clijnmarijne
door clijnmarijne Aug 29, 2009 om 12:20
Computers & telefonie

Algemene instellingen Realplayer

Nog even verder over Realplayer: Ik DACHT dat ik er nu mee verder kon, maar helaas. Als ik iets wil veranderen bij Library Files dan zegt ie ook weer Huppeldepup is invalid. Het maakt niet uit welke map ik selecteer of zelf invul. Wat voor soort map moet ik invullen bij Library Files en wat voor soort map bij Temporarely Files? Ik begin net met het programma. Bedoelen ze de video's of de muziek? Alvast veel dank. Groet,  Mieke

595 6 Rapporteer

monkey
door monkey - Aug 29, 2009 om 12:29
52 Antwoorden / 1 Vragen

Hi,
kun je de foutmelding eens in zijn geheel vermelden? Bij mij werkt dat prima namelijk. Welke versie realplayer gebruik je?

De Library gebruik je voornamelijk om veelgebruikte bestanden (video of muziek) eenvoudig te vinden of bewaren in een 'standaard' locatie.

Monkey

clijnmarijne
door clijnmarijne - Aug 29, 2009 om 12:51
134 Antwoorden / 46 Vragen

Hallo monkey, ik gebruik de laatste versie van de gratis Realplayer SP. De foutmelding ziet er elke keer als volgt uit (mapnaam wisselt al naar gelang ik geselecteerd of ingevuld heb): De specified directory C:Documents and Settings\Harrie Mieke\Mijn documenten\mijn muziek is invalid.

Groet   Mieke

monkey
door monkey - Aug 29, 2009 om 13:00
52 Antwoorden / 1 Vragen

Staan er vreemde karakters in de directory? Bijvoorbeeld +.$,& enzovoort? Die zijn niet toegestaan, en daar hangt het programma op.

Daarnaast: Is realplayer up to date? Je kunt via Tools/Check for Update de laatste versie binnenhalen.

monkey
door monkey - Aug 29, 2009 om 13:04
52 Antwoorden / 1 Vragen

Aanvullend; RealPlayer SP is Beta (oftewel; de consument is proefkonijn). Je kan natuurlijk altijd terug naar een vorige versie, bv versie 11. RP uninstallen, en een oudere versie downloaden en installeren. Kan oa via

http://www.real.com.au/7030_pgv3/

clijnmarijne
door clijnmarijne - Aug 29, 2009 om 17:40
134 Antwoorden / 46 Vragen

Hallo, tot 3x toe heb ik geprobeerd Real Player versie 11 te downloaden, maar elke keer blijkt het dan toch weer SP te zijn! Ik geef het op!

dobby
door dobby - Aug 29, 2009 om 19:30
749 Antwoorden / 1 Vragen

Hm.. zomaar een WAG/losse gedachte: draai je soms Vista? (of Win7)? daar is weliswaar een soort \Documents and Settings aangemaakt, maar om het simpel te houden hangt het van de manier waarop de programma's intern werken af of deze backwards compatible hack werkt.. onder Vista en hoger zitten de home directories wat anders in elkaar..

in jouw geval bijvoorbeeld "C:\Users\Harrie Mieke\Music" - probeer dat eens? (in een NL versie zou het zo kunnen zijn dat je i.p.v. Users naar Gebruikers moet gaan; en Music zou ook "My Music" of "Mijn Muziek" kunnen heten.. de fysieke namen kloppen wel, maar via speciale files kunnen die directories zich anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn)...

Maar grote kans dat als je (desnoods met de hand intypen in plaats van te bladeren) "C:\Users\Harrie Mieke\Music" intypt, dat het dan wel werkt.. of desnoods alleen "C:\Users\Harrie Mieke\" (let op de trailing backslash)- zodat je zelf naar Music/My Music/Mijn Muziek kan bladeren..

Overigens, maar dat is achteraf, is het nog voor veel programma's makkelijker als je geen spaties in pathnames hebt.. daarom is b.v. Vista en nieuwe naar "Users" ipv "Documents and Settings" gegaan.. in jouw gebruikers/login naam zit zo te zien wel een spatie, maar goed - dat overal netjes veranderen is iets te uitgebreid voor dit mailtje, en hooguit van later zorg.. dit zou geen invloed moeten hebben op je probleem.

* succes