Acer garantie
In nov 2010 heb ik via wehkamp een acer laptop gekocht.
Eind februari zet ik s avonds mijn laptop weg en als ik hem s morgens op wil starten zie ik rechts onderin het scherm een zwarte vlek en horizontaal en verticaal lopen dr roze strepen over het beeldscherm. Acer gebeld wat dat kan zijn en t kwam dr op neer dat ik hem op kon sturen en dat ze hem zouden maken. En dat het nog onder de garantie zou vallen.
Nou kreeg ik vandaag dus ook al 14 dagen na het in ontvangst hebben van mijn laptop een prijsopgave van 216 euro voor het maken van de laptop. Volgens hun zijn het gebruiksschade dus valt niet onder de garantie. Wehkamp gebeld en zegt dat ik maar moet afwachten tot ik meer hoor. Het kan toch niet zijn dat mijn laptop na 3 maanden niks meer is ?
Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl
ik weet niet of jij echt bent, maar heb je toevallig vanmorgen al een mail gestuurd omdat ik je naam wel eens voorbij zie komen.
maar nog geen reactie op mijn mail gehad van u.
Voor garantie moet u bij de winkelier ( wehkamp ) wezen en niet bij acer .
Dus claim de 216 euro bij wehkamp met de rekening en eventuele correspondentie .
Hans
Wehkamp laat niks van zich horen. Elke keer als ik bel krijg ik het standaard antwoord, mevrouw het is door gegeven aan een andere afdeling. Wanneer zij contact opnemen kan ik niet zeggen.
Ze kunnen geen nummer geven. Al helemaal niet door verbinden en hun meerdere op de afdeling krijg ik ook niet te spreken.
Van acer vandaag een mail gehad dat het lcd scherm gebroken is En dat dat niet ainnen de garantie valt. Terwijl dr niks afgebroken was en de zwarte vlek op het haierm niet aan de buiten kant te zien is.
Nog wat info , misschien heb jij er wat aan .
Een jaar geleden is bij een 2 maanden oude acer laptop van een vriend van mij iets afgebroken van de usb ingang . Ook de winkelier bcc adviseerde om zelf de laptop bij acer aan te bieden , ook hij kreeg van acer een rekening en de melding dat het gebruiksschade was .
Deze vriend is nog voorzichtiger dan een chirurg .
Samen met hem naar bcc gegaan en na wat heen en weer gepraat heeft bcc uiteindelijk de rekening terugbetaald .
Uitgaande dat het niet uw schuld is .
Stuur een aangetekende brief naar wehkamp met de rekening en eis de 216 euro van wehkamp terug ( u moet wel de rekening aan acer betalen )
Hans
Wat heb je tot nu toe ondernomen ?
En nogmaals voor garantie moet jij bij wehkamp wezen .
Acer zal altijd zeggen dat het niet aan acer ligt maar aan de gebruiker , toch zal acer dit moeten bewijzen , en hier heeft u niets mee te maken , dit is een zaak van wehkamp en acer .
Dus als jij normaal met de laptop bent omgegaan en deze niet als frisbee hebt gebruikt zal wehkamp de schade moeten vergoeden .
Hans
ik heb met acer steeds contact want door de wehkamp wordt ik niet terug gebeld en als ik bel dan weten ze niks te zeggen en moet ik afwachten tot iemand mij belt.
acer zoekt steeds naar smoesjes om er onder uit te komen. er zijn ook twee toetsen van mijn nummeriek gedeelte af, dankzij mijn lieve kleine dochter.dan zeggen ze dat ze daaraan zien dat het door mijn schuld kapot is gegaan want er heeft iets tussen gezeten. terug contact opgenomen dat die toetsen helemaal niet op dezelfde plek zaten als de zwarte vlek op het beeldscherm. en ik had in dec met acer contact opgenomen of ik die toetsen zo kon bestellen. maar dat kon niet en dan zou ik hem ook op moeten sturen. zij zeiden dat er niks in het systeem van te vinden was. dus ik kon niks bewijzen volgens hun. maar ik had die schade ook door gegeven aan mijn eigen verzekering en daar was wel een melding van gemaakt. dus moest ik met een brief komen waarin mijn verzekering aan gaf dat die schade al eerder was en dat ik die al had gemeld. nou ik opgevraagd en door gestuurd. krijg ik geen reactie en naar aanleiding dat ik weer eens moest mailen kreeg ik door dat ze in overleg waren en na een dag een mail dat ze toch niet in zien dat de schade door iets anders zou veroorzaakt zijn dus ik moet gewoon betalen voor de reparatie.....
ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld en die zegt ook dat wehkamp hier voor moet zorgen, en dat ze idd binnen die 6 mnd wettelijke garantie moeten aanhouden en zij voor de reparatiekosten of vervanging moeten zorgen.
maar ze kunnen pas iets doen als het bedrag boven de 250 euro is, en ik zit op 211 euro... dus ze gaan de zaak niet aanvechten omdat de kosten hoger zijn als wat de prijs is. maar ze gaf wel wat tips en kan bellen als ik er niet uit kom.
nou kreeg ik vandaag van wehkamp een mail dat ik een klacht had ingediend en dat ze met acer contact hadden en dat ik foto s zou moeten hebben gehad van mijn laptop en dat ze van acer hadden begrepen dat ik DAS had ingeschakeld en dat hun dan ook de reacties van de das willen ontvangen.
mail daarop gestuurd dat ze maar eens moeten bellen ipv een mail sturen met daarin geen info maar dat ze graag de brieven willen zien van de das. trouwens wel apart dat er bij de mails van de wehkamp overal ellen boone... maar hier staat wel een andere naam bij behandeld door, maar ondertekend door ellen boone..
maar dus niks wijzer
Een heel verhaal .
Als ik acer zou zijn en er komt een laptop binnen ter reparatie en er zijn 2 toetsen kapot ..... dan zou ik ook denken aan onzorgvuldig gebruik.
Ik denk dat u nu moet kunnen aantonen dat het niet uw schuld is ( of van uw dochter ) . Iets wat erg moeilijk is .
Misschien zijn er anderen die dit lezen en meer tips hebben om tot een oplossing te komen.
Hans
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Ski jas is ingescheurd,
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
w
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer