Yv
door Yvonne Karelse Sep 28, 2022 om 14:01
Computers & telefonie

Abonnementsgeld verhoging bij KPN door inflate

Ik heb een contract voor mobiel bellen en internetten voor € 17,50 per maand. Nu krijg ik van KPN een mail dat ook daar de inflatie heeft toegeslagen en dat mijn maandbedrag omhoog gaat. Mag dat zomaar, ik heb toch een contract getekend voor dat bedrag? Moet ook hier sowieso niet die 30 dagen in acht worden genomen?

Met vriendelijke groet,

Yvonne Karelse

Op 1 oktober passen we de jaarlijkse inflatiecorrectie toe. Hierdoor verandert uw maandbedrag vanaf 1 oktober. Kijk voor meer informatie op www.kpn.com/inflatie

12634 15 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2022 om 14:08
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt mij een kwestie van nazien wat er in uw contract (dat u heeft getekend)met KPN staa en daar zal ongetwijfeld de door u genoemde inflatiecorrectie per 1 oktober genoemd staan. En voor die verhoging behoeft geen termijn van 30 dagen in acht worden gehouden indien die zoals ik verwacht contractueel vaststaat.

En zie dit: Inflatiecorrectie op tarieven: verhoging van maandprijs | KPN

ju
door juliomariner - Sep 28, 2022 om 14:12
1328 Antwoorden / 2 Vragen

In bijna alle telecomcontracten staat een jaarlijke inflatiecorrectie, dus ja dat mag.

marita5
door marita5 - Sep 28, 2022 om 14:33
11517 Antwoorden / 15 Vragen
me
door mein33 - Sep 28, 2022 om 14:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U heeft geen contract voor het leven.
De tarieven kunnen jaarlijks worden aangepast, zoals in uw contract is omschreven.
Als u hier niet mee akkoord wenst te gaan, kunt u wel vrijelijk van provider veranderen.
De geopperde 30 dgn. termijn is hierop niet van toepassing.

Mabelle
door Mabelle - Sep 28, 2022 om 14:42
427 Antwoorden / 1 Vragen

Als je even de moeite had genomen je overeenkomst met bijbehorende voorwaarden door te nemen, had je het antwoord geweten. Inflatiecorrectie is al sinds jaar en dag zo.

rj
door rjw - Sep 28, 2022 om 15:06
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vind het altijd bijzonder dat mensen ieder jaar verbaasd zijn over inflatiecorrectie terwijl dat al tientallen jaren gebeurt.

ne
door neodutchio Sep 28, 2022 om 15:38
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zat aan exact hetzelfde te denken.

snel0026
door snel0026 Sep 30, 2022 om 14:36
61 Antwoorden / 4 Vragen

RJW: En dus mag dze vraag hier niet gesteld worden?
Het is bijzonder dat u zo op deze vraag reageert.
Niet iedereen kan zo slim zijn als u.

rj
door rjw Sep 30, 2022 om 17:34
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Het heeft niets met slim zijn te maken. Je maakt mij niet wijs dat iemand nog nooit eerder jaarlijkse verhogingen heeft meegemaakt. Of het nu de Donald Duck, de VARA gids, de krant of een telefoonabonnement is. Die worden als sibds dat ze bestaan jaarlijks geindexeerd.

mahadma
door mahadma - Sep 28, 2022 om 18:55
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Gebeurd al jaren en staat in uw contract.

mo
door mof - Sep 30, 2022 om 09:46
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het gebeurt niet zomaar: er is een hoge inflatie die ook doorwerkt in de prijs van internet en bellen. Ja, KPN mag eenmaal per jaar de prijs verhogen met een inflatiecorrectie. Daarvoor krijgt u bedenktijd. U mag altijd kostenloos en boetevrij opzeggen als u het met de verhoging niet eens bent.

edgarelsen
door edgarelsen Oct 3, 2022 om 14:33
32 Antwoorden / 16 Vragen

Dat klopt niet net inflatie verhoging mag je niks loopt contract gewoon door als de verhoging meer is wel

he
door henk230464 - Sep 30, 2022 om 11:00
2 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een serie, arrogante antwoorden, op een normale vraag.
Al vaker hier meegemaakt, dat veel reageerders, reageren als betweters, en met het nodige azijn antwoorden, onder het motto ook kijk mij eens zgnd intelligent zijn.
DIt heeft niets te maken met Nederlandse directheid, maar veel meer met opvoeding en sociaal gedrag.
Vraag mij af, als 1 van de ouders zo'n vraag zou stellen, hoe de reageerders dan zouden antwoorden.....
En nee, het is niet de 1e keer dat ik dit soort arrogante antwoorden lees op deze site.
En kom maar nu, met je coomentaar, want dat is ook iets wat betweters niet kunnen, op volwassen niveau een discussie aangaan.....

