ma
door manonm Nov 26, 2005 om 14:46
Computers & telefonie

Aanschaf pc

Hallo,

Ik wil graag een nieuwe computer kopen, maar heb niet veel geld. Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor word en excel, e-mail, internet, een kaarttekenprogramma en foto's bewerken

In het krantje van dixons zag ik een computer avn acer staan voor €499,-. Dat is voor mij wel betaalbaar. Geheugen: 512 MB, harddisk: 160 GB, processor: 3200+ (? zegt me niks), aansluitingen: 6x USB 2.0 netwerk.

Is dit een goede computer? Ik ken het merk niet. Heeft iemand ervaringen met deze computer, en zo ja, hoe bevalt het?

Groetjes,

Manon

1198 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat je niet gek maken door een merk, want je kunt vaak gewoon het beste je systeem laten samenstellen aan de hand van de dingen die jij er mee van plan bent.
Specificaties lijken mij ruim voldoende, prijs/prestatie, en het merk Acer zit volgens deskundigen in de middenmoot wat kwaliteit betreft en ik werk hier met een monitor van Acer, maar die is prima.
Ben geen "kenner" maar geef je een beetje praktijkervaring.......

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op www.dell.nl Zij leveren goede PC's die je zelf kunt samenstellen.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij staat er nu bij dixons alleen een packard bell voor 499 euro.  Houdt er rekening mee dat deze pc zonder monitor is . daar komt nog snel een 280 euro voor bij aan een beetje 17 inch monitor.

De 512 mb werkgeheugen zijn tegenwoordig wel standaard. hiermee verwerkt de pc intern zijn gegevens. Windows xp vraagt minimaal 256 mb om een beetje prettig te werken. Je wil ook fotos bewerken dus dat is wel voldoende.  de snelheid van de processor is eindelijk veel meer van belang als je snellere spellen wil spelen.  de harddisk van 160 gb is voldoende. maar kijk hierbij ook naar de snelheid. 7200 toeren is wel zo prettig. er zijn ook tragere harddisks in de handel. de netwerkkaart is alleen interessant als je ook op internet wil. Maar zo'n kaart kun je los kopen voor een euro of 8 .  de 6 usb ingangen zijn wel handig . hier kun je je apparaten als printer , mp3speler en webcam op aansluiten.   Mijn voorkeur zou niet direct naar packerd bell gaan.  Ik heb zou uit mijn kennissenkring minder goede ervaringen vernomen ... Kies liever voor een Dell. Houdt dan wel de akties in de gaten. Met name de gratis bezorging scheeld je bijna 90 euro.   En volgens mij heb je voor hetzelfde geld wel een pc met monitor. Maar je moet je wel beseffen dat dit dan een minder luxe zal zijn. Vraag bij je eigen kennissen eens na of er iemand is die met je meekijkt bij het bestellen.  Of wandel eens binnen op de pc beurs . deze is bijna wekelijks wel ergens in het land te vinden.  Zoek maar eens op het net wanneer die bij jou in de buurt is.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hou er bij de aanschaf van een merk-PC (zéker bij een Dell!) rekening
mee dat je na de garantieperiode problemen kan krijgen als er eens iets
gerepareerd moet worden.

De hardware die in een Dell-PC zit is alleen maar via Dell te krijgen
dus even naar de plaatselijk PC-winkel voor wat nieuwe hardware of een
reparatie is er niet bij...

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2005 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zag gisteren bij de Media Markt een vergelijkbare pc voor 399,- euro. Alleen de harddisk is kleiner: 80GB (wel 7200rpm).

ve
door verwijderd - Nov 28, 2005 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bouw zelf pc's als pc technicus voor diverse mensen, maar ik zou als ik u was hem zelf samen stellen en laat je niets wijs maken wat snelheid en allerlei andere dingen, kijk eerst wat je er mee wilt want wat je niet nodig hebt, en het zit er wel in, moet je wel betalen en denk aan service zodat je nog een keer terug kunt met problemen, zodat je de pc niet maanden kwijt bent.

En pas op voor merken zoals dell zo gauw je problemen hebt begint de ellende pas goed zelfde geld voor Packerd Bell.

Ga naar een goede pc zaak die ze zelf samen steld zoals je hem zelf wilt.

Of kijk een bij www.robkiens.nl is een gerenomeerd bedrijf en doet niet moeilijk als je er wat mee hebt en steld ze compleet samen naar eigen wens niet de duurste maar ook niet de goedkoopste maar goede service, dit is mijn eigen ervaring.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2005 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Manon,

De PC die jij voor ogen hebt is geen slecht merk.

Ziet er voor die prijs zelfs goed uit.

Weet dat de service van Dixons ook niet de beroerdste is.

Ik ben van mening dat je gerust die PC kunt gaan kopen.

