ze
door zesje Sep 8, 2008 om 21:35
Computers & telefonie

Antivirus doc

Sinds een paar weken hebben wij last van allerlei waarschuwingsschermen, oa van antivirus doc, maar ook meldingen van spyware detected. Bij het opstarten van de computer gaat er een soort scanprogramma draaien, die allerlei trojans en wormen etc vind. Ook krijg je telkens terwijl je surft weer melding van met teksten als alert  en infiltration.   Ook als ik via google iets opzoek, en vervolgens een site aanklik, krijg ik niet de gezochte site maar reclame voor lcd-tv etc.  We hebben (dacht ik!) uitgebreide beveiligingsprogramma's op de pc, maar dit is erdoor geslipt en we krijgen het er niet af!  Wie weet raad?    alvast bedankt!

373 3 Rapporteer

kiran
door kiran - Sep 8, 2008 om 21:43
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@zesje

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

RoqueRemover

Wel eerst naar de laatste updates laten zoeken. Probeer eerst de mbam.

ze
door zesje - Sep 8, 2008 om 22:09
2 Antwoorden / 3 Vragen

hartstikke bedankt!  Het is eraf!

Weet u soms ook hoe ik er weer voor kan zorgen dat NOD32 automatisch 'draait' als ik internet explorer open? Nu moet ik 'm (het is begonnen na een update geloof ik) telkens handmatig aanklikken voordat ik internet explorer aanklik. Hij staat dus ook niet in de balk onderin.  Bij outlook gaat het wel vanzelf. Ben bang dat ik dat handmatig aanklikken een keer vergeet en er dus rotzooi kan binnen komen!

Alvast bedankt!

kiran
door kiran - Sep 8, 2008 om 22:26
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@zesje

Start > Config. > Software > zoeken nod32 > wijzigen > herstellen. Zou ook de pc daarna even opnieuw opstarten.

Even proberen maar, ik vind het wel vreemd dat hij het in het mailprogramma wel doet. Hoop dat het lukt, en mooi dat 't andere probleem is opgelost.

Groetjes, kiran