sa
door sabinedekoning Mar 14, 2011 om 19:53
Computers & telefonie

Acer garantie

In nov 2010 heb ik via wehkamp een acer laptop gekocht.
Eind februari zet ik s avonds mijn laptop weg en als ik hem s morgens op wil starten zie ik rechts onderin het scherm een zwarte vlek en horizontaal en verticaal lopen dr roze strepen over het beeldscherm. Acer gebeld wat dat kan zijn en t kwam dr op neer dat ik hem op kon sturen en dat ze hem zouden maken. En dat het nog onder de garantie zou vallen.

Nou kreeg ik vandaag dus ook al 14 dagen na het in ontvangst hebben van mijn laptop een prijsopgave van 216 euro voor het maken van de laptop. Volgens hun zijn het gebruiksschade dus valt niet onder de garantie. Wehkamp gebeld en zegt dat ik maar moet afwachten tot ik meer hoor. Het kan toch niet zijn dat mijn laptop na 3 maanden niks meer is ?

4488 49 Rapporteer

we
door wehkamp_webcare - Mar 15, 2011 om 16:50
83 Antwoorden / 0 Vragen

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl

sa
door sabinedekoning - Mar 15, 2011 om 18:04
12 Antwoorden / 1 Vragen

ik weet niet of jij echt bent, maar heb je toevallig vanmorgen al een mail gestuurd omdat ik je naam wel eens voorbij zie komen.
maar nog geen reactie op mijn mail gehad van u.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 15, 2011 om 18:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja acer slechter had u het niet kunnen treffen.

snah
door snah - Mar 15, 2011 om 18:24
654 Antwoorden / 61 Vragen

Voor garantie moet u bij de winkelier ( wehkamp ) wezen en niet bij acer .
Dus claim de 216 euro bij wehkamp met de rekening en eventuele correspondentie .

Hans

sa
door sabinedekoning - Mar 15, 2011 om 18:31
12 Antwoorden / 1 Vragen

Wehkamp laat niks van zich horen. Elke keer als ik bel krijg ik het standaard antwoord, mevrouw het is door gegeven aan een andere afdeling. Wanneer zij contact opnemen kan ik niet zeggen.

Ze kunnen geen nummer geven. Al helemaal niet door verbinden en hun meerdere op de afdeling krijg ik ook niet te spreken.

Van acer vandaag een mail gehad dat het lcd scherm gebroken is En dat dat niet ainnen de garantie valt. Terwijl dr niks afgebroken was en de zwarte vlek op het haierm niet aan de buiten kant te zien is.

snah
door snah - Mar 15, 2011 om 18:47
654 Antwoorden / 61 Vragen

Nog wat info , misschien heb jij er wat aan .

Een jaar geleden is bij een 2 maanden oude acer laptop van een vriend van mij iets afgebroken van de usb ingang . Ook de winkelier bcc adviseerde om zelf de laptop bij acer aan te bieden , ook hij kreeg van acer een rekening en de melding dat het gebruiksschade was .
Deze vriend is nog voorzichtiger dan een chirurg .
Samen met hem naar bcc gegaan en na wat heen en weer gepraat heeft bcc uiteindelijk de rekening terugbetaald .

Uitgaande dat het niet uw schuld is .
Stuur een aangetekende brief naar wehkamp met de rekening en eis de 216 euro van wehkamp terug ( u moet wel de rekening aan acer betalen )

Hans

sa
door sabinedekoning - Mar 25, 2011 om 13:31
12 Antwoorden / 1 Vragen

en nog steeds geen bericht van acer of wehkamp......

snah
door snah - Mar 25, 2011 om 20:35
654 Antwoorden / 61 Vragen

Wat heb je tot nu toe ondernomen ?

En nogmaals voor garantie moet jij bij wehkamp wezen .

Acer zal altijd zeggen dat het niet aan acer ligt maar aan de gebruiker , toch zal acer dit moeten bewijzen , en hier heeft u niets mee te maken , dit is een zaak van wehkamp en acer .

Dus als jij normaal met de laptop bent omgegaan en deze niet als frisbee hebt gebruikt zal wehkamp de schade moeten vergoeden .

