ma
door maroonedseam Feb 11, 2006 om 21:10
Computers & telefonie

Aanschaffen van een tft monitor

Hallo experts

ik heb een vraagje ik ben van plan om een tft of een lcd monitor aan teschaffen voor mijn pc kunnen jullie mij vertellen waar ik naar moet kijken en eventueel rekening mee moet houden

de een noemt het tft monitor de ander een lcd

ik heb wel gehoord van de snelheid geloof ik maar verder houd het wel op

ik hoop op een reactie zodat ik met de aanschaf erop kan letten

in iedergeval bedankt voor jullie aandacht

groetjes

354 7 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Feb 11, 2006 om 21:39
402 Antwoorden / 0 Vragen

Een en ander hangt samen met wat je er mee wil gaan doen.

Wil je gamen en andere snelle applicaties dan moet je nadrukkelijk op de responsetijd letten. De Samsung 730BF/930BF wordt in deze categorie veel aangeraden.

Doe je dat niet maar voornamelijk kantoorapplicaties zoals Word en emailen dan is de responsetijd minder belangrijk en is kleurechtheid weer meer van belang. In zo'n geval moet je TFT met PVA paneel hebben. De Samsung 173P+ en de Eizo L568 worden hier vaak genoemd.

In het algemeen is zelf kijken ook van belang. Let tevens op de pixelgarantie. En ohja, films/DVD's kijken gaat meestal niet echt goed op een TFT.

tigertje
door tigertje - Feb 11, 2006 om 23:16
402 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry maar Kieskeurig.nl is niet bepaald een betrouwbare graadmeter. Er wordt daar een Philips aangeprezen die in geen enkele andere test goed wordt beoordeeld. Ik zou daar niet op af gaan.

gsm
door gsm - Feb 12, 2006 om 19:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@tigertje
De beoordeling bij kieskeurig gebeurt door gewone gebruikers en is mede daardoor inderdaad niet altijd even relevant. In doorsnee levert kieskeurig echter wel degelijk een goed inzicht over bepaalde kwaliteiten of gebreken van de apparatuur. Wil je het naadje van de kous weten, dan is het zaak om een nieuw model niet te snel te kopen, maar eerst zoveel mogelijk reviews te lezen. Geen enkele mening of test, ook niet een test uitgevoerd door de consumentenbond, is trouwens 100% betrouwbaar.

GSM

tigertje
door tigertje - Feb 12, 2006 om 22:18
402 Antwoorden / 0 Vragen

Eens. Overigens doel ik zeker niet op de Consumentenbond. Maar in het algemeen hecht ik meer waarde aan reviews van sites waar verschillende TFT's naast elkaar worden getest. Kieskeurig zijn gebruikers die doorgaans alleen hun eigen TFT hebben gezien. Natuurlijk zijn ze vaak tevreden, vergelijkingsmateriaal hebben ze niet of nauwelijks. Daarbij zijn reviewers vaak ervaren in het bekijken van bepaalde aspecten van een TFT (of wat dan ook).

Dat is waarom ik nogal weinig op heb met Kieskeurig.

ma
door maroonedseam - Feb 16, 2006 om 20:53
12 Antwoorden / 27 Vragen

hoi tigertje

bedankt voor je antwoord op mijn vraag ik heb er iets aan gehad bij het zoeken van een monitor dus bedankt en misschien tot ziens hier op de side

groetjes van mij

gsm
door gsm - Feb 16, 2006 om 20:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo M.

TFT is de verbeterde techniek die tegenwoordig in alle LCD schermen wordt toegepast.
Kijk voor uitleg eens op onderstaande link.

CRT/LCD/TFT

Vooral voor geavanceerde spelletjes spelen op de computer is de reactiesnelheid van het LCD scherm belangrijk.
Belangrijk is ook een grote invalshoek, zowel horizontaal als verticaal, waaronder het beeld nog goed zichtbaar blijft.

Kijk voor een beoordeling door consumenten ook even hier rond:

TFT-monitor

Je vind daar de populairste en de best beoordeelde schermen.

Vr.groet,
GSM

ma
door maroonedseam - Feb 16, 2006 om 20:55
12 Antwoorden / 27 Vragen

hallo gsm mijn dank voor je antwoord op mijn vraag ik heb er wel wat aan gehad ben naar de side gegaan en goeide informatie  hiervoor mijn dank en misschien tot ziens hier op  de side

groetjes van mij