Zit er ook software bij?

Indien XP, zou het verstandig zijn wat geheugen bij te prikken.

Bijvoorbeeld nog een 512MB.

Dat is met het oog op het bewerken van plaatjes raadzaam.

Succes,

Arthur

ve
door verwijderd - Nov 28, 2005 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

De PC die je gezien hebt is volgens mij niet bij Dixons maar bij Dynabyte!! Ik heb de advertentie even voor je doorgenomen en dit is voor het geld (499,00) een heeeeel goede koop!!! Je moet wel rekening houden met ± 220,00 voor een monitor (evt. ook van Acer). De harddisk is een S-ATA en daarmee supersnel. De 512mb. geheugen is m.i. voldoende en de ATI videokaart (246mb./128mb. shared) is ook prima in orde. Er is zelfs al voorzien in PCI-E16x en een lan-netwerkkaart is aanwezig. Prima complete machine! Bovendien is de service van Dynabyte voor zover mij bekend erg goed.Kopen dus zou ik zeggen, voordat de aanbieding voorbij is!!!!!

Groetjes,

Ed

ve
door verwijderd - Nov 28, 2005 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt veel beter op een computerbeurs gaan kijken, want daar is het mogelijk om een PC op uw wensen te laten maken. Soms is het ook mogelijk om een goede 2e hands op de kop te tikken voor weinig geld. Bij alle grote merken zit je dikwijls vast aan hun software wat dan weer behoorlijk prijzig is. Zelf heb ik een PC laten samenstellen op mijn eigen wensen en dat werkt prima. Het is dan ook mogelijk om later het geheugen verder uit te breiden, wat ook weer zijn voordelen heeft.

Succes met uw keuze, maar kijkt goed uit want vooral nu komen er aanbiedingen waar je mogelijk later spijt van krijgt.

Groeten,Jan

ve
door verwijderd - Nov 28, 2005 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een prima PC voor niet al te veel geld.Verder is het een prima merk met een goede helpdesk en klantenservice.Steek de stekker in het stopcontact het je zult zien dat alles netjes voor geprogrammeerd is.De snelheid van de PC blijft wel iets achter bij de duurdere merken ,maar ik denk dat je daar geen hinder van ondervind.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2005 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op de website van www.norrod.nl , diverse goede aanbiedingen.

Bij een vergelijkend onderzoek van het blad PCactive van pc's onder de 500 euro, kwam een Norrod als beste uit de bus.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2005 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Manon,

1 vraag wat wil jij met deze pc doen ?

aan de hand hiervan kan je bepalen wat je nodig hebt .

Ik heb laatst voor mijn moeder een pc gehaald zonder monitor en soft ware voor   299 eur .

dit heb ik online besteld bij completer. webside www.completer .nl

de Service top en ze kunnen je een goed advies geven pc op maat zal ik maar zeggen.

nou succes en mocht je vragen hebben mail je maar

gr

                                  Imro.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2005 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Manon,

Een PC kopen is een kwestie van vertrouwen, de HCC dagen zijn voorbij, veel mensen hebben nu een nieuwe gekocht. Voor wat jij wilt is een iets oudere heel goed te gebruiken. Stap eens bij een computerclub naar binnen, vraag wat je het best kan doen.

Een PC kopen bij een zaak zonder service zou ik niet doen, want de eerste PC zonder narigheid moet nog worden gebouwd. Een vertrouwd service adres kost iets meer, maar ik begrijp uit jouw vraag dat jij geen allround PC kenner ben. Dus je zult wel moeten.

Kies een zaak dicht bij je in de buurt, want je zult wel eens terug moeten kunnen. Vraag gerust naar inruil PC's vaak zijn die er.

Je kunt ook op een computerclub een tweedehandsje kopen. Ook op marktplaats en ebay zijn leuke PC's te vinden, maar je moet wel kennis van zaken hebben. Ook hier komt alweer de computerclub om de hoek kijken. Op die clubs hebben ze vaak internet, dus klik daar en besluit ZELF! Want jij zult het uiteindelijk zelf moeten doen.

Software, naast de vele illegale pakketten zijn er een boel legale pakketten, waarmee je prima uit de voeten kan. Maak je daarover geen zorgen. Ook hierin kan een computerclub je verder helpen.

veel PC plezier!

Groeten, Dré Jansen

ve
door verwijderd - Nov 29, 2005 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dre / Manon,

Omdat de reactie van Dre zo goed als onleesbaar is, ben ik zo vrij geweest om deze wat uit te vergroten naar: Verdana 8pnt.

Gr. Hutch

"Hallo Manon,

Een PC kopen is een kwestie van vertrouwen, de HCC dagen zijn voorbij, veel mensen hebben nu een nieuwe gekocht. Voor wat jij wilt is een iets oudere heel goed te gebruiken. Stap eens bij een computerclub naar binnen, vraag wat je het best kan doen.