Hans

sa
door sabinedekoning - Mar 25, 2011 om 22:39
12 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb met acer steeds contact want door de wehkamp wordt ik niet terug gebeld en als ik bel dan weten ze niks te zeggen en moet ik afwachten tot iemand mij belt.

acer zoekt steeds naar smoesjes om er onder uit te komen. er zijn ook twee toetsen van mijn nummeriek gedeelte af, dankzij mijn lieve kleine dochter.dan zeggen ze dat ze daaraan zien dat het door mijn schuld kapot is gegaan want er heeft iets tussen gezeten. terug contact opgenomen dat die toetsen helemaal niet op dezelfde plek zaten als de zwarte vlek op het beeldscherm. en ik had in dec met acer contact opgenomen of ik die toetsen zo kon bestellen. maar dat kon niet en dan zou ik hem ook op moeten sturen. zij zeiden dat er niks in het systeem van te vinden was. dus ik kon niks bewijzen volgens hun. maar ik had die schade ook door gegeven aan mijn eigen verzekering en daar was wel een melding van gemaakt. dus moest ik met een brief komen waarin mijn verzekering aan gaf dat die schade al eerder was en dat ik die al had gemeld. nou ik opgevraagd en door gestuurd. krijg ik geen reactie en naar aanleiding dat ik weer eens moest mailen kreeg ik door dat ze in overleg waren en na een dag een mail dat ze toch niet in zien dat de schade door iets anders zou veroorzaakt zijn dus ik moet gewoon betalen voor de reparatie.....

ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld en die zegt ook dat wehkamp hier voor moet zorgen, en dat ze idd binnen die 6 mnd wettelijke garantie moeten aanhouden en zij voor de reparatiekosten of vervanging moeten zorgen.
maar ze kunnen pas iets doen als het bedrag boven de 250 euro is, en ik zit op 211 euro... dus ze gaan de zaak niet aanvechten omdat de kosten hoger zijn als wat de prijs is. maar ze gaf wel wat tips en kan bellen als ik er niet uit kom.

nou kreeg ik vandaag van wehkamp een mail dat ik een klacht had ingediend en dat ze met acer contact hadden en dat ik foto s zou moeten hebben gehad van mijn laptop en dat ze van acer hadden begrepen dat ik DAS had ingeschakeld en dat hun dan ook de reacties van de das willen ontvangen.
mail daarop gestuurd dat ze maar eens moeten bellen ipv een mail sturen met daarin geen info maar dat ze graag de brieven willen zien van de das. trouwens wel apart dat er bij de mails van de wehkamp overal ellen boone... maar hier staat wel een andere naam bij behandeld door, maar ondertekend door ellen boone..

maar dus niks wijzer

snah
door snah - Mar 25, 2011 om 23:26
654 Antwoorden / 61 Vragen

Een heel verhaal .

Als ik acer zou zijn en er komt een laptop binnen ter reparatie en er zijn 2 toetsen kapot ..... dan zou ik ook denken aan onzorgvuldig gebruik.

Ik denk dat u nu moet kunnen aantonen dat het niet uw schuld is ( of van uw dochter ) . Iets wat erg moeilijk is .
Misschien zijn er anderen die dit lezen en meer tips hebben om tot een oplossing te komen.

Hans

gladdeharry
door gladdeharry - Mar 26, 2011 om 09:05
463 Antwoorden / 14 Vragen

Is het niet zo dat wanneer een defect binnen zes maanden na aankoop optreedt de verkoper maar moet bewijzen dat het jou schuld is? En je moet inderdaad bij Wehkamp zijn en niet bij Acer,ondanks dat Wehkamp dat natuurlijk wel graag wil.

quantas
door quantas - Mar 26, 2011 om 09:43
670 Antwoorden / 0 Vragen

Lees jij ook wel waar je op reageert volgens mij niet.

TS is eerst naar Acer gegaan, dus zet Wehkamp buiten spel door niet eesrt daar heen te gaan dat is fout 1.
Fout 2 is 2 toetsen zijn afgebroken en dat gebeurt niet zomaar en is ook toegegeven.
Het gevolg is dat de andere schade ook aan ondeskundig gebruik wordt toegeschreven en dus niet vergoed word.

Bewijs zat in deze voor Acer.

=gladdeharry schreef op zaterdag 26 mrt 2011, 09:05: Is het niet zo dat wanneer een defect binnen zes maanden na aankoop optreedt de verkoper maar moet bewijzen dat het jou schuld is? En je moet inderdaad bij Wehkamp zijn en niet bij Acer,ondanks dat Wehkamp dat natuurlijk wel graag wil.

druifje01
door druifje01 - Mar 26, 2011 om 10:18
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Er wordt wel een beetje veel in kronkels en bochten gedacht om niet te hoeven betalen. Als een artikel door onjuist gebruik van de koper beschadigd wordt -al dan niet binnen de garantietermijn- is het gewoon de verantwoordelijkheid van de koper om de kosten op zich te nemen. Al die regeltjes worden soms misbruikt om niet in de buidel te hoeven tasten.

