canerT
door canerT Dec 17, 2019 om 17:18
Computers & telefonie
Apple problemen zonder oplossing

De klacht

Ik heb een Apple IPhone XS gekocht voor €1300 bij het lanceren van de product. Deze telefoon had circa na een jaar problemen en is vervangen..

Helaas niet op de manier hoe het moet, Meerdere dingen zelf moeten uitvoeren en 1 dag vrijnemen voor het ophalen en 1 dag vrijnemen voor het in ontvangst nemen (2 dagen ). De vervanging is na 3 keer heen en weer sturen gebeurd. dus dat is in totaal 6 dagen 3 dagen voor opsturen 3 dagen voor ontvangst. ( 6 dagen vrij )

Nieuw toestel ontvangen Remanufactured en volgens alle senior advisors is dit een splinternieuw toestel ( NOT! ) batterij na een week op 99% na 2 weken op 98% na 3/4 weken circa op 97% dit gaat wel heel erg snel voor een splinternieuw toestel. Deze toestel is na enkele keren inleveren ook vervangen. helaas ging het bij het aanmelden van de reparatie fout! 2 dagen op ophaalservice gewacht voor niks??? daarna weer gebeld en is die uit eindelijk opgehaald. ( 4 dagen )

Nu heb ik nog geen 3 weken geleden een nieuw toestel van ze en ervaar ik exact hetzelfde probleem na 2 weken slijtage van 2%.

Ze zeggen mij dat een batterij na 500 cyclussen op 80% moet staan ik heb circa 14 tot max 21 keer geupload en heb uitgerekend dat als ik dat x10 doe ik niet aan de 500 cyclussen kom, ik probeer dit uit te leggen en er werd mij gewoon beschuldigd van dat de iphone wel gewoon goed is en dat er niks mis is... heb de telefoon niet eens opgestuurd en is remanufactured. ( Apple store Den Haag Andre gooit telefoon gewoon in mijn gezicht uit nadat ik doorverbonden ben via Apple care ... ).

In totaal 10+ dagen kwijt IPhone circa elke keer een week kwijt is 10 weken.

Senior Advisor H, had me voorgesteld met de apple store te regelen, heeft ze contact opgenomen en mij doorverbonden. Hierop werd de telefoon dicht gegooid in mijn gezicht, waarna ik word geadviseerd dit met de manager op te pakken van de Apple Store.

Ik moet van de Senior Advisor van apple naar de Apple retail store om een nieuwe te regelen waar ik als consument recht op heb. Dit moet ik bespreken met de manager, deze is helaas niet of zeer moeilijk te bereiken.
( Zaterdag voor niks langsgegaan) ( 1 dag )

Gisteren 16-12-2019 mijn telefoon aan de lader gezet, deze is in de nacht spontaan gecrasht maar is wel verder gegaan met opladen.
Vanmorgen helaas door deze probleem te laat gekomen op mijn werk wat erg jammer is!..

Na het bellen en vermelden naar apple kreeg ik de antwoord ja dit is normaal het kan gebeuren.

Wat is weisheid?

2824 11 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 17, 2019 om 17:29
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Men kent bij de Apple store kennelijk de consumenwetgeving niet of men negeert dat 'gewoonweg'.
Zoals ik het lees heeft u nu reparatie kennelijk niet lukt recht op een NIEUW exemplaar en zeker geen 'refurbished'. Hoewel dat een zwaar woord is heeft het alsdan leveren van een 'refurbished/remanufactured' in ieder geval de schijn van wanprestatie en misschien zelfs wel van oplichting. In ieder geval komt men als al gezegd de wetgeving niet na. Dat is dan wel een civielgerechtelijke kwestie.

Ik geef u een aantal verwijzingen naar de in deze geldende wetgeving: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product , deze https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie en ik geef u zo nog verwijzingen naar de integrale wetteksten in deze: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en evt ook:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html  bij Consuwijzer vindt u ook een briefvoorbeeld en in de verwijzing ook hoe u kunt handelen jegens de verkoper

aurora1
door aurora1 - Dec 17, 2019 om 17:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat wijsheid is? Daar kan van alles op geantwoord worden, dus geef eens een hint. Te laat op het werk komen wegens een thuis aan de oplader gecrashte telefoon? Stond uw huis dan in brand?
In ieder geval is wijsheid om op tijd op werk te verschijnen als er niet een ramp in de vorm van bijv. brand of overstroming oid zich voordoet, maar niet wegens een gecrashte telefoon.
U rekent wel met een dikke pen al die dagen. Kunt u dat niet iets anders qua tijden afspreken?
Verder begrijp ik ook weinig van uw berekeningen over die telefoon.

canerT
door canerT - Dec 17, 2019 om 18:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik reken niet op de telefoon ik geef alleen aan dat er zich een probleem heeft voor gedaan nadat ik meld dat de telefoon raar gedrag toont in de ogen van een Apple Iphone gebruiker die zich al vanaf de Iphone 2G bij Apple heeft gesetteld. ( Ik ben de Iphone gebruiker. )

rekenmethode slijtage is 500x opladen is -20 dus moet er overblijven 80%

20x opladen -2% is 200x opladen -20%

dat gaat dus te snel aangezien ik nagenoeg onder de 20 zat en de toestel net 2 weken a 13/14 dagen oud was

Gr
door Grunn1 Dec 17, 2019 om 19:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je reken methode zegt niks.
Voor het zelfde geld zit je na 500 x op 10% of 40%.
Pas na 500 keer laden kan je zien wat het verlies is.

canerT
door canerT Dec 17, 2019 om 20:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als er zoals de 1e vervanger elk week circa 1% vanaf gaat begin ik tog wel even wantrouwig te worden?.
Het gaat hierbij om een zogenaamd NIEUW exemplaar.

Mijn orginele Iphone XS uit de winkel stond na 1 jaar op 97%? dat bereik ik al binnen een maand?.
Ik begrijp jou wel maar hoop dat je mij ook begrijpt aangezien het toestel gewoon nieuw moet zijn.
De oude Iphone stond na circa 5/6 maanden op 99%, dat is wel een mega verschil van tijd.

ma
door malty - Dec 17, 2019 om 18:53
1112 Antwoorden / 1 Vragen
canerT
door canerT - Dec 17, 2019 om 19:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

Apple laat de toestel ophalen, Zonder een tijdsblok.
Dat betekent dat de toestel a 8 uur in de ochtend of 9 uur in de avond opgehaald kan worden.

Ditzelfde probleem is met het brengen.

De bezorgservice vermeld hier duidelijk bij dat dit een gekozen product is door Apple zelf en helaas vind ik dit naar voor de klanten?..

Magnum007
door Magnum007 - Dec 17, 2019 om 22:05
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Canert,

Wat waren de 1e problemen precies na 1 jaar?

Je had die refurbished telefoon niet moeten accepteren natuurlijk.....:-(
Hier ben je de fout in gegaan.

Als je 1300 euro kunt neertellen voor een smartphone ,dan kun je ook makkelijk een nieuwe accu erin laten zetten.....

De accu blijft een zwakke plek bij deze "minicomputers".

Een goedkope (maar minder elegante) oplossing is om een externe accu erop te zetten...;-)

canerT
door canerT Dec 17, 2019 om 23:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had problemen met 4G en met mijn display, Tevens als iemand belde ging die niet over. Apple heeft op afstand toegezegd dat deze moest ingeleverd worden voor reparatie en toen is die vervangen.. 1e 2e keer ingeleverd en met zelfde probleem terug gehad 3e keer vervangen. ( dit was een probleem die erkend is door medewerker ).

batterij vervangen is probleem niet?, heb garantie waarom zou ik ook maar 0,01 cent uitbesteden onder garantie?.. stelt de consumentenrecht dan letterlijk niks meer voor in onze land?.

Magnum007
door Magnum007 Dec 18, 2019 om 11:08
594 Antwoorden / 2 Vragen

Goeiemorgen Canert,

Nu snap ik je probleem wat duidelijker .

Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt,dan zul je toch jurische hulp moeten zoeken (dit moet jezelf betalen)
Je moet afwegen of de telefoon dit waard is...
(zie de tips van Heremiet Kreeft) want er is een kans,dat de rechter je een lager bedrag toekent dan de hele procedure bij de rechter (je maakt dan dus verlies)....:-(

Persoonlijk zou ik overstappen op een goedkopere Android telefoon ;-)

Misschien kun je een abonnement nemen met een telefoonverzekering?

canerT
door canerT Dec 18, 2019 om 14:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zonet een Android toestel aangeschaft.

bedankt voor jullie hulp ????????

aw
door awm Dec 18, 2019 om 16:48
44 Antwoorden / 8 Vragen

canert, dat is een verstandige beslissing. Het is niet voor niks dat Android verreweg marktleider is. Beter en goedkoper.

ro
door ron503 - Dec 18, 2019 om 18:11
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Apple conformeerd zich aan de Amerikaanse wetgeving en heeft lak aan de Europese regelgeving waarin fabrikanten hebben afgesproken om 2 jaar garantie als standaard te hanteren maar terzijde. Toestelllen die defect retour gestuurd zijn worden door refurbishd toestellen vervangen en aan de koper uitgeleverd. Als ik de foto zo bekijk zie in niets over de slijtage maar wel iets over de ladingstoestand. De lader is om 0.46 uur ingeplugd en rond 3 uur is de telefoon gecrasht en toen u veel te laat wakker werd door u weer ingeschakeld en doordat de telefoon uitgeschakeld heeft gestaan kan de laadcyclus ook niet bijgehouden worden. Ik kan uit de foto niet opmaken dat de accu aan verslijten is want de ladingsconditie is in de grafiek 100%. Het zou kunnen zijn dat de telefoon geen mankement heeft maar dat u de grafieken verkeerd interpreteert.

canerT
door canerT Dec 18, 2019 om 20:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

Duidelijk begrijpbaar, de prestatie staat op 97% moment van schrijven.
Circa 1% minder elk afgelopen week en dat is teleurstellend.

mi
door miennaamishaaz Dec 23, 2019 om 22:56
725 Antwoorden / 1 Vragen

Niet alleen in EUROPA. maar ook in de USA.
https://www.youtube.com/watch?v=o2_SZ4tfLns

ze willen je gewoon zoveel mogelijk UITMELKEN

aurora1
door aurora1 Dec 24, 2019 om 01:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan toch maar geen Apple kopen? Als dat merk zoveel ergernis oplevert.....

ro
door ron503 Dec 24, 2019 om 17:53
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Apple maakt een accuwissel door een externe partij al onmogelijk want dan verschijnen er meldingen op het scherm die wel iets weg hebben van de illegale windowsversie uit de begintijd van XP die massaal op pc's werd geinstalleerd. Grappig is dan weer wel dat Microsoft er marktleider mee is geworden en Apple als ze zo doorgaan enkel voor de happy few betaalbaar is en daardoor de doorsnee koper gaan verliezen.

fe
door ferdy - Dec 25, 2019 om 19:04
7 Antwoorden / 1 Vragen

Raar dat niemand wijst op
Ga naar instellingen
Zorg ervoor dat er geen programma's op de achtergrond blijven draaien
Want dat is de oorzaak dat om het even
welk besturingssysteem of tyoe
Heb zelf 'n iPhone 5
Geen probleem met de accu, mits er geen zaken op de achtergrond blijven draaien [dit gebeurd ook op standby/zwart scherm]
Behalve als het toestel echt uit is, je kunt dan niet bellen of gebeld worden

canerT
door canerT - Dec 30, 2019 om 16:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zojuist door Apple Store Den Haag gebeld.

Manager: Badr van der Meijden.

22e December contact gezocht naar mij toe met de vraag of ik mijn telefoon nummer kon verstrekken.
30 December telefoontje.

Het verstandigste was om een afspraak te maken met de genius bar, om te kijken of het toestel naar behoren werkt en resultaten goed zijn.
Laks aan de europese wetgeving inderdaad. Maar wel bevestiging voor mij om te zien dat ze totaal niks om klanten geven na aankoop.

Mogelijkheid om te weten of een toestel nieuw of remanufactured is kan die niet vertellen omdat deze in de zelfde box zitten?.... wtf.???
Nieuw telefoon zit in een gesealde verpakking en remanufactured in een blanco wit doos met imei etc.

Meneer zat alles goed te praten van dat het aan allerlij factoren kon liggen en de mogelijkheid voor een nieuw toestel is niet mogelijk.

Ik wil hierbij melden dat als je een Apple product aanschaft je zwaar besodemietert word, Schandalige oplichters!.

*Kassa subject?!*

tijger1
door tijger1 Dec 30, 2019 om 17:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb in het geheel geen klagen over Apple.