tu
door tulpje Feb 11, 2012 om 11:45
Computers & telefonie

Abbonement zonder dat ik er van af weet

hoi

ik heb een probleem en weet niet meer wat ik moet doen. er is nl door iemand een telefoonabonnement afgesloten op mijn naam bij telfort. ik kwam erachter doordat er geld van mijn rekening afgeschreven werd. blijkbaar heeft diegene mijn gegevens gebruikt. ikzelf heb nooit een contract getekend of iets van een contract gezien. het enige wat ik gezien heb is die afschrijving.

1213 15 Rapporteer

poltol
door poltol - Feb 11, 2012 om 11:51
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

En wat zegt Telfort hier over?
Neem uw afschrijving mee en ga naar een Telfort winkel.
Bellen kan ook maar is duur en [meestal] onbevredigend.

En zorg ervoor, via uw bank, dat Telfort geen geld meer kan innen.
En laat, via de bank, dit geinde bedrag ook terugboeken als zijnde oneigenlijke incasso.

Vr.gr. poltol

tu
door tulpje - Feb 11, 2012 om 12:06
69 Antwoorden / 53 Vragen

hoi poltol

dat geld is heb ik ook terug geboekt. ik heb telefonisch contact gehad en die zeiden dat er geen contract meer getekend hoeft te worden omdat het blijkbaar via internet afgesloten is alleen weet ik nergens van. je hebt gelijk een onbevredigend antwoord. helaas hebben wij geen telfort winkel hier

diumenge
door diumenge - Feb 11, 2012 om 12:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tulpje schreef op zaterdag 11 feb 2012, 12:06]hoi poltol

dat geld is heb ik ook terug geboekt. ik heb telefonisch contact gehad en die zeiden dat er geen contract meer getekend hoeft te worden omdat het blijkbaar via internet afgesloten is alleen weet ik nergens van. je hebt gelijk een onbevredigend antwoord. helaas hebben wij geen telfort winkel hierBelachelijke reactie natuurlijk van Telfort, dus eigenlijk zeggen ze als iemand uw gegevens heeft kan hij/zij zo een abonnement op uw naam openen. Prima als dat dat kan, maar dan ligt het risico 100% bij Telfort.
Ik zou in deze situatie inderdaad ook storneren en blokkeren, vervolgens zou ik een klacht bij mijn bank neerleggen dat ze een incasso accepteren zonder mijn handtekening en een Telfort een aangetekende brief sturen met de mededeling dat er nooit door mij een abonnement is afgesloten, alle bewijs last bij hun ligt en ze sommeren de gemaakte kosten (dus van de aangetekende brief en de tijd die er in zit) te betalen. Echt belachelijk dat dit tegenwoordig kan en je eigenlijk machteloos bent.
Overigens heb ik recent online een abonnement afgesloten (niet bij Telfort, maar T-mobile) en ik moest wel degelijk een ondertekend contract terugsturen (mocht wel via de mail of fax).

tu
door tulpje - Feb 11, 2012 om 12:22
69 Antwoorden / 53 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 11 feb 2012, 12:15][quote=tulpje schreef op zaterdag 11 feb 2012, 12:06]hoi poltol

dat geld is heb ik ook terug geboekt. ik heb telefonisch contact gehad en die zeiden dat er geen contract meer getekend hoeft te worden omdat het blijkbaar via internet afgesloten is alleen weet ik nergens van. je hebt gelijk een onbevredigend antwoord. helaas hebben wij geen telfort winkel hierBelachelijke reactie natuurlijk van Telfort, dus eigenlijk zeggen ze als iemand uw gegevens heeft kan hij/zij zo een abonnement op uw naam openen. Prima als dat dat kan, maar dan ligt het risico 100% bij Telfort.
Ik zou in deze situatie inderdaad ook storneren en blokkeren, vervolgens zou ik een klacht bij mijn bank neerleggen dat ze een incasso accepteren zonder mijn handtekening en een Telfort een aangetekende brief sturen met de mededeling dat er nooit door mij een abonnement is afgesloten, alle bewijs last bij hun ligt en ze sommeren de gemaakte kosten (dus van de aangetekende brief en de tijd die er in zit) te betalen. Echt belachelijk dat dit tegenwoordig kan en je eigenlijk machteloos bent.
Overigens heb ik recent online een abonnement afgesloten (niet bij Telfort, maar T-mobile) en ik moest wel degelijk een ondertekend contract terugsturen (mocht wel via de mail of fax).

weet je wat ook het probleem is? er is nergens een adres van telfort of email adres te vinden. je kan alleen bellen of dmv in te loggen ( wat ik dus niet kan ) de klantenservice bereiken.

