marijkedl
door marijkedl Jan 1, 2009 om 12:50
Computers & telefonie

Acer elende

ik heb een jaar geleden een nieuwe laptop gekocht voor mijn dislekte zoon ,hij kon mavo/havo alleen doen als hij op school en thuis op een laptop kon werken ,nou een nieuwe gekocht ,en deze is het afgelopen jaar al 7 keer kapot geweest ,ik heb gesmeekt om een nieuwe omdat het kind telkens zonderzat ,en dat is een ramp! al zijn huiswerk en repetities doet hij ermee ,heb hoge kosten door het bellen, hij is nu net buiten de garantie  en natuurlijk alweer kapot! is opgestuurd 8 weken geleden en is zogenaamd terug gestuurd door acer via upc ,maar ik heb hem niet ontvangen . heb hele formulieren in moeten vullen ,en heb weer wekelijks gebeld waar die nu blijf ,nu zeg upc dat ze vorige week geld  overgemaakt hebben naar acer omdat hij als vermist is opgegeven ,heb acer opgebeld ,maar krijg alleen maar te horen het is genoteerd en verder hoor ik weer niks! ,wat moet ik ??? mijn zoon zit al weken zonder en volgende week begint zijn school weer ,en ik kan helaas geen nieuwe betalen ...

507 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2009 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag marijkedl,


Vraagje: Wie is de verkoper?


mvrgr Read.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2009 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heeft u al contact opgenomen met het bedrijf waar u hem heeft gekocht, misschien kan deze een laptop in bruikleen geven tot dat u het geld binnen heeft van acer?


U kan UPC nog benaderen wat de vergoeding is die zij aan ACER hebben betaald. Dan kan u dit dus met de winkel gebruiken als bewijs en kan u dus eventueel vast een nieuwe meenemen zij zijn op het ogenblik behoorlijk laag geprijst.


Succes Valerius


 

ve
door verwijderd - Jan 1, 2009 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

UPC? Doen die nu ook fysiek transport? Zal wel UPS zijn dan.

Enfin, UPS(?) heeft nu dus geld overgemaakt aan Acer omdat zij het apparaat hebben laten verdampen. Dan heb jij dus een schadeclaim jegens Acer. Nou heeft Acer een bijzonder matige reputatie waar het service betreft, dus hoe lang dit grapje kan gaan duren is niet te zeggen.

Lastige situatie, ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken. Als je echt geen cent kunt missen voor zoiets, heb je dan misschien recht op (bijzondere) bijstand? Of kun je misschien ergens wat lenen totdat je dat geld krijgt? Wat Acer trouwens gaat doen om je schade te vergoeden is onbekend. Zouden ze geld geven? Een vervangende laptop? Je hebt er tenslotte al veel ellende aan beleeft dus een heel groot gebaar van Acer lijkt me echt wel op z'n plaats (ik geloof er alleen niet in).

Een ding hoop ik dat je nu begrijpt: Acer is alléén in aanschaf goedkoper, voor de rest letterlijk en figuurlijk minder waard(ig) en duur.



ve
door verwijderd - Jan 3, 2009 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

de verkoper is alternate in ridderkerk ,heb daar ook steeds op de stoep gestaan ,maar die doen er niets aan ,behalve een keer repareren ,toen was ik hem dus ook 7weken kwijt ,dus beter is dan naar acer te sturen dan heb je hem meestal na een week terug ,maar alternate stuurt me verder naar acer ,de zoek het maar uit mentaliteit

ve
door verwijderd - Jan 3, 2009 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

nee geen leen laptop ,dat heb ik gevraagt , en upc wil daar geen antwoord op geven ...

ve
door verwijderd - Jan 3, 2009 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

nee hellaas geen bijzondere bijstand ,dan moet je minstens ook naar de voetselbank gaan denk  ik ,krijg wel iets van de belasting ,omdat ik ook alle ingesproken boeken op cd moest hebben zo/n 25 stuks ,a 15 euro stuk , en programmaas voor op de laptop  zo'n 500 euro maar geef allemaal niets als je zo'n kind er mee kan helpen toch ? we gaan gewoon niet op vakantie !maar een nieuwe ecer heeft niet echt geholpen dus ,en tja ik geef nu wel iedereen op school het advies ;KOOP GEEN ACER !! en zo goedkoop zijn ze niet, voor die  700 euro heb je dus ook andere merken voor.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2009 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

en ja het was ups hahaha

ve
door verwijderd - Jan 3, 2009 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U schrijft dat de garantie is afgelopen.
Naast de fabrieksgarantie bestaat er de wettelijke garantie van drie jaar.