Ik heb een Acerlaptop 2x die steeds netjes gerepareerd wordt/werd als er iets mee was. Tot nog toe nooit met kosten. Tja, soms is iets een beetje duur. Jammer dan. Waarom Wehkamp hierbij inschakelen?

quantas
door quantas - Mar 26, 2011 om 10:47
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vorige week ook een HP laptop terug gehad of dat ff in de garantie gemaakt kon worden klant had geen geld.

Van het toetsenbord waren 7 toetsen weg, compleet afgebroken stukjes zaten er nog aan op sommige plekken.

Maar dat was omdat de laptop niet goed was, nou ik heb veel meegemaakt maar toetsen laten echt niet uitzich zelf los dan komt er redelijk grof geweld aan te pas.

En dan raar staan kijken als dat geen garantie is.

druifje01
door druifje01 - Mar 26, 2011 om 10:54
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Het zou mijn eer te na gaan om een defekt dat door mij als volwassene veroorzaakt is of aan mijn onzorgvuldigheid te wijten is door een ander te laten betalen. Daarom begrijp ik de hele discussie niet. De garantieregels zijn hier helemaal niet aan de orde.

quantas
door quantas - Mar 26, 2011 om 10:56
670 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen zo zit de gemiddelde consument niet in elkaar helaas het is altijd de schuld van een ander nooit van zichzelf.

=druifje01 schreef op zaterdag 26 mrt 2011, 10:54: Het zou mijn eer te na gaan om een defekt dat door mij als volwassene veroorzaakt is of aan mijn onzorgvuldigheid te wijten is door een ander te laten betalen. Daarom begrijp ik de hele discussie niet. De garantieregels zijn hier helemaal niet aan de orde.

kh
door khivar - Mar 26, 2011 om 11:04
16 Antwoorden / 2 Vragen

er valt bij acer niet zoveel onder garantie je moet alles opsturen .daarm koop ik deze spullen het liefst in een winkel

khivar

druifje01
door druifje01 - Mar 26, 2011 om 11:06
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik vind het overigens bijzonder stom van Wehkamp om hieraan mee te doen. Er zijn grenzen en die dient Wehkamp ook aan te houden,. Waar gaat het heen als klanten hun grensoverschrijdend gedrag ook nog gehonoreerd krijgen.

quantas
door quantas - Mar 26, 2011 om 11:07
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als je onzin verkondigt doe het dan niet.

Acer is sowieso budget merk maar dat is niet de discussie.

Ongeacht welk merk je ook zou kopen al koop je er 1 van 4000 euro en die stuur je op met kapotte toetsen en het scherm is kapot is de conclusie hetzelfde schade door eigen toedoen.
Waren die toetsen heel had je geen discussie gehad.

En opsturen moet overal of de winkelier doet het of jij.
Je hoeft er niet eens mee naar het postkantoor want UPS komt hem gratis bij je ophalen.

=khivar schreef op zaterdag 26 mrt 2011, 11:04: er valt bij acer niet zoveel onder garantie je moet alles opsturen .daarm koop ik deze spullen het liefst in een winkel

khivar

druifje01
door druifje01 - Mar 26, 2011 om 11:18
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Kivar, Acer laat de laptop die gerepareerd moeten worden ophalen en brengen door UPS. Voor het gebruk van deze gratis dienst wordt een UPS-label naar de klant gemaild. Maar, dit gaat weer over iets geheel anders. Als je iets koopt is het altij handig om ook te informeren naar de afhandeling van storingen al komt men daar niet zo gauw op. In ieder geval bij een aankoop bij bv Wehkamp kan men beter hiernaar vragen.

sa
door sabinedekoning - Mar 26, 2011 om 13:03
12 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij is het niet helemaal duidelijk.
Die twee toetsen waren dr al af. Voordat ik de schade aan het scherm kreeg.
En zoveel geweld had mijn dochter van twee niet nodig om die eraf te krijgen.

