nyhyji80
door nyhyji80 Nov 21, 2008 om 09:30
Computers & telefonie

Anti Spam

Geachte Experts

Kan het zijn dat Windows Defender en Spamfighter elkaar in de weg zitten. Waardoor de PC trager reageert ??  Is zomaar een vraag die naar aanleiding van een vriend die zijn PC erg traag geworden is. Dit dus naast andere actie's ,als geschiedenis verwijderen en virus control.

Bijv. dank voor uw Reactie Wil. R

315 3 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Nov 21, 2008 om 12:01
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Wil

Dat lijkt mij erg stug.
Spamfighter werkt binnen Outlook (Express) en checkt alleen op het moment dat  het emailprogramma is opgestart of er spam in de emails te vinden is.
Windows Defender is gericht op spyware en malware en is (in tegen stelling tot Spamfighter) wel continue in de achtergrond aanwezig.
Er zal dus iets anders aan de hand zijn.

Vrgr. AF

birdtweety
door birdtweety - Nov 21, 2008 om 17:32
115 Antwoorden / 21 Vragen

het kan ook zijn dat je vriend eens nodig een schoonmaak beurt moet geven op zijn pc bedoel ik

sv
door svant - Nov 25, 2008 om 10:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Sowieso wordt een PC naar verloop van tijd altijd trager.

DLL bestanden die achterblijven na het verwijderenvan programma's.
Windows gooit wel de programma's weg maar NIET de DLL bestanden en Windows laad deze bijvoorbeeld bij het starten van je systeem.

Meerdere virus scanners naast elkaar draaien vertraagt je systeem ook verschrikkelijk.
Als je meerdere virusscanners draait dan gaan deze allebij ELK bestand wat je opent scannen op virussen, dat zijn dus 2 programma's die elk bestand helemaal van voor tot achter checken.

Spyware / adware kan een probleem zijn.
Adware gebruikt ook nog eens je internet verbinding en spy-ware vreet resources.
Ondanks dat de meeste spy-ware bouwers proberen om er voor te zorgen dat hun programma's niet opvallen falen ze nog steeds hier nog steeds gigantisch in.

Een virus zou ook de schuldige kunnen zijn.
Er zijn virussen die je virusscanner uitzetten en dan vervolgens vrij spel hebben.

Er zijn wel wat tools te krijgen waarmee je kan zien wat er allemaal draait op je pc, een vn de betere is Process Explorer van SysInternals.
Als het traag blijven van zijn systeem niks oplost post dan eens een screenshot van dit programma, of stuur m ff door!