je
door jenned Nov 24, 2013 om 11:07
Computers & telefonie

Abonnement telefoon opzeggen

Wie weet of het mogelijk is om je abonnement op te zeggen bij je provider? Ik krijg op het moment hoge rekeningen van Vodafone (welke onterecht zijn) en ik wil het liefst zo snel mogelijk weg bij hun. Ik voel me gewoon bestolen. Ik heb al meerdere malen mijn contract bij hun verlengd. Is het dan niet zo dat je niet meer aan die twee jaar zit.

5537 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 24, 2013 om 11:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jenned,

Dat ligt er aan wat voor contract je hebt.
Als je een NIEUW abonnement hebt afgesloten incl. een telefoon, dan kun je niet zo maar opzeggen, maar dien je de abonnementsperiode uit te dienen.

Kijk hier voor info over abonnementsverlengingen en -opzeggen.

Suc6

diumenge
door diumenge - Nov 24, 2013 om 11:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zegt het zelf al, je hebt het contract verlengd. Dan is er dus geen sprake van stilzwijgende verlenging en zal je het contract moeten uitzitten. Of afkopen.

je
door jenned - Nov 25, 2013 om 06:59
11 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie reacties!!

jantje7
door jantje7 - Nov 25, 2013 om 07:25
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U kunt op elk moment uw contract opzeggen, alleen zal daar een prijskaartje aanhangen, naar gelang het contract nog loopt. Als u daadwerkelijk onterechte facturen krijgt, moet u zich daar op concentreren, en niet van provider veranderen. Ga in gesprek met Vodafone en probeer dat eerst op te lossen.

jantje7

ke
door kersen - Nov 25, 2013 om 11:53
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb problemen met mijn Vodafone. Ik heb dat een paar keer gemeld dat er internet verbruik op mijn mobiel is, maar het is midden in de nacht en dan lig ik te slapen. Het enige antwoord dat ik krijg : tsja u zal toch wel uw mobiel gebruiken. Wij kunnen hier helemaal niets aan doen.

Het verbruik is de afgelopen 3 maanden gigantisch gestegen en toch willen ze er niets aan doen, maar wat kan ik daar als klant dan aan doen? Ik zeg dat ik slaap midden in de nacht, maar zij willen gewoon geen actie ondernemen, gelukkig kon ik mijn abonnement wel opzeggen maar je zit toch met een opzegtermijn. En met hoge rekeningen.

Voor mij geen Vodafone zo meer met deze klantenservice.

Iemand een tip, wat ik met die hoge rekeningen kan doen?

groetjes KC

Alvast bedankt

je
door jenned - Nov 25, 2013 om 12:01
11 Antwoorden / 2 Vragen

@kersen. Ik kan helaas mijn abonnement bij Vodafone niet opzeggen. Het liefst doe ik dat NU meteen, moet helaas tot mei 2014!!!! En mijn partner tot januari 2015!! Het is echt om te huilen als je bij Vodafone zit.

tucker
door tucker - Nov 25, 2013 om 13:05
136 Antwoorden / 10 Vragen

@Kersen

Het is niet de fout van Vodafone maar van u als uw mobiel data verbruikt, u heeft dan de dataverbinding ingeschakeld en er zijn apps die regelmatig synchroniseren om nieuwe artikelen of emails op te halen (Facebook, Twitter, Whatsapp, email, etc.). Het is aan u om de dataverbinding aan en uit te schakelen, een uitgeschakelde verbinding kan onmogelijk data verbruiken.

je
door jenned - Nov 25, 2013 om 13:07
11 Antwoorden / 2 Vragen

@tucker, dat is het probleem nu, alles staat uitgeschakeld. Ik kan alleen maar op het internet als ik op de wifi zit. Heb bewust alles uitgezet met betrekking tot mobiele data.

tucker
door tucker - Nov 25, 2013 om 13:30
136 Antwoorden / 10 Vragen

@jenned

Dan heb je blijkbaar toch nog iets over het hoofd gezien, want een mobiel gaat niet uit zichzelf data verbruiken. Er zijn diverse (gratis) apps die je kunt downloaden om te zien welke app data verbruikt. Als je zelf niet zo thuis bent in dit soort zaken, meld je dan aan op een forum (bijv. AndroidWorld) en meld daar je probleem. Op zulke fora zijn altijd mensen bereid elkaar te helpen en de meeste hebben er ook veel verstand van. Succes!

