sira
door sira Jun 23, 2022 om 13:24
Computers & telefonie

Alternatief voor outlook.office365.com

Ik gebruik Mozilla Thunderbird, mijn privé email loopt via KPN op de server outlook.office365.com. Mijn laatste binnenkomende mailtje was vanmorgen om 09.36 uur.

Als ik nu de nieuwe emails probeer op te halen, krijg ik Verzending van wachtwoord voor gebruiker info@.............nl is niet gelukt. Mailserver outlook.office365.com antwoordde: Logon failure: unknown user name or bad password.

KPN gebeld. Ik blijk alleen nog maar gebruik te kunnen maken van webmail, want een alternatief voor outlook.office heeft KPN niet. Dus informeren ze de klanten niet en laat men gewoon Microsoft de stekker er uit halen. Hoe een groot bedrijf klein kan zijn.

Hoe kan ik toch blijvend gebruik maken van Mozilla Thunderbird en daar, op wat voor een manier dan ook, inkomende mail op ontvangen.

5555 7 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 23, 2022 om 13:36
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sira ,

U kunt toch bij Thunderbird het e-mailadres ( webmail van KPN , account toevoegen )

sira
door sira Jun 23, 2022 om 13:43
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Is dat zo?
Waarom zegt die vent dat dan niet.

Dus ik moet gewoon de server voor de inkomende mail wijzigen in de regel die webmail aangeeft?

Nu breekt mijn klomp. In webmail staat de inkomende mail op https://outlook.office365.com/mail/inbox/id/etc. etc. etc.

marita5
door marita5 Jun 23, 2022 om 13:48
11519 Antwoorden / 15 Vragen
marita5
door marita5 Jun 23, 2022 om 13:56
11519 Antwoorden / 15 Vragen

De instellingen :

sira
door sira Jun 23, 2022 om 14:10
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Fantastisch Marita5, dank je wel.

Wat een verschrikkelijk log bedrijf is KPN. Ik heb ze nu net opnieuw gebeld en gevraagd hoe het kan dat ik in webmail gewoon outlook.office365 zie staan, terwijl zij mij zeggen dat die dienst er niet meer is. En ja hoor, je moet er meer voor gaan betalen.
Maar wat ik het ergste vind, is dat ze de klant niet informeren. Ik heb een zakelijk abonnement en daar betaal ik al meer voor.

Ik ga een nieuw account maken met bovenstaande gegevens. Mijn dag loopt anders dan ik had gepland

Ik laat je nog weten of alles gelukt is.

Nogmaals dank.

marita5
door marita5 Jun 23, 2022 om 14:12
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 23, 2022 om 14:07
2067 Antwoorden / Vragen

Ik verwacht niet dat KPN gestopt is met IMAP en SMTP dus ophalen met Thunderbird zou geen probleem moeten zijn. Wat ik niet begrijp is wat de functie van office365 in dit verhaal is. Levert KPN dat erbij of was het handig alles via office365 te laten lopen? Maar als dat eerder wel gewerkt heeft moet er toch ook wat veranderd zijn waardoor het ineens niet meer werkt.

sira
door sira Jun 23, 2022 om 14:22
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb nu 3x met KPN gebeld en het is allemaal heel warrig en onduidelijk.
KPN beweert dat Microsoft met deze dienst gestopt is en omdat dit door Microsoft is gedaan, heeft KPN de klanten niet geïnformeerd.
Ik heb nooit gevraagd om outlook.office.com, maar dat waren vele jaren geleden de instellingen die KPN mij gaf voor inkomende mail. Uitgaande mail liep via POP-mailserver, dit werkt ook nog gewoon.

Voorheen had ik, zie het lijstje van Marita5, imap.kpnmail.nl, maar dat heb ik jaren geleden moeten veranderen van KPN. Ik durf niet te zeggen of dit te maken heeft gehad met mijn zakelijk abonnement.

Mogelijk zijn er meer gebruikers die nu problemen hebben.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 23, 2022 om 19:14
2067 Antwoorden / Vragen

Maar wat heeft KPN nou voor zeggenschap over uw keuze voor een mail client? Het is toch aan u of u office 365, of Thunderbird of desnoods zelfs de Windows client gebruikt.
En volgens mij kunt u zelfs instellen dat office 365 de mail met IMAP ophaalt.

sira
door sira Jun 23, 2022 om 22:16
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Zou ik ook denken.
Ik sprak vanmiddag ook nog een kennis, een IT'er, die zei dat ik bij KPN iemand aan de lijn heb gehad die geen verstand van zaken had, maar ik heb 3x gebeld en 3 verschillende medewerkers gesproken die allen hetzelfde zeiden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 23, 2022 om 23:07
2067 Antwoorden / Vragen

Het zal vast afhankelijk zijn van de exacte woordkeuze, ze zijn bij KPN ook niet helemaal gek, maar wat ze over het algemeen niet doen is meedenken, zeker als er sprake is van externe oplossingen. Als u al een IT'er gesproken heeft hoef ik er niet nog dunnetjes overheen maar als u een linkje zou hebben naar het product waar u dan voor bij zou moeten bijbetalen om alles weer te laten werken als voorheen, denk ik dat wel duidelijker zou worden wat er nou precies is gebeurd.

sira
door sira Jun 24, 2022 om 17:43
2347 Antwoorden / 24 Vragen

KPN zou mij gisteren een mailtje sturen m.b.t. het product waar ik meer voor zou moeten betalen, maar daar zit ik nu nog steeds op te wachten, dus ik weet echt niet wat dat is.