Maar dit was in december, mijn vlek onderin het beeldscherm is eind februari ontstaan. En dit is niet door mij veroorzaakt. Verwacht ook geen nieuwe maar alleen dat het beeldscherm gemaakt wordt.

druifje01
door druifje01 - Mar 26, 2011 om 13:42
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dan moet je het toch maar met Acer uitvechten. Kun je geen onderzoeksrapport aan Acer vragen? Dan heb je tenminste wat zicht op hun bevindingen.

quantas
door quantas - Mar 26, 2011 om 15:12
670 Antwoorden / 0 Vragen

1 heeft een kind van 2 helemaal niks te zoeken op een laptop het is nl geen speelgoed, dat wel toelaten kan dus schade tot gevolg hebben.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat die toetsen echt niet zomaar losgaan, of er wordt onder gepeuterd met iets of wat dan ook maar los gaan ze niet zo maar.

Je moet het ook van de zijde van Acer zien die krijgen een toegetakelde laptop aan waar de toetsen al van missen, Acer kan niet zien dat die 3 maanden eerder er al af zijn gesloopt.

Evenmin kunnen wij hier ook niet zien dat je dochterje misschien dat ding heeft laten vallen of dicht heeft geduwd met iets ertussen.

Op het moment dat je als leverancier zoiets binnenkrijgt is het gewoon geen garantie dat heeft niks met het merk te maken maar 1 en 1 = nog altijd 2.

Dan kan jij wel zeggen toetsen waren er al af, ja leuk maar Acer krijgt dat ding zo binnen met 2 defecten waarvan er 1 dus moedwillig al is gesloopt dus is het logisch dat men het scherm daar ook onder laat vallen.

Dat win jij bij geen enkele fabrikant.

=sabinedekoning schreef op zaterdag 26 mrt 2011, 13:03: Volgens mij is het niet helemaal duidelijk.
Die twee toetsen waren dr al af. Voordat ik de schade aan het scherm kreeg.
En zoveel geweld had mijn dochter van twee niet nodig om die eraf te krijgen.

Maar dit was in december, mijn vlek onderin het beeldscherm is eind februari ontstaan. En dit is niet door mij veroorzaakt. Verwacht ook geen nieuwe maar alleen dat het beeldscherm gemaakt wordt.

snah
door snah - Mar 26, 2011 om 16:20
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo sabinedekoning ,

Allereerst , een kind van 2 heeft meer kracht in die kleine vingertjes dan wij denken .

Als jij ervan overtuigd bent dat de schade niet door onzorgvuldig gebruik is ontstaan , dan zou ik ook een beroep doen op de garantie en niet bij acer maar bij wehkamp.

In een eerdere reactie had ik het over een vriend met een kapotte usb aansluiting welke volgens acer niet onder de garantie viel . Ik heb zijn probleem gegoogled om te kijken of er meer mensen waren met dat probleem , hiervan een paar uitdraaien gemaakt en deze mee genomen naar de winkelier waarna de winkelier na wat heen en weer gepraat de reparatiekosten heeft vergoed .

Google maar eens jouw probleem ( acer laptop vlek op het scherm ) en je zal zien dat jij niet de enige bent .

Wel moet ik zeggen dat het moeilijk gaat worden omdat jij de schijn tegen hebt vanwege de afgebroken toetsen . Jij moet nu aantonen dat het probleem niet door jou is ontstaan
En het aanvragen van het onderzoeksrapport zoals druifje al melde kan verhelderend werken .

Succes
Hans

snah
door snah - Mar 26, 2011 om 16:54
654 Antwoorden / 61 Vragen

Waar is die rode duim het niet mee eens ?

Hans

sa
door sabinedekoning - Mar 26, 2011 om 17:18
12 Antwoorden / 1 Vragen

zoals ik al eerder had verteld, had ik die schade al gemeld in december.
ik heb hiervan een uitdraai gekregen van mijn verzekeringsmaatschappij en die is al bij acer in hun bezit. dus ze konden zien dat die schade s niks met elkaar te maken hadden.

en tja dan heb ik een bam bam kind want ze kreeg ze er moeiteloos af. en tja met 3 kinderen heb je er wel eens 1 uit het oog. dus ja sorry dat ze in een oogwenk aan mijn laptop zat.

eerst gaf acer aan dat het een scheur in het beeldscherm zat. toen was het dat ik hem aan het beeldscherm opgetild zou hebben. toen was het dat ik er iets op had laten vallen, en nu zeggen ze dat er iets tussen heeft gezeten.
tis elke keer wat anders. via de rechtsbijstand zeggen ze dat ik bij wehkamp moet zijn omdat ie daar gekocht is. maar die laat niks horen.

hier een plaatje die ik heb bewerkt hoe de schade nou zit

laptop

snah
door snah - Mar 26, 2011 om 18:00
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo sabinedekoning ,

Ik had al begrepen dat het hier om 2 schade's ging :
1 - 2 kapotte toetsen , geen garantie schuld ligt bij u , schuldige uw dochter
2 - De vlek op het scherm , wel garantie echter door de eerdere schade is de schijn tegen u .