Maar belangrijker : de winkelier had u  al veel eerder een passende oplossing (geld terug of een vervangend product) moeten bieden.
Zeven maal reparatie: dat betreft duidelijk een ondeugdelijk product.
Kijk ook op www.consuwijzer.nl

Dat de laptop nu verdwenen is is ook niet uw schuld.
De winkelier moet dit oplossen en daar mag u het slachtoffer niet van zijn.
Als dit geen geval is voor de belbus.......

Succes, AF



ve
door verwijderd - Jan 3, 2009 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dat het een ondeugelijk product is ,heb ik al aangegeven bij de verkoper ,maar hellaas geen nieuwe ,nu is het ook een massazaak bij alternate, maar ik kom er geen stap verder, behalve dan dat mn hart het begeeft om de ingehouden woede niet te tonen ,,ook bij ecar heb ik dat al aangegeven ,ze zeggen doodleuk steeds we maken er notitie van dat u een nieuwe wil ,maar steeds krijg ik hem gewoon retour gestuurd, de belbus heb ik ook aangeschreven ,maar dan krijg ik de site die u me net ook adviseerd ,maar mn rechten ken ik wel ,maar ik krijg nog alternate, nog acer zover om me te helpen ,of zou ik er met grof geweld heen moeten gaan ,een knokploeg of zo hahaha ,

ve
door verwijderd - Jan 3, 2009 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Marijkedl,

Het beste is een brief schrijven , waarmee u Alternate ingebreke
stelt vanwege het leveren een ondeugdelijk produkt.

Print deze uit en lever deze persoonlijk af.
Ga dus even langs de winkel (nadat u wel de manager gevraagd heeft)en vertel nogmaals
rustig & duidelijk wat er gebeurt is met de Acer laptop.

Ga streng doch vriendelijk aandringen voor passende oplossing
vanwege het zonder zitten van de Acer van weken tot nu maanden.

Vertel dat u binnen 7 dagen, liefst opdat moment , uw geld terug wilt
of een vervangende laptop krijgt van de zelfde waard die u heeft betaald.

Doen ze moeilijk, wijs dan op hun zorgplicht van 3 jaar garantie
op uw laptop Acer.
Waarbij zij , alles op alles moeten stellen om de Acer te laten herstellen naar alle redelijkheid.
Nu kunt u opdat de Acer kwijt is door UPS gewoon aandringen op
een nieuwe laptop of het geld terug krijgen.

Want hoe het ook wordt bekeken Alternate is er verantwoordelijk voor!

Deejay




ve
door verwijderd - Jan 3, 2009 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

waar staat dan dat ze recht heeft op 3 jaar?? En wat is het probleem; is het de voeding of het scherm, vaak heb je daar geen 3 jaar op.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2009 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ deheugden.

Zou je vriendelijk willen zijn en even haar teksten en
antwoorden van de medeforummer willen lezen?

Dan weet je dat haar laptop een Acer , kapot en zoek is geraakt.

Geen scherm of voeding die dus stuk is.

Hoe ik aan 3 jaar garantie kom?

Staat in de wetboek geschreven, zulke produkten vallen onder de
noemer "duurzaam" produkt. Oftewel dienen minimaal 3 jaar ,
liefst langer te doen, zonder gebreken.

Deejay



ve
door verwijderd - Jan 3, 2009 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het wordt steeds gekker. Nu al 3 jaar wettelijke garantie? Ik kan me niet herinneren dat ik zó lang in coma heb gelegen hoor, in welk jaar is dat ineens ingevoerd?
De hele economische levensduur van een laptop is 3 jaar, dus als ik jou mag geloven dan heeft elke laptop volledige garantie gedurende de hele economische levensduur. Heel apart.

Oftewel: ik geloof er geen r**t van.



ve
door verwijderd - Jan 3, 2009 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ eduwardus

Dit geldt hier in Nederland als je een "duurzaam" produkt hebt.
"



Voor Europa is bepaald dat iedereen volgens de wet twee jaar garantie
heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is
een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de
garantieperiode langer is.



In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar garantie u hebt. Maar in
Nederland hebt u vaak langer dan twee jaar garantie. Hoe lang u garantie
hebt, hangt af van het product dat u koopt. Voor een paar schoenen voor uw
kind hebt u bijvoorbeeld korter garantie dan voor een wasmachine. Gaat uw
wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de
wet nog steeds garantie. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.



"



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Rienvh
Rienvh - May 10, 2024 om 08:26
Computers & telefonie

Cookies???

Waarom moet Ik op de websites van Kassa en Radar bijna elke week die Rottige cookies accepteren???
Terwijl ik op andere websites dat een keer doe en dan er niet meer lastig gevallen word.
Ik zie het antwoord al komen "dan moet je ze op automatisch accepteren zetten"
Nee dat doe ik niet omdat ik niet alle cookies van andere websites wil accepteren!!!

Graag normale antwoo ... Lees meer

pa
paulinarij - May 9, 2024 om 17:00
Voeding & gezondheid

Is botox gevaarlijk voor rimpels

Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer