ba
door balou2000 Oct 24, 2008 om 13:45
Computers & telefonie

Automatische updates windows vista loopt vast

hoi

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen . Sinds gisteren is mijn laptop de automatische updates aan het instaleren maar hij loopt vast bij update 33 ( welke dat ook mogen zijn) Hij ging pas instaleren toen we de pc uit deden, Nu staat er dus de pc niet uitschakelen

IK had hem net toch maar uit gedaan maar als ik hem dan weer aan doe gaat hij gewoon verder met instaleren ( niks doen)

wat moet ik nu doen om in mijn laptop te komen en het instaleren te onder breken

1905 1 Rapporteer

poltol
door poltol - Oct 24, 2008 om 19:34
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Windows  Systeemherstel in veilige modus

Windows  Systeemherstel in veilige mode kan in sommige gevallen uw computer weer tot leven wekken wanneer Windows niet meer normaal wil opstarten. Het kan soms gebeuren dat er iets verandert aan uw computerconfiguratie dat Windows niet bevalt en dat Windows dan maar besluit dat het beter niet meer kan opstarten.

Er kunnen verschillende redenen zijn. Een nieuw randapparaat dat zich niet gedraagt zoals Windows het verwacht, een corrupt bestandssysteem of iets anders.

Wat ook de oorzaak is, als Windows het erg genoeg vindt om niet meer op te starten, blijft u wel zitten met een pc die niet meer werkt. Windows Systeemherstel kan in sommige rampzalige gevallen wel helpen, maar wat hebt u daar aan als u zelfs niet meer in Windows kan geraken om systeemherstel op te starten ?

(Nog) niet wanhopen

U kan nog even wachten met panikeren. U hoeft nog niet per se een herinstallatie van Windows uit te voeren of een specialist te laten komen om dat voor u te doen. Misschien kan systeemherstel in veilige mode u redden.

Hoe geraakt u in veilige modus ?

Wanneer u uw pc aanzet voert deze een aantal diagnostische test uit. Tijdens de POST (Power On Self Test) ziet u meestel op het scherm de computer zijn geheugen tellen en informatie over de harde schijven weergeven. Van zodra u de harde schijf gegevens ziet drukt u op de F8 toets en houdt u deze ingedrukt.

Hou de toets ingedrukt tot u een scherm met geavanceerde opties voor Windows ziet verschijnen.

Geavanceerde opties

Dan kunt u de pijltjestoetsen gebruiken om de keuze "veilige modus" te selecteren. Windows zal dan proberen om met een minimale set van stuurprogramma's en functies op te starten. Alle leuke dingen worden weggelaten, maar deze gestripte versie kan mogelijk de weg zijn naar een werkende computer.

Eens u in Windows bent zal u merken dat u in veilige modus bent terechtgekomen omdat in de vier hoeken van het scherm de woorden "veilige modus" staan. U zal het ongetwijfeld ook wel merken aan de mindere weergave instellingen en de beperkte functionaliteit.

Geen zorgen, als alles vlot verloopt is dit slechts tijdelijk. Van hieruit kan u systeemherstel wel opstarten.

Klik op Start->Alle Programma's->Bureau Accessoires->Systeemwerkset->Systeemherstel

In de Windows Systeemherstel wizard die dan volgt klikt u het bolletje aan bij "een eerdere status van deze computer herstellen". Vervolgens toont Windows een scherm met een kalender. Kies een goed herstelpunt en klik op volgende. Wanneer de bewerking klaar is moet u de computer herstarten en zal Windows melden dat uw pc teruggebracht is naar een eerdere status.