Acer probeerd altijd de schuld te schuiven op de gebruiker , echter dat is een zaak tussen wehkamp en acer . En u moet bij wehkamp wezen .

Heeft u nog gereageerd op fritspieters van wehkamp , de eerste die hier een reactie plaatste ?

sa
door sabinedekoning - Mar 26, 2011 om 18:03
12 Antwoorden / 1 Vragen

ja die heb ik gemaild, en niks meer van gehoord.

nu gister een mail van ellen boone, maar daar stond ook niet veel in alleen dat ze de brieven van de rechtsbijstand wilde lezen naar acer toe

druifje01
door druifje01 - Mar 26, 2011 om 18:04
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik ben nu alleen nog geinteresseerd in de aard van de vlek. Zit die o p het scherm of i n het scherm. Weet men wat het is?

sa
door sabinedekoning - Mar 26, 2011 om 18:16
12 Antwoorden / 1 Vragen

de vlek kan je aan de buitenkant niet zien. er zat geen kras of iets op. dus het is van binnen uit.

als ik hem aansluit op de tv, dan is de vlek ook niet zichtbaar. dus het moet echt in het beeldscherm zitten

druifje01
door druifje01 - Mar 26, 2011 om 18:26
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dan moet daar een conclusie uit getrokken worden. Waardoor kan zoiets veroorzaakt worden is de vraag.

klantelientje
door klantelientje - Mar 26, 2011 om 20:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Voor garantie moet je inderdaad bij de verkoper zijn. Gezien het feit dat er toetsen af zijn wordt het verhaal erg ongeloofwaardig en zou ik het ook weiten aan onzorgvuldig gebruik. Die toetsen gaan en er niet snel vanaf en daarbij een laptop behoort niet toegankelijk te zijn voor een peuter van 2 jaar.

quantas
door quantas - Mar 26, 2011 om 22:21
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dan heeft er 9 van de 10 keer iets tussen gezeten en zo dichtgeduwd.
En ja ik praat wel degelijk uit ervaring.

En het is leuk dat u een kleine niet altijd in de gaten kan houden dat snapt iedereen maar ook iedereen snapt dat je een laptop niet binnen handbereik van een klein kind laat slingeren.

=sabinedekoning schreef op zaterdag 26 mrt 2011, 18:16: de vlek kan je aan de buitenkant niet zien. er zat geen kras of iets op. dus het is van binnen uit.

als ik hem aansluit op de tv, dan is de vlek ook niet zichtbaar. dus het moet echt in het beeldscherm zitten

ikbenik
door ikbenik - Mar 27, 2011 om 03:52
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=klantelientje schreef op zaterdag 26 mrt 2011, 20:31]Voor garantie moet je inderdaad bij de verkoper zijn. Gezien het feit dat er toetsen af zijn wordt het verhaal erg ongeloofwaardig en zou ik het ook weiten aan onzorgvuldig gebruik. Die toetsen gaan en er niet snel vanaf en daarbij een laptop behoort niet toegankelijk te zijn voor een peuter van 2 jaar.

Wehkamp is hier geen partij meer in.
Doordat de TS zelf rechtstreeks naar de fabrikant is gegaan, is het nu een zaak tussen de TS en de fabrikant.
De verkopende partij kan hier niets meer aan doen.

Zo'n scherm gaat nooit vanzelf kapot. Dus valt het ook niet onder de garantie.

birdies
door birdies - Mar 27, 2011 om 10:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........en tja met 3 kinderen heb je er wel eens 1 uit het oog...........

