ma
door marijke1983 Jun 25, 2008 om 14:12
Computers & telefonie

Acer 6 maanden oud en nu al kapot....

Beste,

In december heb ik een nieuwe acer laptop aangeschaft (met 1 jaar garantie) en hij is nu al kapot. Hij had een systeem fout en kwam er zelf niet uit dus ik de helpdesk gebelt en ik ko hem op sturen maar dat zou in houden dat ik mijn laptop minimaal 3 weken kwijt zou zijn. Omdat ik zelf student ben heb ik mijn laptop dagelijks hard nodig (zeker nu in tentamen tijd) en dit zou mogelijk is.
Dus heb ik hem naar een lokale officiele specialist gebracht en nu heb ik een rekening van 185 euro omdat oa. de harddisk geheel vervangen moet worden en er nieuwe software op moet.

In hoevere kan ik acer voor verantwoordelijk stellen? Zou ik mnimaal een deel van dit bedrag terug kunnen krijgen zeker omdat ze aangeboden hadden om hem te repareren???

Alvast erg bedankt voor de reacties!!!!

Marijke

282 4 Rapporteer

kiran
door kiran - Jun 25, 2008 om 14:43
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo marijke

Dit is m.i. een belabberde situatie. U heeft in principe niets met Acer van doen. Het is met de winkelier waar u een koopovereenkomst mee heeft afgesloten en niet met de fabriek.

Als de laptop binnen een half jaar de geest geeft, heb je sowieso recht op herstel of vervanging wegens een ondeugdelijk produkt. Men gaat er dan vanuit dat het probleem al vanaf het begin aanwezig was.

Je bent nu naar een ander gegaan om te repareren en volgens mij kun je de kosten niet meer declareren. Beter was geweest om de winkelier te laten repareren en dat je een leenapparaat voor zolang had gevraagd.

Sorry! Misschien denkt een ander er nog anders over ... maar naar mijn mening ben je je centjes kwijt. Je zou nog kunnen overleggen met de winkelier, maar ..... )

stacey
door stacey - Jun 25, 2008 om 14:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--In hoevere kan ik acer voor verantwoordelijk stellen? Zou ik mnimaal een deel van dit bedrag terug kunnen krijgen zeker omdat ze aangeboden hadden om hem te repareren???--

Je had hun aanbod  tot reparatie moeten accepteren, dan hadden ze hun verantwoordelijk genomen, en hadden ze de reparatiekosten (of een deel) op zich genomen.

Door het door een ander te laten doen heb je dus jezelf met een leuke postenpost opgescheept die je Niet vergoed krijgt.........en dus geheel zelf zult moeten betalen......

Jammer dus

labswans
door labswans - Jun 25, 2008 om 14:51
1918 Antwoorden / 10 Vragen

In hoevere kan ik acer voor verantwoordelijk stellen? Dat kan u niet , u heeft de fout gemaakt door niet met de winkelier af te handelen. De totale kosten zijn voor uw rekening helaas.

Zou ik mnimaal een deel van dit bedrag terug kunnen krijgen zeker omdat ze aangeboden hadden om hem te repareren??? Nee, u heeft op eigen verantwoording gehandeld ( wel de foute ) U krijgt nul op request van de winkelier , ten alle tijde.

U moet ten alle tijde handelen met de winkelier en nooit met de leverancier. Hoe de situatie ook nijpend voor u is helaas.

Drie keer repareren maximaal door de winkelier. Daarna zijn er nog stappen maar die zijn voor u niet meer van toepassing.

labswans

br
door bromman - Jun 25, 2008 om 14:54
5 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Marijke,

Het was beter geweest de laptop op te laten sturen door on-line te melden aan de Acer site. Vervolgens kun je een afspraak maken met een koeriersdienst voor ophalen van de laptop. Met de code - wel zelf uitprinten - die je van Acer krijgt moet je op de verpakte laptop plakken + opsturen van een kopie van de aankoopbon van je laptop.

Actie van bovenstaande kan in principe in een dag plaatsvinden.

De reparatie wordt naar Duitsland d.m.v. koeriersdienst gebracht en in een week tijd wordt de laptop bij je thuis/een andere locatie gebracht.

Zou je toch via de winkelier doen dan gaat dit inderdaad drie of vier weken duren? Dit is een afspraak die de winkelier met Acer heeft.

Mocht je in de toekomst problemen met je laptop hebben dan hoop ik dat bovenstaande je een dienst kan betekenen.

Succes!