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2013 om 17:02
1561 Antwoorden / 370 Vragen

een beetje mobiel, laat altijd weten of je de data via wifi binnen wilt hebben , dan krijg je een menu klik gewoon wifi aan en het moet klaar zijn, als je mobile gegevens en roaming hebt uitstaan ken er NIETS binnen gehaald worden via het netwerk van je provider. je ken gewoon bellen en gebeld worden. voor sms en dien je wel de mobile gegevens aan te vinken. dus NIET de roaming. de meeste apss vragen toestemming, veelal stellen ze voor het via wifi te doen. ook updates van de software gaat via wifi, je krijgt automatisch een keuze menu. TIP als je mobile care installeert kun je vage aps uitzetten, je kunt ook zien wie er het meeste data gebruikt , je krijgt de keuze uitzetten, verwijderen, niks doen. alles via wifi . als je veel apss hebt zorg en dan voor dat je een passende bundel hebt. ga niet met een zgn goedkope stunt bundel van 200 mb internetten, dat is vragen om incasso bureaus en boosheid, dat is nl de truck ervan, je bent er zo doorheen en dan komen de échte kosten, Vodafone is hier prima op ingesteld , ga je naar het buitenland zet de op reis bundel aan, is goedkoper als zo `n wifi kaartje op de camping waar ze gerust 3 tot 5 euro per uur vragen. gelukkig worden ze steeds vaker gratis aangeboden. als je van abbonnement verandert of verlengt, wacht even met data binnenhalen tot de échte nieuwe contract datum, je krijgt een tijdelijke 200 mb tot je nieuwe contract. en die zijn zo weg, ook hier krijg je een sms van heeee let is op . bel never nooit 0900 nummers, ook niet die met gewoon tarief. via de mobiel. ga niet in op zgn stunt simkaartjes. want je gaat zo stunten met idiote bedragen. je stunt jezelf zo de schuldhulp in....sccs en kieper vage aps van de mobiel. lookout waarschuwt bij iedere app , goed, slecht, enz. en de belangrijkste app de antivirus app, maar zo verstandig zijn de gebruikers toch wel ?????

aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2013 om 17:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@jenned, lees de tips onderaan deze pagina (klik) eens door.
Heb je synchroniseren wel uitgeschakeld?

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2013 om 17:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=kersen schreef op maandag 25 nov 2013, 11:53]Ook ik heb problemen met mijn Vodafone. Ik heb dat een paar keer gemeld dat er internet verbruik op mijn mobiel is, maar het is midden in de nacht en dan lig ik te slapen. Het enige antwoord dat ik krijg : tsja u zal toch wel uw mobiel gebruiken. Wij kunnen hier helemaal niets aan doen.

Het verbruik is de afgelopen 3 maanden gigantisch gestegen en toch willen ze er niets aan doen, maar wat kan ik daar als klant dan aan doen? Ik zeg dat ik slaap midden in de nacht, maar zij willen gewoon geen actie ondernemen, gelukkig kon ik mijn abonnement wel opzeggen maar je zit toch met een opzegtermijn. En met hoge rekeningen.

Voor mij geen Vodafone zo meer met deze klantenservice.

Iemand een tip, wat ik met die hoge rekeningen kan doen?

groetjes KC

Alvast bedankt

@ beste, gewoon betalen, zet roaming en mobile gegevens uit als je wifi hebt. zet wifi `s nachts uit scheelt weer in de batterij., enne we hebben toch wel een paswoord op de wifi he ????? vergeet nooit internet pagina `s écht te sluiten , ik zie nogal dat er tabbladen openstaan achter het bureaublad menu.. deze zijn soms lastig te sluiten, of per ongeluk gewoon vergeten, gebeurd mij ook wel eens hoor maar ik heb een passende bundel + wifi dus geen probleem. en als je helemaal zeker wilt zijn laat de provider je dan afsluiten voor mobiel internet als je alleen wifi wilt gebruiken, activeer hem weer als je naar het buitenland ga en neem ( bij vodafoon) zo `n dagbundel, echt scheelt bij normaal gebruik , zo `n 200 euro. je hebt dan gewoon 2 euro per dag voor 30 mb, maar alleen als je het ook gebruikt, 20 min bellen en gebeld worden en ik dacht 20 sms-en, kijk even op de site mijn vodafone.

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2013 om 17:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 25 nov 2013, 17:12]@jenned, lees de tips onderaan deze pagina (klik) eens door.
Heb je synchroniseren wel uitgeschakeld?
@ Hoi aurora, synchroniseren doet de mobiel alleen als roaming aanstaat. deze vraagsteller( ster) moet gewoon even naar de winkel lijkt me. even wat uitleg instellingen na laten kijken. en de mobiel instellen op toestemming vragen bij updaten. gr han

jj
door jji.smits - Nov 26, 2013 om 00:30
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dit voorval komt niet allen bij vodafoon voor ik heb er ook last van bij ziggo .
Ook data verbruik terwijl ik nooit op mijn telefoon op het internet zit .
Als ik op internet wil gaan doe ik dit altijd op mijn PC thuis.

aurora1
door aurora1 - Nov 26, 2013 om 01:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi @eclipse,
Als ik pakketgegevens en 2G netwerken e.d. uitgeschakeld heb kan ik Op achtergrond synchroniseren en Automatisch synchroniseren nog apart aan- of uitzetten.
Roaming is voor mobiel bellen en internetten in het buitenland.
Ik heb overigens internet ook in mijn account bij mijn provider uitgeschakeld, wel zo handig.