een pc kopen van het geld dat ik van mijn vader had gekregen, had ik dat geld aan de schuldeiser moeten betalen. Overbodig om te zeggen dat dat water naar de zee brengen zou zijn geweest omdat er zoveel rente gerekend werd.

ni
door nieves - Jan 8, 2011 om 20:30
38 Antwoorden / 12 Vragen

Nogmaals mijn vraag: zou mijn aankoop nog geregistreerd staan bij de winkel?

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 20:30
670 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede vriend van mij heeft er ook mee te maken gehad dus weet precies waar je het over hebt.

Hij kwam door een huurverhoging van 1000% in de problemen, huursverhoging was ook niet rechtsgeldig alleen dat bedrijf leverde ook aan justitie etc dus kon hij het onderspit delven.

Zijn eerste bewindvoerder hield post achter voerde betalingen niet uit etc, tot ie naar hem toe is gegaan en hem bijgewerkt had.
Hij had zelf wel zoveel bewijs verzameld over de fouten van die vent dat de rechter hem per direct een ander toewees en die ander uit zijn functie zette.

Maar ja hoeveel zouden die stap nemen.

Ik zou je aanraden ga naar je advocaat en laat het hem oplossen.

Succes in ieder geval

ni
door nieves - Jan 8, 2011 om 20:36
38 Antwoorden / 12 Vragen

Quantas: zodra dit probleem opgelost is zal ik zeker het functioneren van de bewindvoerder ter sprake brengen. Eerst moet ik dit afhandelen en dan gaan mijn advocaat en ik haar functioneren ter sprake brengen. Nu is het zaak dat ik met bewijsmateriaal kom en dan hoop ik alsnog een schone lei te krijgen. De bewindvoerder denkt namelijk dat ik het geld destijds verbrast heb en dat is echt niet het geval. Ik vraag me dus af of de winkel de aankoop van destijds nog in het systeem heeft staan.

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 20:40
670 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou kunnen dat ze het nog hebben anders probeer een copie van een bon te krijgen.

Maar bewindvoerder roept iets dus zal ie bewijs moeten leveren en dat kan ie niet.

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2011 om 20:41
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Quote: "Weet iemand of de aankoop geregistreerd is in de winkel?" Tegenwoordig hebben bijna alle winkels computerkassa's. En zeker als het een filiaalbedrijf o.i.d. is heeft het hoofdkantoor de administratie. Je weet de aankoopdatum, dus dat zou, met opgave van serienummers van de apparaten opzoekbaar kunnen zijn. Als de verkopende winkel nog actueel is, kan je zeker vragen aan de eigenaar / filiaalbeheerder / hoofdkantoor of de verkoop nota nog als kopie leverbaar is. Niet geschoten is zeker mis. Anderzijds, misschien heb je nog wel een ingevulde garantiekaart of heb je de garantie ergens aangemeld? Als je de pc gekocht hebt in bijzijn van getuigen kan je dat mogelijk ook nog aanvoeren.

Succes, mg.

ni
door nieves - Jan 8, 2011 om 20:42
38 Antwoorden / 12 Vragen

Oke, bedankt allemaal.

druifje01
door druifje01 - Jan 8, 2011 om 21:13
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Kunt u niets naders te weten komen met het registratienummer van de P.C.?

druifje01
door druifje01 - Jan 8, 2011 om 21:21
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ach, Mahadma is mij voor geweest zie ik nu pas. Ik had dezelfde gedachtengang.

su
door susannef - Jan 8, 2011 om 21:34
303 Antwoorden / 9 Vragen

@nieves
Als je bij aankoop je naam hebt laten registreren, moet de winkel het zeker terug kunnen vinden.
Ik ben ooit voor een tv waarvan ik geen aankoopbewijs meer had teruggegaan naar de winkel van aankoop. Het was voor hen geen enkel probleem om een bewijs van aankoop te geven.

ni
door nieves - Jan 8, 2011 om 21:39
38 Antwoorden / 12 Vragen

Bedankt, ik ga maandag informeren.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 8, 2011 om 21:51
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=quantas schreef op zaterdag 8 jan 2011, 20:16]Ja dat maakt het idd wat duidelijker.
De pc was dus al voor je aan dat traject begon in je bezit dus daar kan hij nu niks meer aan veranderen.

Die bewindvoerder vriendelijk verzoeken zich niet met zaken te bemoeien die voor de wnsp waren gebeurd.

Je mag nu geen nieuwe schulden maken maar dit was er al, maar ja bewindvoerders denken alleen aan zichzelf om zelf hun zakken goed te vullen maar helpen ho maar.

Valt er met die bewindvoerder niet te praten klacht indienen en een andere vragen.

Dit is niet helemaal waar. Als je schulden hebt en je ontvangt geld dan is het de bedoeling dat je dat aflost aan je schulden. Zo denkt de wsnp erover. De schulden waren er nl al toen hij dat geld kreeg. Ik snap alleen niet goed wat de curator met een aankoopbon moet. Gaat het om de waarde ofzo?

Toen de curator op huisbezoek kwam, heeft hij toen de pc en toebehoren niet gezien?

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 22:29
670 Antwoorden / 0 Vragen

De pc stond al in zijn huis voordat TS in de WNSP zat dus de bewindvoerder ( let op een bewindvoerder is dus geen curator ) dat zijn 2 verschillende.
Dat de schulden er waren dat kan zijn maar er is geen bon dus bewindvoerder kan ook niet aantonen dat het een kado van zijn vader was en dat hoeft ook niet.

Het is anders als er een openbare verkoop was, maar dat is er niet dus alles wat tijdens de bezichtiging in huis stond is en blijft zijn eigendom nu, dat de bewindvoerder zijn werk niet doet kan je niet afschuiven op TS.

De Wnsp denkt daar zo over dat klopt maar dat had geteld als ie al in dat traject zat en niet wat daarvoor heeft gespeeld.
Anders zou iedereen in dat traject dus niks meer in huis mogen hebben en een pc is een product dat mag men niet meer afpakken, net zoals dat de stroom etc niet meer afgesloten mag worden.

Kortom bewindvoerder probeert een vuil spel te spelen over de ts zijn rug.
Schuldeiser is akkoord gegaan 3 jaar geleden met de aflossing en dat is take it or leave it, achteraf kan ie niet aankomen dat ie meer wil, en ik denk dat de bewindvoerder wel dat spelletje probeert te spelen

[quote]Dit is niet helemaal waar. Als je schulden hebt en je ontvangt geld dan is het de bedoeling dat je dat aflost aan je schulden. Zo denkt de wsnp erover. De schulden waren er nl al toen hij dat geld kreeg. Ik snap alleen niet goed wat de curator met een aankoopbon moet. Gaat het om de waarde ofzo?

Toen de curator op huisbezoek kwam, heeft hij toen de pc en toebehoren niet gezien?