ch
door chw May 5, 2009 om 15:04
Computers & telefonie

Asus X71sl

Heb 11-03-2009 een asus X71sl laptop gekocht.Als na een aantal dagen was er een probleem.Als ik alleen via de Battery ga computeren blijft alles zolang de Battery mee gaat(ongeveer 2 uur)wel een tot drie keer stilstaan.Als ik via stroom computeren ga heb ik dit probleem niet.

De laptop is eerst een week terug geweest,maar het probleem was er helaas nog na het terug krijgen.(ze zeiden dat het de Battery was)

Dus nou voor de tweede keer terug gestuurd,maar heb hem helaas na bijna drie weken nog niet terug.

Zijn er nog meer mensen met dezelfde problemen. Dank chw

661 4 Rapporteer

holpen
door holpen - May 5, 2009 om 21:49
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt er een beetje op dat hier het energiebeheer de boosdoener is. Als je de laptop op stroom draait, werkt het apparaat op volle kracht. Het is zeer wel mogelijk dat bij het werken op de accu de laptop automatisch overschakelt naar instellingen die energie besparen, zodat je langer kunt werken met de laptop. Als die instellingen bijvoorbeeld de processor stevig terugschroeven qua prestaties, kan het zomaar gebeuren dat het apparaat tijdelijk lijkt te "bevriezen".

Kijk eens of je bij de instellingen voor het energiebeheer het profiel voor het werken op de accu zo kunt wijzigen dat de laptop op volle kracht blijft werken. Treedt het probleem dan nog op, dan is er iets anders aan de hand.

freya
door freya - May 5, 2009 om 22:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo chw,

Net als holpen, denk ik ook dat het probleem bij het energiebeheer zit. Alleen denk ik dan eerder aan een harde schijf die na een bepaalde tijd van inactiviteit in de slaapstand gaat. Op het moment dat het systeem dan iets moet gaan doen en daarvoor iets van of naar de harde schijf moet lezen/schrijven, het dan even duurt vóór de harde schijf wakker wordt en daadwerkelijk gaat lezen/schrijven. In deze tijd kan het systeem dan even verder helemaal niets anders doen. Dit kan best enkele seconden zijn.
Ik zou dus in energiebeheer al die energiebesparende middelen dus inderdaad eens uitschakelen en kijken of het dan beter gaat.

Overigens, je schrijft dat alles in dat geval dan 'stilstaat'. Voor hoelang blijft alles dan stilstaan? Is dat een paar seconden of veel langer?

m.vr.gr. Freya

ch
door chw - May 6, 2009 om 08:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mogge Met alles stilstaan bedoel ik,moet de laptop met aan/uit knop uit en weer aanzetten dan.

Bij energiebeheer staat alles op het hoogste en snelste.

Maar ze hebnben al een week getest,en het zou de battery zijn.Maar nou hebben ze hem al bijna drie weken,dus even afwachten.

Maar tips zijn altijd welkom.chw

vleermuiswes
door vleermuiswes - May 15, 2009 om 09:22
8 Antwoorden / 7 Vragen

Hey hallo,
het lijkt idd op een energiebeheer probleem, maar in het c-mos staat er waarschijnlijk iets niet goed.

om een hang-up overigens weg te halen kan je het o.s ook iets sneler te laten lopen,
ga naar uitvoeren - type regedit>H-key current usser user>control panel>desktop>hang up time to kill> 20000 (maak er 9000 van bij XP en 12000 bij vista)
ga terug naar uitvoeren en type msconfig in, ga naar tabblad boot.ini en zet de timeout op 12 seconde rebooten en waarscijnlijk heb je minder ;last van hang -ups