Wat waarschijnlijk ook nu is gebeurd, aan het beeldscherm te zien.

sa
door sabinedekoning - Mar 27, 2011 om 20:28
12 Antwoorden / 1 Vragen

en toch is het niet ontstaan door andere of mijzelf.

ik ben de laatste gebruiker geweest en heb hem s avonds weg gezet, en pas tevoorschijn gehaald de volgende ochtend, en hij starte op met de vlek in het scherm.

quantas
door quantas - Mar 27, 2011 om 21:11
670 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook een dag van te voren zijn gebeurd dit soort problemen openbaren zich niet altijd meteen.
En komen in 99,9% van alle gevallen door er iets tussen te hebben en dicht te duwen.

Dit icm het al gesloopte toetsenbord is gewoonweg reden voor geen garantie.

Neem uw verlies en zorg dat uw kinderen niet aan die laptop kunnen komen.

=sabinedekoning schreef op zondag 27 mrt 2011, 20:28: en toch is het niet ontstaan door andere of mijzelf.

ik ben de laatste gebruiker geweest en heb hem s avonds weg gezet, en pas tevoorschijn gehaald de volgende ochtend, en hij starte op met de vlek in het scherm.

snah
door snah - Mar 27, 2011 om 21:31
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=quantas schreef op zondag 27 mrt 2011, 21:11]Het kan ook een dag van te voren zijn gebeurd dit soort problemen openbaren zich niet altijd meteen.
En komen in 99,9% van alle gevallen door er iets tussen te hebben en dicht te duwen.

Dit icm het al gesloopte toetsenbord is gewoonweg reden voor geen garantie.

Neem uw verlies en zorg dat uw kinderen niet aan die laptop kunnen komen.

[quote=sabinedekoning schreef op zondag 27 mrt 2011, 20:28]en toch is het niet ontstaan door andere of mijzelf.

ik ben de laatste gebruiker geweest en heb hem s avonds weg gezet, en pas tevoorschijn gehaald de volgende ochtend, en hij starte op met de vlek in het scherm.

Hallo Quantas ,
Wees nou eens constructief , TS geeft aan dat het probleem met de vlek niet door haar of anderen is ontstaan , ook op internet zijn er anderen met dit probleem , dus het kan ook aan acer liggen en dan zou het dus onder de garantie vallen .
De vragenstellers hier willen geholpen worden

Hans

quantas
door quantas - Mar 27, 2011 om 21:39
670 Antwoorden / 0 Vragen

O dus als iemand dat zegt is dat ook zo, makkelijk denken heb jij.
Ik zit allang zat in deze handel en weet heel goed hoe scahdes ontstaan onderhand.

Uiteraard zul je op internet ook deze problemen vinden als men een probleem heeft zet men het op het net simpel zat.
Maar omdat anderen ook dat hebben wil dat zeggen dat het aan Acer ligt, kijk Acer is een budgetmerk dat is zeker maar een scherm gaat niet zomaar stuk.
Het hoeft niet veel te hebben om kapot te gaan, maar ja alle waar naar zijn geld.

Het enigste wat je altijd hoort DAT HEB IK NIET GEDAAN, nee inderdaad dat waren ook de kaboutertjes.

Uiteraard vallen daar ook dingen onder garantie, maar nogmaals men ziet hoe de laptop al is toegetakeld en daar komt dit scherm bij, conclusie te ruw behandeld.

Dat heeft niks met het merk te maken dit zul je bij elk merk te horen krijgen in dit geval.

[quote]Hallo Quantas ,
Wees nou eens constructief , TS geeft aan dat het probleem met de vlek niet door haar of anderen is ontstaan , ook op internet zijn er anderen met dit probleem , dus het kan ook aan acer liggen en dan zou het dus onder de garantie vallen .
De vragenstellers hier willen geholpen worden

snah
door snah - Mar 27, 2011 om 21:54
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=quantas schreef op zondag 27 mrt 2011, 21:39]O dus als iemand dat zegt is dat ook zo, makkelijk denken heb jij.

Ik ga er van uit dat mensen die hier hulp vragen de waarheid spreken .
Ook jij geeft aan dat er een kleine kans is dat het niet door de gebruiker is ontstaan .
( lees ook mijn vorige reacties )

Hans

ikbenik
door ikbenik - Mar 27, 2011 om 22:42
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=snah schreef op zondag 27 mrt 2011, 21:31]
De vragenstellers hier willen geholpen worden

Hans

Ze willen gewoon niet voor de reparatie betalen.

Waar ik nu zo moe van word is dat als iemand nergens recht op heeft dat er dan gezeurd wordt dat de vraagsteller daarmee niet geholpen is.

De vraagstellers moeten zich niet altijd als verwende nesten gedragen en altijd maar stampvoetend hun zin willen krijgen.