Een PC kopen bij een zaak zonder service zou ik niet doen, want de eerste PC zonder narigheid moet nog worden gebouwd. Een vertrouwd service adres kost iets meer, maar ik begrijp uit jouw vraag dat jij geen allround PC kenner ben. Dus je zult wel moeten.

Kies een zaak dicht bij je in de buurt, want je zult wel eens terug moeten kunnen. Vraag gerust naar inruil PC's vaak zijn die er.

Je kunt ook op een computerclub een tweedehandsje kopen. Ook op marktplaats en ebay zijn leuke PC's te vinden, maar je moet wel kennis van zaken hebben. Ook hier komt alweer de computerclub om de hoek kijken. Op die clubs hebben ze vaak internet, dus klik daar en besluit ZELF! Want jij zult het uiteindelijk zelf moeten doen.

Software, naast de vele illegale pakketten zijn er een boel legale pakketten, waarmee je prima uit de voeten kan. Maak je daarover geen zorgen. Ook hierin kan een computerclub je verder helpen.

veel PC plezier!

Groeten, Dré Jansen"

ve
door verwijderd - Nov 29, 2005 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb verleden week bij Alternate in Ridderkerk/rijsoord een computer gekocht voor € 299,00 het is een standdaard computer,maar wel goed misschien heb je wat aan die info

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 09:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een paar maanden geleden heb ik zelf een nieuwe computer aangeschaft bij MyCom. Een bijzonder klantvriendelijk bedrijf waar ze veel verstand en geduld hebben. Ik heb een computer -weliswaar zonder monitor - gekocht voor 399 euro en wel een Compacq Presario, die mij uitstekend bevalt. De moeite van het overwegen waard, vind ik. Mocht ik in de toekomst problemen krijgen, dan hebben ze in de winkel een eigen servicebedrijf die voor een hele schappelijke prijs - die van tevoren bekend gemaakt wordt - de computer zonodig kan repareren. Een prettig idee gezien de te voorziene problemen bij bijv. Dell i.v.m. versturen e.d.

Succes met je aankoop.

Vriendelijke groet van Allegonda

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Manon,

Het computermerk Acer is goed te vertrouwen. Ik heb een aardig tijdje bij Modern Electronics gewerkt en daar verkochten we ze als warme broodjes. Naar wat mij verteld is, is Acer een onderdeel van of heeft een samenwerkingsverband met Hewlett Packard (HP) en dat is geen kleine jongen in de computerwereld. De service is ook erg goed. Al met al, geen slechte keuze. Veel computerplezier!!

Greetz,

Bware.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2007 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik adviseer je om geen acer te kopen, ik heb er veel problemen met de acer desktop: kijk eens bij de vobis: voor dezelfde prijs heb je daar een siemens pc met meer hardware aanboord dan die aanbieding bij de dixons. veel succes met de aanschaf.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2007 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

de vragensteller is bijna alweer toe aan een niewe pc op ditmoment

De orginele vraag is van 2005 !!!!

ve
door verwijderd - Dec 27, 2007 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Labswans,,,,,,

Als je nog beter had gekeken zag je dat het zijn eerste antwoord was, dus.....

Hij moest het nog leren, en wat was jou eerste antwoord?  Dus naast oud nieuws is het dus een nieuwe expert die later wel eens beter zou kunnen worden, want ook ik weet niet altijd alles en maak nogsteeds veel fouten.... want als ik geen fouten meer maak doe ik niets!

ve
door verwijderd - Dec 27, 2007 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off-topic 4711 ga toch iets nuttigs doen is mijn advies. Dat het een eerste antwoordt is weet ik ook wel dus waarom loop je achter mij aan als een welp ? U hoe mij niks te leren over het wel en wee hier. Dus .....

Reageer niet meer op je dingen als je ziets weer probeer waarvan acte

labswans

ve
door verwijderd - Dec 27, 2007 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uitbetaling nog steeds....

en ik vond jou reactie op iemand die nieuw is hier ook niet echt leuk...

Ik respecteer iedereen en bepaal zelf of ik antwoord en wat ik doe!

Door ervaring ben je gewoon beter als mijn, maar jou eerste vraag liep ook niet over van zelfvertrouwen, en dat is ook een oud draadje...

Gelukkig is die domme vraag  dankzij de redactie verwijderd.... dus ik ben zeker niet beter, en omdat de aarde draaid sta ik nu op mijn kop!

ve
door verwijderd - Dec 27, 2007 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

en hoe moet iemand dan leren om te kijken en lezen?

Er was niets onaardigs aan van L.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2007 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

niet van je takje gevallen?