Topantwoord

je
door jeannettek - Jun 24, 2022 om 11:50
12 Antwoorden / 0 Vragen

Dat had ik ook, precies hetzelfde, maar met Gmail....kon niet meer ontvangen en verzenden via Microsoft Outlook.
Deze link heeft mij geholpen, het werkt weer.  What to Do if Outlook Cannot Connect to Gmail Account? – TheITBros

Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes.

sira
door sira Jun 24, 2022 om 17:28
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je wel JeannetteK, ik ga het lezen, maar ik denk dat ik al een heel eind kom met de instellingen van Marita5.
Overigens kan ik wel gewoon verzenden, het gaat uitsluitend om de inkomende mail.

Topantwoord

He
door Helen 66 - Jun 24, 2022 om 15:02
119 Antwoorden / Vragen

Hetzelfde gehad deze week met Firefox. Ook een rare melding. Ben toen gewoon online de krant  gaan lezen. Opnieuw opgestart later en toen werkte het gewoon weer. Het hoeft niet perse bij jou te liggen.

sira
door sira Jun 24, 2022 om 17:30
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Het ligt bij mij niet aan Firefox.
In Thunderbird staat de inkomende server op outlook.office.com en dat werd volgens KPN niet meer ondersteund door Microsoft.

Topantwoord

pe
door pebk - Jun 24, 2022 om 16:41
581 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sira,

Fijn dat het opgelost is met de hulp van Marita5, maar ik zie nog steeds niet wat uw probleem nu eigenlijk was.
KPN levert alleen office365 zakelijk. Had u KPN zo ingesteld dat zij de mail overhalen en u vervolgens de mail via KPN binnenhalen?

PS: Vergeleken met Microsoft is KPN natuurlijk maar een nietig bedrijfje, dat niets te zeggen heeft. Geen idee waarom u naar hun helpdesk belt.

sira
door sira Jun 24, 2022 om 17:39
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb een zakelijk abonnement bij KPN, maar daar valt ook mijn privé account onder en ik heb ooit van KPN de inkomende server moeten instellen op outlook.office.com. Vraag me niet waarom, want dat weet ik niet. Mijn zakelijke account loopt via een andere server bij een hostingbedrijf en dat werkt altijd vlekkeloos.

Het stoort mij alleen enorm dat KPN totaal niet behulpzaam is en het afschuift op Microsoft, maar zelf niet de moeite neemt de klant hierover te informeren of behulpzaam is en een oplossing biedt.

Henk Blitterswijk
door Henk Blitterswijk - Jul 5, 2022 om 12:15
1 Antwoorden / Vragen

KPN maakt gebruik van haar eigen mail portaal. Kijk eens of je daarop in kan loggen ;

https://webmail.kpnmail.nl/mail/login.asp

sira
door sira - Jul 21, 2022 om 16:16
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Beste allemaal,

Ik had nog een update beloofd van mijn probleem.

Nou, dat probleem is er steeds en heeft met de volgende redenen te maken:
Mijn domeinnaam is (info@.....nl) en een domeinnaam loopt via Microsoft en om met Microsoft 365 (voorheen outlook.office) te kunnen blijven werken, heb ik een licentie nodig dat mij € 6,12 of € 12,60 per maand gaat kosten. Microsoft is dus gestopt met de import van Outlook mails.
Daarbij kan ik dan ook niet meer werken met Mozilla Thunderbird, omdat Microsoft IMAP niet ondersteunt en Thunderbird wel.
Daar heb ik allemaal geen zin in en zeker niet als ik er ook nog extra voor moet gaan betalen. Ik wil mijn eigen baas zijn.

Maar het probleem gaat zich oplossen, want ik heb namelijk besloten mijn mail onder te brengen bij het hostingbedrijf waar ook mijn zakelijke mail loopt. Zij zijn inmiddels met de verhuzing bezig en ik kan straks gewoon met IMAP en Mozilla blijven werken en dit gaat mij € 6,- per jaar kosten, want mijn privé domeinnaam wordt in dezelfde werkruimte ondergebracht als mijn zakelijk domeinnaam, die werkruimte is namelijk ruim voldoende. Had ik voor mijn privé domeinnaam eigen werkruimte willen hebben, had mij dat € 20,- per jaar gekost en dat had ik niet erg gevonden.
Maar de oplossing die mij nu geadviseerd is, ben ik helemaal tevreden mee.

Allen bedankt voor de hulp en het meedenken, jij ook Marita5 met je instellingen.

marita5
door marita5 Jul 24, 2022 om 09:13
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , Ik zie nu pas uw reactie , wat èèn gedoe , fijn dat het wordt opgelost , Bedankt voor het terugmelden .