kl
door kleibrink Sep 16, 2005 om 15:55
Computers & telefonie

Batterij niet goed

ik heb een oude motorola 3180 telefoon, omdat hij voor mij naar alle tevredenheid werkt heb ik toen de batterij al na 1 dag stand by leeg was een nieuwe besteld bij een telecom winkel, dit kostte mij 24,95. Het is de goede batterij maar als ik hem 8 uur op de lader heb gehad meldt hij opladen gereed. Ik zet het toestel dan op stand by en 36 uur later is de batterij dan weer leeg.Als ik bel is hij met kwartier  leeg, met oude batterij kan ik nog 45 minuten bellen als de telefoon van de lader  komt. De batterij is dus niet goed maar de winkel zegt dat het aan toestel ligt. Wat moet ik nu doen, hoe bewijs ik dat de batterij niet goed is?

1113 10 Rapporteer

ph
door phinder - Sep 16, 2005 om 16:02
433 Antwoorden / 4 Vragen

nieuwe batterij in een ander toestel en laten zien dat het probleem zich hier ook voordoet ...

OF

Een andere batterij in je toestel stoppen en laten zien dat het probleem zich dan niet voordat en je toestel dus ok is.

brynnar
door brynnar - Sep 16, 2005 om 16:11
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Even een wedervraag, is de nieuwe batterij exact hetzelfde type?

Brynnar

kl
door kleibrink - Sep 16, 2005 om 16:42
10 Antwoorden / 22 Vragen

ja, het is een originele motorola batterij

freya
door freya - Sep 16, 2005 om 16:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kleibrink,

Het zou ook heel goed aan de adapter kunnen liggen die de batterij moet opladen. Misschien is de gelijkrichter die in de adapter zit kapot, waardoor deze niet genoeg spanning afgeeft om de batterij voldoende te kunnen opladen. Zoek iemand met eenzelfde toestel en leen de adapter om te controleren of het laden dan wél gaat. Gebruik alleen een adapter van eenzelfde toestel en niet dat van een ander merk of type! Je kunt het toestel dan onherstelbaar beschadigen.

m.vr.gr. Freya

jo
door joostbosman - Sep 16, 2005 om 18:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ellende met batterijen is dat ze ook leeglopen als ze niet worden gebruikt. Hij wordt in de fabriek gemaakt en gaat daana naar de groothandel en dan nog naar de detailist en dan naar de koper.

Al die tijd heeft werd het niet geladen en kan het dus vrijwel leeg bij de koper aankomen. Dus krijgt dus een bijna lege batteri. En (bijna)lege batterijen zijn ook nog een moeilijk weer te herladen. een soort coma, met een flinke stroomstoot zijn ze soms weer tot leven te wekken. Maar eigenlijk zou je gewoon een nieuwe moeten krijgen.succes.groeten van Joost  www.ej-electronics.nl

jo
door joostbosman - Sep 16, 2005 om 18:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

Moet je dan ook weer bewijzen dat het andere toestel veel verbruikt.

Lijkt me lastig.

gr van Joost  www.ej-electronics.nl

jo
door joostbosman - Sep 16, 2005 om 18:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt helemaal, sluit nooit 1 ding uit maar alles wat er mee heeft te maken.succes en gr van Joost   www.ej-electronics.nl

dirck
door dirck - Sep 16, 2005 om 23:56
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het is wel zo dat je nieuwe batterijen eerst een paar keer moet opladen voordat je de volledige capaciteit kunt benutten.

Dus opladen en helemaal leeg maken en niet opladen als die nog maar half leeg is.

dirck
door dirck - Sep 17, 2005 om 00:33
3201 Antwoorden / 3 Vragen

De accu van de M3180 heeft een standby tijd tot 50 uur.

Dus 36 uur voor de 1e keer opladen is zo slecht nog niet.

Hoeveel uur kon de telefoon met de oude accu standby blijven, toen de accu nog goed was?

di
door digi - Oct 1, 2005 om 21:09
6 Antwoorden / 0 Vragen

Motorola heeft van huis uit al hele slechte accu's, daarnaast geeft u aan dat het een originele accu betreft. Het toestel is ook al zo'n 6 jaar oud. Hoe oud zou de originele accu dan zijn????? Ik ga er niet vanuit dat de accu een jaar geleden geproduceerd is....... Die ligt dus al jaren bij distributeur, winkelier op voorraad. En met 1,5 dag mag u al heel blij zijn. U kunt de winkelier eigenlijk wel kwalijk nemen dat hij u niet geadviseerd heeft om een compleet nieuw toestel te verkopen voor 15 euro meer.