tappie
door tappie - Feb 11, 2012 om 12:26
289 Antwoorden / 82 Vragen

Klantenservice van Telfort
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn

tu
door tulpje - Feb 11, 2012 om 12:35
69 Antwoorden / 53 Vragen

=tappie schreef op zaterdag 11 feb 2012, 12:26: Klantenservice van Telfort
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn

thanks. weet je mischien ook een mail adres? gaat wat sneller nl

tappie
door tappie - Feb 11, 2012 om 12:54
289 Antwoorden / 82 Vragen

Heb even gekeken,maar Telfort heeft geen openbaar mailadres, je kunt ze alleen mailen dmv een contactformulier

tu
door tulpje - Feb 11, 2012 om 13:01
69 Antwoorden / 53 Vragen

[quote=tappie schreef op zaterdag 11 feb 2012, 12:54]Heb even gekeken,maar Telfort heeft geen openbaar mailadres, je kunt ze alleen mailen dmv een contactformulier

ja zover was ik ook al. maar dat kan niet want je moet inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord en dat heb ik natuurlijk niet. verder is het op geen enkele wijze mogelijk om contact met ze te zoeken behalve bellen dan maar dat kost me een vermogen

tdehond
door tdehond - Feb 11, 2012 om 13:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U had m.i. een schriftelijke bevestiging van het sluiten van deze overeenkomst moeten krijgen. Niet gehad natuurlijk omdat u dit niet afgesloten heeft.

Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
f. de duur van de overeenkomst alsmede de voorwaarden waaronder
de overeenkomst of onderdelen daarvan, kan worden verlengd of
beëindigd;

M.i. moet u schriftelijk aangetekend reageren.
Copie en verzendbewijs bewaren.

Vraag om de voicelog waaruit blijkt dat u telefonisch wat afgesloten is.
Als telfort geen bewijs van afsluiten heeft,

Dan kunt u na een maand naar de Geschillencommissie Telecommunicatie om het sluiten van deze overeenkomst als een geschil voor te leggen.

diumenge
door diumenge - Feb 11, 2012 om 13:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bedrijven reageren tegenwoordig sneller op uitingen via social media dan via de normale kanalen lijkt het wel. Dus als je een twitter account hebt kan je het misschien via @telfort proberen.

diumenge
door diumenge - Feb 11, 2012 om 13:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien heb je hier nog wat aan: Kom in contact met één van onze medewerkers

Je kan dan je telefoonnummer achterlaten en ze bellen je terug. Is weliswaar bedoeld om nieuwe klanten bij hun bestelling/keuze te helpen, maar als je eenmaal aan de lijn hebt kom je misschien toch verder.

tu
door tulpje - Feb 11, 2012 om 13:25
69 Antwoorden / 53 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 11 feb 2012, 13:09]Bedrijven reageren tegenwoordig sneller op uitingen via social media dan via de normale kanalen lijkt het wel. Dus als je een twitter account hebt kan je het misschien via @telfort proberen.
thanks heb een kort bericht verzonden nu maar afwachten of ze reageren

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 12, 2012 om 00:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het belangrijkste heb je al gedaan, storneren (hopelijk ook blokkeren) je hebt ze er van op de hoogste gesteld

Persoonlijk zou ik verder niets meer doen, zeker geen hoge kosten gaan maken door aangetekende brieven (zinloos iets) te gaan sturen

Verdere stappen zijn dan een incassobureau met een beetje geluk begrijpen die jouw verhaal wel zo niet wordt het het kantongerecht en die veegt dit linea-recta van tafel af.

tu
door tulpje - Feb 12, 2012 om 08:24
69 Antwoorden / 53 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 12 feb 2012, 00:56]Het belangrijkste heb je al gedaan, storneren (hopelijk ook blokkeren) je hebt ze er van op de hoogste gesteld

Persoonlijk zou ik verder niets meer doen, zeker geen hoge kosten gaan maken door aangetekende brieven (zinloos iets) te gaan sturen

Verdere stappen zijn dan een incassobureau met een beetje geluk begrijpen die jouw verhaal wel zo niet wordt het het kantongerecht en die veegt dit linea-recta van tafel af.

dat hoop ik dan maar. ik bel morgenochtend meteen ff mijn rectsbijstandsverzekering op en hoor wel wat hun zeggen.
via twitter nog geen reactie gehad

tdehond
door tdehond - Feb 12, 2012 om 08:44
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 12 feb 2012, 00:56]Het belangrijkste heb je al gedaan, storneren (hopelijk ook blokkeren) je hebt ze er van op de hoogste gesteld

Persoonlijk zou ik verder niets meer doen, zeker geen hoge kosten gaan maken door aangetekende brieven (zinloos iets) te gaan sturen

Verdere stappen zijn dan een incassobureau met een beetje geluk begrijpen die jouw verhaal wel zo niet wordt het het kantongerecht en die veegt dit linea-recta van tafel af.

Mijn ervaring met deze provider is dat het erg moeilijk is om een foutje in hun administratie recht te zetten. Als het tegen zit duurt dat maanden.
Het is m.i. zeker zinvol om er 1 aangetekende brief aan te besteden als het op deze manier niet rechtgezet wordt. ( laat het schriftelijk bevestigen dat de fout recht gezet is)

T. kan n.l niets met e-mails heeft men mij destijds laten weten. Mocht het een gerechtelijke incassoprocedure worden dan kunt u rechtsgeldig aantonen dat u bezwaar gemaakt heeft tegen deze onvrijwillige inlijving.