sa
door sanderbergh Dec 28, 2007 om 18:39
Computers & telefonie

Adsl opzeggen bij verhuizen niet mogelijk bij Orange??

geachte heer/mevrouw,

sinds 4 jaar gebruik ik adsl van wanadoo wat nu orange is geworden. 31 maart 2008 ga ik verhuizen en wil ik mijn ADSL opzeggen omdat ik op mijn nieuwe adres al ADSL heb. Nu blijkt dat ik nog tot augustus 2008 mijn abonnement moet betalen mits ik of iemand vind die het over wilt nemen of de kopers van mijn huis bereid kan vinden. Op de vraag of ik dan mijn abonnement mee kan nemen werd negatief op geantwoord omdat daar al een ADSL lijn actief is en er geen twee actief kunnen zijn. Wat moet ik nu doen om hier onder uit te komen? Dit lijkt wel bijna een wurgcontract. Ik zal in ieder geval mijn boosheid verwoorden in een brief naar orange. (niet dat dat veel zal helpen maar goed)

Ik hoor het graag.

403 4 Rapporteer

door 4711 - Dec 28, 2007 om 23:05
885 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ga er vanuit dat je gaat samen wonen of zo... en als die andere de lijn opzegt kun je deze wel meenemen, maar wat is zijn rest tijd?

Omdat het steeds per jaar verlengt word, jammer want er zijn diverse die na het eerste jaar per maand opgezegt kunnen worden, en normaal kun je bij verhuizen de lijn meenemen, soms krijg je een fout melding omdat de oude bewoners er nog zitten en als die laat opzeggen zitten vele enkele weken zonder totdat de lijn vrij komt!

Als je zoals ik vermoede gaat samenwonen, geen probleem, je bleef online en bespaar hierna kosten!

sa
door sanderbergh - Dec 28, 2007 om 23:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

ja ik ga idd samenwonen. Mijn vriendin heeft adsl bij Het Net en ik weet niet precies wat de resttijd is. Maar hoe dan ook, zit ik er nu gewoon aan vast dan?

dolfijn25
door dolfijn25 - Dec 29, 2007 om 00:05
66 Antwoorden / 28 Vragen

Helaas doet orange cq wanadoo daar heel moeilijk over.

Toen ik 2 jaar geleden ging verhuizen naar een nieuwbouwwijk waar zij niet hetzelfde leverde als mijn huidige pakket kon ik er ook niet onderuit. Sterker nog ik kon daar niet eens internetten via hun ja wel met een inbelabbenoment maar verder niks.

Gelukkig hoefde ik nog maar een maand en heb ik die gewoon voldaan al druiste het dwars tegen mijn gevoel in dat ik die gewoon moest betalen hun leverde geen dienst daar konden die ook niet leveren maar ik moest wel gewoon betalen.

Misschien dat er nog andere opties zijn maar ik weet dat daar heel moeilijk over gedaan word.

Suc6 ermee!!

door 4711 - Dec 30, 2007 om 12:40
885 Antwoorden / 2 Vragen

HetNet van jou vriendin is meestal na eerste jaar maandelijks opzegbaar, maar of zij jou Orange wilt, en tijdelijk zonder want na haar afsluiten kan jou Orgie pas gestart worden....

Dus enkele dagen zonder en een goed werkende stoppen en jou verhuizen veroorzaakt vaker problemen dan enkele maanden dubbel betalen, want elke verandering veroorzaakt vaker enorme problemen!

Dus hoewel Hetnet opzeggen voordeliger zou zijn, ik zou het risico van maanden lang offline en problemen niet willen voor deze korte dubbel te betalen periode...en je kunt je contract voor half geld ter overname aanbieden, ik zou dan voor half geld de eerste maanden jou lopende contract kunnen gebruiken?

Het word wel eens vaker aangeboden, hoe langer het loopt des te beter verkoopbaar, dus overname verkoop komt vaker voor!