ju
door juliomariner Sep 30, 2022 om 11:08
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Hoezo arragante antwoorden.
De meesten zeggen hier dat dit gebruikelijk is en ook gewoon in het contract staat. Een goed antwoord geven heeft niets met arrogantie te maken.
Wat voegt uw antwoord toe aan de vraag van TS?

Aa
door Aadjoh Sep 30, 2022 om 11:22
5 Antwoorden / Vragen

Henk heeft helemaal gelijk! Er zitten hier veel azijnpissers! Had dit gelezen, had dat gedaan, weet je dat dan niet? etc. ps. ik zeg veel. Niet iedereen!

kattipi
door kattipi Sep 30, 2022 om 13:22
1 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad, niet iedereen, wel veel! Ik denk dat veel mensen eerst 2 keer nadenken voordat ze hier een vraag stellen.Ik doe het in ieder geval niet!!!. Niet iedereen is even slim, er zijn ook genoeg mensen die niet goed kunnen lezen/schrijven. Dan word je door een aantal betweters gewoon afgezeken alof je een domme nietsnut bent. Arrogantie ten top.

pk49
door pk49 Sep 30, 2022 om 16:49
243 Antwoorden / 2 Vragen

inderdaad, de betweters en arrogante reakties vliegen je hier om de oren. Is dit typisch BNN/VARA of hebben andere consumenten rubrieken hier ook last van? Je durft nauwelijks een vraag te stellen op het gevaar vanalles verweten te worden. Het lijkt hier wel de Tweede Kamer. Daar is verbaal geweld aan de orde van de dag.

rj
door rjw Sep 30, 2022 om 17:36
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Zullen we voortaan alle woorden maar op een zilveren schaaltje leggen en satijnen handschoentjes aandoen voordat we wat intypen, om vooral de gevoelige zieltjes niet te beschadigen. Er wordt gewoon concreet en zakelijk geantwoord. Maar kennelijk kunnen sommige mensen daar niet tegen.

justmeagain
door justmeagain Oct 1, 2022 om 00:21
623 Antwoorden / 8 Vragen

@rjw +10

Michel Klaassen MusicMahlist
door Michel Klaassen MusicMahlist - Sep 30, 2022 om 11:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

Zoals hierboven vermeld  , men mag de prijs verhogen , maar moet wel 30 dagen in acht nemen , om U de mogelijkheid te bieden het contract te be-eindigen binnen de wettelijke termijn van dertig dagen die ook voor U geld .

Janzegt
door Janzegt Sep 30, 2022 om 11:25
126 Antwoorden / Vragen

Indien in de voorwaarden staat dat jaarlijks inflatie correctie toegepast wordt, dan is deze verhoging geen reden om je abonnement op te zeggen

ne
door neodutchio - Sep 30, 2022 om 17:38
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb ooit, jaren geleden, een contract getekend bij mijn werkgever. In dat contract staat een salaris. Gelukkig word dat salaris ook periodiek verhoogd. Wellicht hebt u daar ook bezwaar tegen en krijgt nog steeds het salaris bij aanname. Inflatie werkt niet 1 kant op.
Het is heel normaal dat contracten aangepast worden. Dat staat ook netjes in uw algemene voorwaarden.

1paul
door 1paul - Oct 1, 2022 om 08:56
3153 Antwoorden / 0 Vragen

is vrij normaal dit, moet wel in je kontrakt staan anders mag het dus niet en geld je maandbedrag voor de hele looptijd kontrakt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 2, 2022 om 20:54
2065 Antwoorden / Vragen

Dan hebt u uw contract toch niet gelezen of begrepen want daar staat een clausule in dat men de afgesproken prijs jaarlijks mag indexeren met de officiële inflatie, en daar heeft u ook voor getekend.

gerbera
door gerbera - Oct 2, 2022 om 21:39
7366 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft bij uw contract ook de algemene voorwaarden gehad waarin dit is te lezen, en niet in het contract zoals vele schrijven.