wielenriet
door wielenriet Aug 3, 2010 om 10:36
Computers & telefonie

Aspx bestand downloaden

Krijg regelmatig een aspx bestand via internet toegezonden. Dit kan ik niet openen en ook niet downloaden. Het zijn notulen die eigenlijk in PDF-formaat te downloaden zou moeten zijn. Kan mij iemand vertellen welke aanvullende software ik hiervoor moet downloaden? Werk met besturingssysteem Windows Vista.

12646 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 10:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wielenriet,

Kun je het niet openen in Notepad?

jscholtes
door jscholtes - Aug 3, 2010 om 11:32
777 Antwoorden / 31 Vragen

Dat is wel vreemd. Heeft het bestand de extensie 'aspx'? Een 'pdf' bestand dient de extensie '.pdf' te hebben. PDF is vervolgens gekoppeld aan pdf reader (veelal Adobe Acrobat Reader). Overleg eens met de site-beheerder. Ik kan me niet voorstellen dat deze 'fout' aan jouw instellingen ligt.

wielenriet
door wielenriet - Aug 3, 2010 om 12:08
19 Antwoorden / 6 Vragen

Bestand wordt na ingelogd te zijn bij die instelling ter download aangeboden. Op de internetpagina is dan bij het downloaden te zien dat het PDF-bestand de extendie aspx heeft. Kan het zijn dat betreffend document in een bepaald netwerkfile wordt angeboden? Het systeem blijft hangen als ik het bestand probeer te downloaden of te openen.

jscholtes
door jscholtes - Aug 3, 2010 om 12:16
777 Antwoorden / 31 Vragen

Kijk eens even op deze site voor meer informatie over apsx en mogelijke problemen. Kun je wel andere pdf bestanden gewoon openen?

jscholtes
door jscholtes - Aug 3, 2010 om 12:17
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=wielenriet schreef op dinsdag 3 aug 2010, 12:08]Bestand wordt na ingelogd te zijn bij die instelling ter download aangeboden. Op de internetpagina is dan bij het downloaden te zien dat het PDF-bestand de extendie aspx heeft. Kan het zijn dat betreffend document in een bepaald netwerkfile wordt angeboden? Het systeem blijft hangen als ik het bestand probeer te downloaden of te openen.

Kun je bij het downloaden kiezen om het bestand op te slaan als? Zo ja, voeg eens .pdf toe aan de bestandsnaam en kijk dan wat er gebeurd.

wielenriet
door wielenriet - Aug 3, 2010 om 12:27
19 Antwoorden / 6 Vragen

JSSCHOLTES verwijst naar een bepaalde internetsite voor meer informatie.
Naast het aangeboden free register scan wordt in de tekst vermeld dat ik ASP.net zou moeten downloaden. Daarna zal betreffend bestand wel via Windows Explorer geopend kunnen worden. Vreemd maar ik zat het wel proberen. Van te voren zal ik wel nagaan of het installeren van die software geen nadelige invloed heeft op het werken van het systeem en software. Zo meteen moet ik weg. Zal het vanavond wel verder uitzoeken en proberen. Als er andere opties zijn dan hoor ik dat graag.

jscholtes
door jscholtes - Aug 3, 2010 om 12:28
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=wielenriet schreef op dinsdag 3 aug 2010, 12:27]JSSCHOLTES verwijst naar een bepaalde internetsite voor meer informatie.
Naast het aangeboden free register scan wordt in de tekst vermeld dat ik ASP.net zou moeten downloaden. Daarna zal betreffend bestand wel via Windows Explorer geopend kunnen worden. Vreemd maar ik zat het wel proberen. Van te voren zal ik wel nagaan of het installeren van die software geen nadelige invloed heeft op het werken van het systeem en software. Zo meteen moet ik weg. Zal het vanavond wel verder uitzoeken en proberen. Als er andere opties zijn dan hoor ik dat graag.

Ik zou eerst de tweede suggestie proberen..... ;-)

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 12:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wielenriet,

Zou al die zgn free scan programma's maar links laten liggen. Dat is commercie.

Om .aspx te kunnen lezen heb je Microsoft Visual Studio Express nodig en daarbij Internet Information Services.

Kun je altijd weer verwijderen als het niet lukt.

