me
door meidam Apr 10, 2017 om 11:38
Computers & telefonie

Beeldinstellingen PC

Goedenmorgen,

Sinds gisteren verschijnen de leestekens zo groot op mijn scherm dat ze niet op het scherm passen.
Ik heb het nagegaan en heb niets veranderd, d.w.z. de lettertekens staan gesteld op standaard namelijk 100.
Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet

2472 5 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Apr 10, 2017 om 11:58
830 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen de leestekens of ook letters en cijfers? Op een PC, een tablet, een smartphone, een laptop? Wat voor besturingssysteem, programma, app? We hebben hier géén glazen bol, weet u...

costnix
door costnix Apr 10, 2017 om 13:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wel :-)

marita5
door marita5 - Apr 10, 2017 om 12:00
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Meidam ,

Controleer eens of de beeldschermresolutie op aanbevolen staat .

Beeldschermresolutie wijzigen

  1. Open Beeldschermresolutie door te klikken op de knop Start
    te klikken op Configuratiescherm en vervolgens onder Vormgeving en persoonlijke instellingen te klikken op Beeldschermresolutie aanpassen.
  2. Klik op de vervolgkeuzelijst naast Resolutie, verplaats de schuifregelaar naar de gewenste resolutie en klik vervolgens op Toepassen.
  3. Klik op Behouden om de nieuwe resolutie te gebruiken of klik op Herstellen om terug te gaan naar de vorige resolutie.
Bron : support.microsoft.com

Bij een vorige vraag van u zie ik dat u Windows 7 gebruikt , klik op de rode regel .

https://www.windowscorner.nl/handleidingen/windows-7/beeldscherminstellingen-van-windows-7.php

Wi
door Wil_H - Apr 10, 2017 om 12:03
270 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk zijn de resolutie instellingen van je beeldscherm veranderd.
Voor Windows 8.1 :
Klik met de rechtermuisknop ergens op een vrije plaats op je bureaublad.
Je krijgt een uitrol menu te zien waar bijna onderaan staat Resolutie. Als je dat aanklikt kun je de resolutie van je beeld aanpassen naar bijvoorbeeld 1024 bij 786 of 1200 x 900. Da's afhankelijk van het formaat van je monitor.
Voor Windows 10:
Klik met de rechtermuisknop ergens op een vrije plaats op je bureaublad.
Je krijgt een uitrol menu te zien waar bijna onderaan staat Beeldscherminstellingen.
Klik daarop en je komt in een menu.
Onder in het menu zie je Geavanceerde Beeldscherminstellingen.
Als je daar op klikt kom je in een menu waar je de resolutie kunt veranderen.
Als het verschijnsel alleen in je browser te zien is dan open je je browser en druk je op CTRL en 0 (Nul). Je staat dan weer uitgezoomd op 100 % .

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 12:10
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Wil-H , bij een vorige vraag zie ik dat Ts Windows 7 heeft .

Wi
door Wil_H Apr 10, 2017 om 12:16
270 Antwoorden / Vragen

Dan had TS dat even moeten vermelden, maar de werkwijze voor Win 7 en Win 8 is identiek. Win 7 staat op het punt van uitfasering ( 2020) dus daar praat ik eigenlijk niet meer over.

me
door meidam - Apr 10, 2017 om 12:27
150 Antwoorden / 120 Vragen

Beste reageerders,

Heb het opgelost via in of uitzomen onderaan rechts. Stond op 150%, beste stand voor mij 125%. Op deze stand moet hij steeds gestaan hebben. Onbegrijpelijk deze wijziging. Merkwaardig deed het zich niet bij Google chrome.

Dank aan U en met vriendelijke groet,

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 12:39
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@meidam , als u IE > Google Chrome > of FF  gebruikt staan de instellingen los van elkaar .

marita5
door marita5 - Apr 10, 2017 om 12:36
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Meidam ,

Fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .