ts
door tsuitc Sep 5, 2008 om 16:37
Computers & telefonie

Abonnement opzeggen

Beste Deskundigen,

Mijn zoon heeft een eenjarig contract bij T-mobile. Het jaar is bijna om, hij wil graag opzeggen. Brief gestuurd: geen reactie. Naar T-mobiel winkel: bel service line. Service line bellen: wordt niet opgenomen.

Mijn vraag is: mag hij gewoon de betaling stopzetten?

Alvast bedankt,

X-man

572 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 5, 2008 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Je kunt de betaling niet (ongestraft) stopzetten als de opzegging niet accoord is, stuur de opzegging aangetekend (bewijs) en verzoek om bevestiging hiervan.

Mocht de opzegging te laat zijn dan loopt contract door/automatische verlenging en dan zul je er dus nog een tijd aan vast ziteen/moeten betalen, stop je de betalingen dan zul je een incassoburo/extra kosten aan je broek krijgen dus.

Succes,

ve
door verwijderd - Sep 5, 2008 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@xman

Nee hij kan de betaling niet zo maar stop zetten. Abonnement loopt dan gewoon door. De opzeggingsbrief kan ook beter aangetekend (met ontvangstbewijs) worden verzonden. Gewone brieven en telefoontjes schijnen niet meer aan te komen.

Klik hier: Tmobile opzeggen

Zou nogmaals opzeggen!

ve
door verwijderd - Sep 5, 2008 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

T-Mobile,

Uit veiligheidsoverwegingen kan T-Mobile je opzegging helaas niet per e-mail of telefonisch verwerken. Om je T-Mobile contract te beeindigen heeft T-Mobile je handtekening nodig. Zoals vermeld in artikel 10.02 van de algemene voorwaarden T-Mobile abonnee vraagt T-Mobile je de beeindiging van je contract schriftelijk of per fax door te geven aan T-Mobile. Stuur je brief ondertekend naar:

ve
door verwijderd - Sep 5, 2008 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

T-Mobile hanteert een opzegtermijn van 3 maanden.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2008 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er wel rekening gehouden met de opzegtermijn(van meestal drie maand)?

ve
door verwijderd - Sep 5, 2008 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

X-man

Ondestaande tekst staat op de t-mobile site.

Wil je je contract opzeggen, bel dan T-Mobile Klantenservice via 0800 - 7111 (gratis).

Opzeggen via e-mail is niet mogelijk.

----------Het loont altijd de moeite eerst de site van de desbtreffende provider te raadplegen,wat te doen bij opzeggen. Ik heb dit al verschillende malen gedaan zoals boven omschreven. Het nummer is gratis en wordt in 99% van de gevallen binnen enkele minuten beantwoord.Je moet ook niet bellen 's morgens vroeg of tussen 12 en 2 maar gewoon later op de dag/avond.Ik heb dit al verschillende malen op die manier gedaan,je moet even in de gaten houden dat je van hun een bevestiging ontvangt met de beeindigings datum.Opzeggen bij T-mobile kost je geen dure telefoontikken,of postzegels

vr gr Henny

ve
door verwijderd - Sep 5, 2008 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag tsuitc/X-man,

Adres t-mobile

Wil je snel worden geholpen, neem dan kontakt op (stuur een e-mailtje) met Gerard Benders of Nick Sneijder. Adres/e-mail: webcare@t-mobile onder vermelding van je klantnummer, het adres en je mobiele telefoonnummer.

Sukses en vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2008 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Stacy,

Het contract loopt af in november. In juli heeft mijn zoon al een brief gestuurd om op te zeggen. Nooit reactie gekregen. Het betekent dus dat hij minimaal nog een jaar vast aan zit?

Alvast bedankt,

X-man

ve
door verwijderd - Sep 5, 2008 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Henny,

Mijn zoon heeft al vaker gebeld: al onze medewerkers zijn bezet... Na een uur vond hij lang genoeg gewacht. Misschien had hij langer moeten wachten.

Bedankt,

X-man

ve
door verwijderd - Sep 6, 2008 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Helaas, als je geen bevestiging hebt van opzegging/beëindiging vrees ik dat zijn abo dus nu nog een jaar langer zal doorlopen.

Bedrijven maken er helaas dankbaar misbruik van een abo te verlengen als jij geen bewijs hebt dat je opgezegd hebt, makkelijk om te zeggen dat ze niets hebben ontvangen of dat je niet of te laat opgezegd zou hebben dan ;-(

ve
door verwijderd - Sep 6, 2008 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

neem dan kontakt op (stuur een e-mailtje) met Gerard Benders of Nick Sneijder.

moet zijn:

neem dan kontakt op (stuur een e-mailtje) met/naar Gerard Benders of Nick Sneijder.

Read3.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2008 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe komen jullie er bij dat TS er dan weer 1 jaar aan vast zit? Dit klopt van geen meter! Na dat jaar is hij contractvrij en kan hij gewoon opzeggen wanneer hij er zin in heeft. Wel met een opzegtermijn van 3 maanden inderdaad.

10.2 De Klant kan de Overeenkomst tegen en na het verstrijken van de minimale contractperiode schriftelijk opzeggen via T-Mobile Klantenservice (Postbus 16272,
2500 BG Den Haag) onder vermelding van zijn/haar naam, adres, postcode,woonplaats, mobiele telefoonnummer en de gewenste datum van opzegging, dit met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. Deze termijn vangt aan op de laatste dag van de factuurperiode waarin de opzegging door T-Mobile wordt ontvangen.

10.3 De Overeenkomst wordt na het verstrijken van de minimale contractperiode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2008 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt birdies.  Ik heb het even nagekeken. De vraag blijft of dan een opzegtermijn van 3 maanden of 1 maand geldt. Dit is mij niet duidelijk in mijn A.V. maar daar is w.s. iets over te vinden op de site.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2008 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke, dat is goed nieuws, ik had de termijnen niet bekeken, ging eigenlijk uit van een verlenging voor weer een jaar, maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn natuurlijk.

Dus als het nu zo is dat het voor onbepaalde tijd verlengd is dan is er dus niet een echt probleem, dan kan hij er na 3 maanden alsnog vanaf zijn als hij nu gelijk op de juiste manier opzegt.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Sep 6, 2008 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@deHond: opzegtermijn blijft gewoon 3 maanden.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2008 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Birdies en deskundigen,

Maandag a.s. gaat mijn zoon per aangetekende post nog eens opzeggen. Hopelijk reageert T-Mobile nu wel.

Een jaarcontract geldt voor één jaar. Als het jaar om is, moet je geen verplichtingen meer hebben. Bij andere producten krijg je een waarschuwing of een nieuwe aanbieding. Bij mobiele telefonie niet. Belachelijk!

Bedankt voor jullie adviezen,

X-man