Dat hier als antwoord gegeven wordt dat de TS gewoon voor de reparatie moet betalen en dat dit niet onder garantie valt, dient de vraagsteller dat gewoon te accepteren.

Het slopen van het toetsenbord is naar alle redelijkheid wel degelijk de oorzaak van het probleem.
De losse toetsen hoeven maar op een andere plaatst te liggen, het scherm wordt dichtgedaan en krak, het scherm is kaduuk.
Dat is geen garantie en de kosten komen volledig voor rekening van de eigenaar van de laptop, in dit geval de vraagsteller.

Hoe moeilijk is dat nu te begrijpen?

[quote]
Ik ga er van uit dat mensen die hier hulp vragen de waarheid spreken .
Ook jij geeft aan dat er een kleine kans is dat het niet door de gebruiker is ontstaan .
De kaboutertjes hebben dat gedaan.

snah
door snah - Mar 27, 2011 om 23:03
654 Antwoorden / 61 Vragen

Aan ikbenik en quantas ,

Of het zo gegaan is weet ik niet ,,, maar stel :
Ik heb een nieuwe laptop en 3 kleine ( onderzoekende ) kinderen , 1 daarvan sloopt met zijn kleine vingertjes 2 toetsen van de laptop . Hiervan geleerd zorg ik ervoor dat deze vingertjes niet meer aan de laptop kunnen zitten . Een paar maanden later ineens een vlek op het scherm , en er heeft niets tussen gezeten .
Dan valt dit toch onder garantie !!!!!!!!

Ik geef , zoals eerder gemeld toe , dat de schijn tegen is .

Hans

quantas
door quantas - Mar 27, 2011 om 23:10
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dat hoeft ook niet want het kan het gevolg zijn van het eerdere probleem nl toetsen eraf gesloopt en zo dicht geklapt.
Het wil niet altijd zeggen dat het probleem zich meteen openbaart.

Laptops zijn niet voor kinderen bedoeld, en ja komt er dan schade of evt gevolgschade ja helaas dat is de prijs die je betaald om kinderen er aan te laten zitten.

=snah schreef op zondag 27 mrt 2011, 23:03: Aan ikbenik en quantas ,

Of het zo gegaan is weet ik niet ,,, maar stel :
Ik heb een nieuwe laptop en 3 kleine ( onderzoekende ) kinderen , 1 daarvan sloopt met zijn kleine vingertjes 2 toetsen van de laptop . Hiervan geleerd zorg ik ervoor dat deze vingertjes niet meer aan de laptop kunnen zitten . Een paar maanden later ineens een vlek op het scherm , en er heeft niets tussen gezeten .
Dan valt dit toch onder garantie !!!!!!!!

Ik geef , zoals eerder gemeld toe , dat de schijn tegen is .

Hans

ikbenik
door ikbenik - Mar 27, 2011 om 23:54
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=snah schreef op zondag 27 mrt 2011, 23:03]Aan ikbenik en quantas ,

Of het zo gegaan is weet ik niet ,,, maar stel :
Ik heb een nieuwe laptop en 3 kleine ( onderzoekende ) kinderen , 1 daarvan sloopt met zijn kleine vingertjes 2 toetsen van de laptop . Hiervan geleerd zorg ik ervoor dat deze vingertjes niet meer aan de laptop kunnen zitten . Een paar maanden later ineens een vlek op het scherm , en er heeft niets tussen gezeten .
Dan valt dit toch onder garantie !!!!!!!!

Ik geef , zoals eerder gemeld toe , dat de schijn tegen is .

Hans

Wie zegt niet dat die losse toetsen er niet tussen gezeten hebben?

Die kunnen wel degelijk haarscheurtjes veroorzaakt hebben, en dat door het gebruik (dus open en dichtklappen van het scherm) die haarscheurtjes verder zijn gaan scheuren.

Je zegt het zelf al:

[quote=snah schreef op zondag 27 mrt 2011, 23:03]Aan ikbenik en quantas ,

Ik heb een nieuwe laptop en 3 kleine ( onderzoekende ) kinderen , 1 daarvan sloopt met zijn kleine vingertjes 2 toetsen van de laptop .

Iets anders:
Garantie wilt niet zeggen: ieder defect aan een product.

Garantie wilt zeggen dat de fabrikant bepaalde gebreken of bepaalde kwaliteit aangeeft en hiervoor garant staat. Dan alleen onder die voorwaarden valt iets onder garantie.