Suc6

jscholtes
door jscholtes - Aug 3, 2010 om 13:08
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 3 aug 2010, 12:59]Hallo wielenriet,

Zou al die zgn free scan programma's maar links laten liggen. Dat is commercie.

Om .aspx te kunnen lezen heb je Microsoft Visual Studio Express nodig en daarbij Internet Information Services.

Kun je altijd weer verwijderen als het niet lukt.

Suc6

Eens als het gaat om de free-scan echter hij wil gewoon een pdf bestand openen. Lijkt me niet noodzakelijk dat Studio Express volledig te installeren.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 16:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wielenriet,

U kunt natuurlijk ook aan de afzender vragen om die notulen als een 'normaal' bestand - dwz door (bijna) iedereen te openen - te versturen. Dat lijkt me verreweg het makkelijkste.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 16:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jscholtes,

Een .aspx bestand is iets anders dan een .pdf!
.......hij wil gewoon een pdf bestand openen.....
Niet waar! Hij wil een .aspx bestand openen!

jscholtes
door jscholtes - Aug 3, 2010 om 18:08
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 3 aug 2010, 16:41]@wielenriet,

U kunt natuurlijk ook aan de afzender vragen om die notulen als een 'normaal' bestand - dwz door (bijna) iedereen te openen - te versturen. Dat lijkt me verreweg het makkelijkste.

Met vr.gr.

Goed zo; en dat is dan in een .pdf formaat.....

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2010 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jscholtes,

....Goed zo; en dat is dan in een .pdf formaat........

Niet zo cynisch doordrammen. Kan ook bv. in word of een textbestand o.i.d. zijn!!

jscholtes
door jscholtes - Aug 3, 2010 om 18:26
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 3 aug 2010, 18:16]@jscholtes,

....Goed zo; en dat is dan in een .pdf formaat........

Niet zo cynisch doordrammen. Kan ook bv. in word of een textbestand o.i.d. zijn!!

......zijn notulen die eigenlijk in PDF-formaat te downloaden zou moeten........

Sorry voor het cynisme. Kon het even niet onderdrukken. Maar pdf lijkt me toch echt voor de hand te liggen.....

wielenriet
door wielenriet - Aug 6, 2010 om 11:01
19 Antwoorden / 6 Vragen

Zal contact opnemen met de afzender van het bestand (document).
Hopelijk is dat de meest vriendelijke oplossing.
Verder zal ik een deskundige op IT-gebied laten kijken naar de voorgestelde download c.q. installatie opties. Heb eerder problemen gehad met het installeren van software. Dus ik durf daar zelf verder niet meer aan.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2010 om 11:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wielenriet,

OK.
Laat nog even weten hoe het opgelost is.
Goed weekend.

jscholtes
door jscholtes - Aug 6, 2010 om 17:02
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=wielenriet schreef op vrijdag 6 aug 2010, 11:01]Zal contact opnemen met de afzender van het bestand (document).
Hopelijk is dat de meest vriendelijke oplossing.
Verder zal ik een deskundige op IT-gebied laten kijken naar de voorgestelde download c.q. installatie opties. Heb eerder problemen gehad met het installeren van software. Dus ik durf daar zelf verder niet meer aan.

Ik had vandaag een soortgelijke melding en moest meteen aan dit verhaal denken.
Ik vermoed dat je een foute werkwijze hanteert. Ik verwacht dat je rechtsboven op de site klikt en dan kiest voor bestand opslaan als. Dan download je de pagina.....([naam].aspx)
Je dient op de het te downloaden object/tekstlink zelf te gaan staan en dan te kiezen voor openen of bestand opslaan. Daarmee zou e.e.a. wel kunnen lukken. Laat je het resultaat even weten?

da
door da--ricci - Oct 7, 2013 om 22:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allen,

Ik zocht toevallig op internet naar een app voor de .aspx extensie!
Dit omdat ik dacht een bestand als ".PDF" te downloaden en een ".ASPX" uiteindelijk kreeg.

Misschien niet fijn, maar wel erg simpel om te doen...
Gewoon zelf even op het bestand klikken en de extensie handmatig wijzigen in .pdf (ipv . aspx).

Dit werkt in ieder geval bij mij. Misschien omslachtig, maar heeft mij momenteel gered!
Hoop dat ik jullie hiermee een plezier kan doen.

M.vr.g.

Ricardo