ma
door maicha Jan 27, 2005 om 19:02
Computers & telefonie

Belastingformulier downloaden

Ik heb het IB-formulier gedownload naar de c schijf. als ik dubbelklik op het pictogram flitst er een blauw scherm voorbij maar er opent geen belastingformulier.

Ook heb ik de belastingdiskette aangevraagd en geinstalleerd.maar ook daar flitst dat scherm voorbij en opent er niets.

Wie weet wat er hier mis is gegaan?

Gaarne Uw reactie, bij voorbaat dank.

Maicha

1776 5 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 28, 2005 om 09:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo  Maicha,

Het downloadbestand is een installatie (setup) van de belastingaangifte toepassing en moet slechts eenmalig worden gestart.

Na afloop vindt u bij Start, Alle programma's, de folder "Belastingdienst 2004".

Hierin staat de toepassing "Aangifte 2004", waarop u eenmaal dient te klikken.

GSM

ma
door maicha - Jan 28, 2005 om 09:51
5 Antwoorden / 12 Vragen

beste GSM, Bedankt voor Uw antwoord, echter dat werkt ook niet.

Als ik op de (C:) pagina ben dan staat daar het set-up embleem. ik moet daar dus 2x op klikken om de installatie in werking te zetten. dit  lukt dus niet. er komt dan een blauw scherm voorbij geflitst waar ik nog net kan lezen dat het de pagina is van de belasting, de pagina op mijn pc blijft die van de (c:) schijf.

Gaarne Uw antwoord hierop.

Groetjes Maicha

wvs
door wvs - Jan 28, 2005 om 10:48
28 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Maicha

Ik vraag me af of jouw computer wel voldoet aan de minimale eisen om dit programma te kunnen installeren.

Je kunt dit bijvoorbeeld opzoeken in de handleiding die je bij de aangiftediskette hebt gekregen op pagina 7.

Wanneer de pc wel aan die eisen voldoet horen wij dat graag. In dat geval kunnen we verder zoeken naar een oplossing.

Groeten Willie

ma
door maicha - Jan 28, 2005 om 11:12
5 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Willie, ik heb dit nageken op de belastingsite op internet en mijn pc voldoet aan de gestelde eisen.

Ik denk echter dat er een instelling niet juist is op mijn pc, maar ik weet niet welke.

hopelijk heb je hier een oplossing voor. Gaarne Uw antwoord.

Groeten maicha

gsm
door gsm - Jan 28, 2005 om 11:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het programma heet "setup_ib.exe".

Als u de map, via het menu Beeld, op Details weergeven instelt, dan moet het bestand een grootte van 1.255kB hebben.

Verder kunt u even één keer met de rechter muisknop op setup_ib.exe
klikken en dan de Eigenschappen klikken. kijk bij tabblad versie of de
Bestandsversie 5.0.1.6 is.

Normaal verloop van de installatie:

Bij dubbelklikken op setup_ib.exe moet er een blauw scherm komen met
daarin een welkomst venster. Na klikken op Volgende komt het pad
C:\bdienst\2004. Daarna komt nog een overzicht en dient u nog op OK te
klikken.

De schermresolutie moet minimaal 800x600 bij 256 kleuren zijn.

U kunt het nog eens met een andere resolutie dan u nu heeft proberen.

Ook is het goed om eens na te gaan of u geen virus of spyware op de
computer hebt. Download eventueel Ad-aware SE, voer de update uit en
laat dit programma scannen. Verwijder alles wat door Ad-aware gevonden
wordt.

GSM