Abonnementsgeld verhoging bij KPN door inflate
Ik heb een contract voor mobiel bellen en internetten voor € 17,50 per maand. Nu krijg ik van KPN een mail dat ook daar de inflatie heeft toegeslagen en dat mijn maandbedrag omhoog gaat. Mag dat zomaar, ik heb toch een contract getekend voor dat bedrag? Moet ook hier sowieso niet die 30 dagen in acht worden genomen?
Met vriendelijke groet,
Yvonne Karelse
Op 1 oktober passen we de jaarlijkse inflatiecorrectie toe. Hierdoor verandert uw maandbedrag vanaf 1 oktober. Kijk voor meer informatie op www.kpn.com/inflatie
Dit lijkt mij een kwestie van nazien wat er in uw contract (dat u heeft getekend)met KPN staa en daar zal ongetwijfeld de door u genoemde inflatiecorrectie per 1 oktober genoemd staan. En voor die verhoging behoeft geen termijn van 30 dagen in acht worden gehouden indien die zoals ik verwacht contractueel vaststaat.
En zie dit: Inflatiecorrectie op tarieven: verhoging van maandprijs | KPN
Hallo Yvonne Karelse ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
U heeft geen contract voor het leven.
De tarieven kunnen jaarlijks worden aangepast, zoals in uw contract is omschreven.
Als u hier niet mee akkoord wenst te gaan, kunt u wel vrijelijk van provider veranderen.
De geopperde 30 dgn. termijn is hierop niet van toepassing.
Als je even de moeite had genomen je overeenkomst met bijbehorende voorwaarden door te nemen, had je het antwoord geweten. Inflatiecorrectie is al sinds jaar en dag zo.
Ik vind het altijd bijzonder dat mensen ieder jaar verbaasd zijn over inflatiecorrectie terwijl dat al tientallen jaren gebeurt.
Ik zat aan exact hetzelfde te denken.
RJW: En dus mag dze vraag hier niet gesteld worden?
Het is bijzonder dat u zo op deze vraag reageert.
Niet iedereen kan zo slim zijn als u.
Het heeft niets met slim zijn te maken. Je maakt mij niet wijs dat iemand nog nooit eerder jaarlijkse verhogingen heeft meegemaakt. Of het nu de Donald Duck, de VARA gids, de krant of een telefoonabonnement is. Die worden als sibds dat ze bestaan jaarlijks geindexeerd.
Het gebeurt niet zomaar: er is een hoge inflatie die ook doorwerkt in de prijs van internet en bellen. Ja, KPN mag eenmaal per jaar de prijs verhogen met een inflatiecorrectie. Daarvoor krijgt u bedenktijd. U mag altijd kostenloos en boetevrij opzeggen als u het met de verhoging niet eens bent.
Dat klopt niet net inflatie verhoging mag je niks loopt contract gewoon door als de verhoging meer is wel
Wat een serie, arrogante antwoorden, op een normale vraag.
Al vaker hier meegemaakt, dat veel reageerders, reageren als betweters, en met het nodige azijn antwoorden, onder het motto ook kijk mij eens zgnd intelligent zijn.
DIt heeft niets te maken met Nederlandse directheid, maar veel meer met opvoeding en sociaal gedrag.
Vraag mij af, als 1 van de ouders zo'n vraag zou stellen, hoe de reageerders dan zouden antwoorden.....
En nee, het is niet de 1e keer dat ik dit soort arrogante antwoorden lees op deze site.
En kom maar nu, met je coomentaar, want dat is ook iets wat betweters niet kunnen, op volwassen niveau een discussie aangaan.....
Hoezo arragante antwoorden.
De meesten zeggen hier dat dit gebruikelijk is en ook gewoon in het contract staat. Een goed antwoord geven heeft niets met arrogantie te maken.
Wat voegt uw antwoord toe aan de vraag van TS?
Henk heeft helemaal gelijk! Er zitten hier veel azijnpissers! Had dit gelezen, had dat gedaan, weet je dat dan niet? etc. ps. ik zeg veel. Niet iedereen!
Inderdaad, niet iedereen, wel veel! Ik denk dat veel mensen eerst 2 keer nadenken voordat ze hier een vraag stellen.Ik doe het in ieder geval niet!!!. Niet iedereen is even slim, er zijn ook genoeg mensen die niet goed kunnen lezen/schrijven. Dan word je door een aantal betweters gewoon afgezeken alof je een domme nietsnut bent. Arrogantie ten top.
inderdaad, de betweters en arrogante reakties vliegen je hier om de oren. Is dit typisch BNN/VARA of hebben andere consumenten rubrieken hier ook last van? Je durft nauwelijks een vraag te stellen op het gevaar vanalles verweten te worden. Het lijkt hier wel de Tweede Kamer. Daar is verbaal geweld aan de orde van de dag.
Zullen we voortaan alle woorden maar op een zilveren schaaltje leggen en satijnen handschoentjes aandoen voordat we wat intypen, om vooral de gevoelige zieltjes niet te beschadigen. Er wordt gewoon concreet en zakelijk geantwoord. Maar kennelijk kunnen sommige mensen daar niet tegen.
@rjw +10
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
Zoals hierboven vermeld , men mag de prijs verhogen , maar moet wel 30 dagen in acht nemen , om U de mogelijkheid te bieden het contract te be-eindigen binnen de wettelijke termijn van dertig dagen die ook voor U geld .
Indien in de voorwaarden staat dat jaarlijks inflatie correctie toegepast wordt, dan is deze verhoging geen reden om je abonnement op te zeggen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer