vi
door villagevoile Feb 5, 2008 om 12:09
Computers & telefonie

AVG Anti-virus + Anti-spyware free edition

Hallo, ik heb PC + W-XP en maak gebruik van AVG Anti-virus + Anti-spyware free edition. Ik ben hier zeer tevreden over, maar er is 1 proces t.w. AVGW.exe. dat zoveel CPU gebruikt, dat de hele computer trager wordt. Na elke automatische update wordt AVGW.exe weer actief en beeindig ik dit proces via Windows Taakbeheer. Zover ik kan beoordelen heeft dit geen consequenties. Weet iemand wat dit proces precies doet?

230 3 Rapporteer

drevil
door drevil - Feb 5, 2008 om 14:09
225 Antwoorden / 14 Vragen

Het kan zijn dat u AVG anti virus zo heeft ingesteld dat hij dagelijks de gehele computer scant. Dit gebeurt op de achtergrond, en dit kan je rechtsonder in beeld zien.(ik weet niet precies hoe, maar volgens mij staat er dan een play tekentje in het AVG logo, of het AVG logo draait rond.) Dit is te verhelpen door de dagelijkse scan uit te schakelen in het menu van AVG

Vriendelijke groeten DR Evil

vi
door villagevoile - Feb 5, 2008 om 17:20
53 Antwoorden / 39 Vragen

Het is inderdaad zo, dat elke dag om 15.00u de hele PC gescand wordt, maar dit heeft geen merkbare invloed op de snelheid van de PC. Als het proces AVGW.exe actief is, wordt de PC vertraagd, dus ook 's morgens en 's avonds, het lampje van de processor knippert dan zo snel, dat het net lijkt alsof hij continue brandt. Op het moment dat ik het proces beeindig, stopt het lampje te knipperen en is het "probleem" over.

vr
door vrijwilliger - Feb 5, 2008 om 17:32
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wellicht kun je het antwoord op het volgende adres vinden:

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/avgw/

succes