De wetgever heeft ook bepaald dat ieder gebrek die in de eerste 6 maanden optreedt vanuit gegaan mag worden dat het gebrek tijdens de koop al aanwezig was, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet. Wetboek 7, artikel 18, lid 2.

Als de tegenpartij dat kan weerleggen, dus met het bewijs kan komen, vervalt ook die aansprakelijkheid van de tegenpartij.

sa
door sabinedekoning - Mar 28, 2011 om 07:37
12 Antwoorden / 1 Vragen

Een laptop met twee toetsen eraf dat wil toch niet meteen zeggen dat ie is toegetakeld ? en dat die dan gezien wordt als oud votje.
het was verder een nette laptop. met nog geen krasje erop.
alleen die twee toetsen waren eraf. en die hebben dr niet tussen want die heb ik direct apart gelegd om door de pc winkel hier weer erop te laten zetten.

je zegt, iedereen zegt ik heb niks gedaan......
maar je moet ook niet iedereen over een kan scheren.
en wat moet ik zeggen dan? de schade is niet door mijzelf of door die toetsen kapot gegaan.

en het gaat ook niet om onder de rekening uit te komen. want ik kan hem altijd opgeven bij mijn eigen verzekering. maar ik vind dat niet juist omdat ik vind dat wehkamp of acer voor de reparatie moeten zorgen. aangezien het niet door mijn toe doen kapot is.

quantas
door quantas - Mar 28, 2011 om 09:43
670 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat zegt gewoon ik ben er zuinig op mijn spullen geloof je het nu zelf.

Feit blijft als het alleen het beeld was geweest had je waarschijnlijk recht gehad op garantie, maar je hebt de schijn tegen door die 2 toetsen en dat kan uiteindelijke gevolgschade zijn nu.

Feit blijft ook je neemt zelf het risico door je laptop zo neer te zetten dat je kinderen erbij kunnen.

Feit blijft ook dat geen enkele winkelier cq fabrikant kan zien dat het ene het andere niet heeft veroorzaakt.

Als jij een winkel zou hebben zou je idem dito reageren als er iemand kwam met zo'n laptop.

=sabinedekoning schreef op maandag 28 mrt 2011, 07:37: Een laptop met twee toetsen eraf dat wil toch niet meteen zeggen dat ie is toegetakeld ? en dat die dan gezien wordt als oud votje.
het was verder een nette laptop. met nog geen krasje erop.
alleen die twee toetsen waren eraf. en die hebben dr niet tussen want die heb ik direct apart gelegd om door de pc winkel hier weer erop te laten zetten.

je zegt, iedereen zegt ik heb niks gedaan......
maar je moet ook niet iedereen over een kan scheren.
en wat moet ik zeggen dan? de schade is niet door mijzelf of door die toetsen kapot gegaan.

en het gaat ook niet om onder de rekening uit te komen. want ik kan hem altijd opgeven bij mijn eigen verzekering. maar ik vind dat niet juist omdat ik vind dat wehkamp of acer voor de reparatie moeten zorgen. aangezien het niet door mijn toe doen kapot is.

sa
door sabinedekoning - Mar 28, 2011 om 09:55
12 Antwoorden / 1 Vragen

wel als diegene kan aantonen dat die schade van de toetsen al gemeld is D maanden geleden.

quantas
door quantas - Mar 28, 2011 om 10:01
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ja en dat moet een leverancier dan maar geloven.

1 is er geen bewijs van, iets opgeven is handig maar bij idt soort kleine schades komt er geen expert kijken.
Dus is het dat verhaal tegen de schade van nu.

Tevens vergeet je ook het feit dat tijdens het slopen van die toetsen de laptop al schade kan hebben opgelopen en dat nu pas openbaart.

sa
door sabinedekoning - Mar 28, 2011 om 10:45
12 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo is dr geen bewijs ? Je gaat toch niet in december bellen naar de verzekering voor toetsen als er niks is ? En praat de verzekering dan met mij mee door het op papier uit te draaien van de datum en tijd dat ik gebeld heb om hierover te praten ?

Ben jij van acer ofzo dat je het steeds op mij gooit ?

Ik blijf mij niet steeds verdedigen. DE schade is niet door mij of de toetsen veroorzaakt. De toetsen zitten op een andere plek als de zwarte vlek. Dr is niks op onder tussen gezeten.