ps
door psychologie1 Jun 27, 2012 om 13:07
Computers & telefonie

Abonnement zomaar verlengd??

Ik heb een proefabonnement van €15,00 afgesloten voor 4x het maadblad Psychologie. Recent is €58,50 afgeschreven voor een jaarabonnement. Dit was absoluut niet de planning. Ik had verwacht dat ik een mail zou krijgen met een aanbod of iets. Maar nee. Op de site zag ik nu wel dat het abonnement tot wederopzegging geldt. Overheen gelezen waarschijnlijk.
Ik vind het onfatsoenlijk dat men mij niet even gewaarschuwd heeft en tegelijk het geld maar afgeschreven heeft. Inhoudelijke reactie op mijn 2 mails heb ik ook nog niet ontvangen.

Dit mag toch niet meer zo?

6958 9 Rapporteer

jo
door jorisw - Jun 27, 2012 om 13:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat jij niet leest, moet iemand anders jou op de voorwaarden wijzen?

valerius-2
door valerius-2 - Jun 27, 2012 om 13:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dit gebeurd zo vaak dat het jammer is voor u dat u dar niet op heeft gelet. Dus dan mag dit.

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 27, 2012 om 13:20
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou dat niet mogen, het staat toch in de voorwaarden. Je hebt het abo zelf gevraagd, niemand heeft je gedwongen.

In het vervolg eerst de voorwaarden lezen.

edrick3
door edrick3 - Jun 27, 2012 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo psychologie1,

.....Overheen gelezen waarschijnlijk......
Ja en nu vind je ze 'onfatsoenlijk'?
Onzin, ze houden zich gewoon aan de Voorwaarden zoals je die had kunnen lezen.
Zou het abonnement nu dan maar weer opzeggen, dan ben je op tijd voor de volgende keer.
.....Dit mag toch niet meer zo?.....
En waarom niet?
Je bedoelt waarschijnlijk dat er een nieuwe wetgeving is (wet van Dam) die automatische verlengen van een abo na afloop van de abonnementsperiode regelt.
Die is hier echter niet van toepassing

Neemt niet weg dat de site van Psycho zéér onduidelijk is.
Als je je gegevens voor het proefabonnement invult staat er bij:
Het abonnement geldt tot wederopzegging.
Maar ..... bij de aanbiedingen staat zéér duidelijk: STOPT AUTOMATISCH!
Daar zou ik me dus op beroepen. Kijk hier.
Je kunt het afgeschreven bedrag laten storneren.
En wacht dan d reactie op je mails maar even af.
En/of verwijs nog even naar bovenstaande op hun site!

Suc6
.

ps
door psychologie1 - Jun 27, 2012 om 13:40
5 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 27 jun 2012, 13:27]Hallo psychologie1,

.....Overheen gelezen waarschijnlijk......
Ja en nu vind je ze 'onfatsoenlijk'?
Onzin, ze houden zich gewoon aan de Voorwaarden zoals je die had kunnen lezen.
Zou het abonnement nu dan maar weer opzeggen, dan ben je op tijd voor de volgende keer.
.....Dit mag toch niet meer zo?.....
En waarom niet?
Je bedoelt waarschijnlijk dat er een nieuwe wetgeving is (wet van Dam) die automatische verlengen van een abo na afloop van de abonnementsperiode regelt.
Die is hier echter niet van toepassing

Neemt niet weg dat de site van Psycho zéér onduidelijk is.
Als je je gegevens voor het proefabonnement invult staat er bij:
Het abonnement geldt tot wederopzegging.
Maar ..... bij de aanbiedingen staat zéér duidelijk: STOPT AUTOMATISCH!
Daar zou ik me dus op beroepen. Kijk hier.
Je kunt het afgeschreven bedrag laten storneren.
En wacht dan d reactie op je mails maar even af.
En/of verwijs nog even naar bovenstaande op hun site!

Suc6
.

Bedankt voor dit duidelijke antwoord!

edrick3
door edrick3 - Jun 27, 2012 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@psychologie1,

Graag gedaan.
Hoop voor je dat het snel wordt opgelost.

Met vr.gr.

ps
door psychologie1 - Jun 27, 2012 om 13:55
5 Antwoorden / 4 Vragen

Opgelost..ik kan het storneren. De website bevatte idd tegenstrijdige info.
Excuses klantenservide. Netjes opgelost dus.

=edrick3 schreef op woensdag 27 jun 2012, 13:49: @psychologie1,

Graag gedaan.
Hoop voor je dat het snel wordt opgelost.

Met vr.gr.[/quote
=edrick3 schreef op woensdag 27 jun 2012, 13:27: Hallo psychologie1,

.....Overheen gelezen waarschijnlijk......
Ja en nu vind je ze 'onfatsoenlijk'?
Onzin, ze houden zich gewoon aan de Voorwaarden zoals je die had kunnen lezen.
Zou het abonnement nu dan maar weer opzeggen, dan ben je op tijd voor de volgende keer.
.....Dit mag toch niet meer zo?.....
En waarom niet?
Je bedoelt waarschijnlijk dat er een nieuwe wetgeving is (wet van Dam) die automatische verlengen van een abo na afloop van de abonnementsperiode regelt.
Die is hier echter niet van toepassing

Neemt niet weg dat de site van Psycho zéér onduidelijk is.
Als je je gegevens voor het proefabonnement invult staat er bij:
Het abonnement geldt tot wederopzegging.
Maar ..... bij de aanbiedingen staat zéér duidelijk: STOPT AUTOMATISCH!
Daar zou ik me dus op beroepen. Kijk hier.
Je kunt het afgeschreven bedrag laten storneren.
En wacht dan d reactie op je mails maar even af.
En/of verwijs nog even naar bovenstaande op hun site!

Suc6
.

edrick3
door edrick3 - Jun 27, 2012 om 14:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@psychologie1,

Mooi zo!
Zo hoort het ook.
Weer een (psychologisch) probleempje de wereld uit.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 27, 2012 om 14:15
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, je hebt gelijk psychologie1, de info op de site klopt niet. Had ik eerst moeten checken voordat ik mijn bericht schreef.