i.
door i.jansenk Nov 25, 2011 om 22:52
Computers & telefonie

Belbus inschakelen

Mijne heren,

Ik ben een vrouw van 70 jaar en heb een voor mij onoplosbaar conflict met Telfort.
Ik ben op vrijdag 23 sept. j.l. met vakantie gegaan naar Mexico en heb daar een rondreis gemaakt.
Toen ik terug kwam was er een rekening voor mobiele telefoon van € 126,27 Ik had de telefoon bij me .
Ik kreeg die rekening omdat ik op zondag 25 september 15 x naar een autodealer in Almere zou hebben gebeld, tussen plaatselijke tijd in Mexico van 08:17 tot 08:53 en later op die dag naar een Mexicaans nummer zou hebben gebeld 12 x? Ik weet van niets en heb deze telefoontjes ook niet gepleegd, maar Telfort zegt gewoon:" Er is met uw sim-kaart gebeld en u moet betalen." Nu kan ik niet zonder telefoon, ik gebruiik hem voor werkzaamheden waar ik op telefonische afroep voor bezig ben.
Tevens heeft Telfort natuurlijk een monopolie-positie, want als ik niet betaal wordt de telefoon geblokkeerd en kan ik alsnog het volledige abonnementsgeld van 2 jaar betalen.
IK heb gevraagd om een persoonlijk onderhoud bij Telfort, maar dat wordt geweigerd.
Als u de rekening ziet kunt u begrijpen dat e.e.a. niet goed is.
Tevens merk ik nog op dat dit abonnement op 2 september is in gegaan en het eerste gesprek op de rekening is van 9 september, ook met het nummer van de autodealer in Almere!!, die ik echt nooit gebeld heb.
Dit nummer komt ook in de gesprekken binnen de bundel voor 23 september nog een paar keer voor.
Telfort zet mij gewoon voor leugenaar .
De periode van 2 september, ingangsdatum van dit abonnement tot 9 september, komt niet op de rekening voor en toen heb ik echt de telefoon wel gebruikt.
Ook ben ik in Mexico 2 x vanuit Nederland gebeld en op de rekening staat slechts 1 keer.
Kortom er is van alles mis met deze rekening, maar Telfort stelt dat de rekening nooit fout kan zijn!!!
IK wil u graag de rekening laten zien en zou graag met iemand van de belbus naar Telfort gaan.
Mocht u verder nog informatie nodig hebben ben ik gaarne bereid die aan u te verstrekken.
Mijn naam is:
[edit redactie]

U bij voorbaat dankend voor de door u te nemen moeite.

15787 29 Rapporteer

iv
door ivanvliet - Nov 25, 2011 om 23:15
32 Antwoorden / 3 Vragen

mev jansen
zou maar gauw uw gegevens weghalen in dit bericht
iedereen lees dit behalve de kassa medewerkers!
om kassa zelf te benaderen doet u op de beginpagina helemaalonderaan intikken CONTACKT

freya
door freya - Nov 25, 2011 om 23:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo i.jansenk,

Als je een item wil aanmelden voor 'de belbus', dan kun je je berichtje beter even 'knippen' en 'plakken' in een mailtje en dat sturen naar [u]belbus@vara.nl[/u] want je hebt je bericht nu op een openbaar forum geplaatst. Vanwege je 'privacy' was het dus niet zo handig om al je privégegevens zomaar hier neer te zetten.
Ik heb de redactie inmiddels al gevraagd de gegevens te verwijderen.....

m.vr.gr. Freya

edwardus
door edwardus - Nov 26, 2011 om 02:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Overigens denk ik dat het best zinvol kan zijn om dit relaas alsnog op het Telfort forum te plaatsen (als dat nog niet is gebeurd). Telfort Webcare heeft een aantal zeer schappelijke mensen die daar mogelijk nog nader op in kunnen gaan en wie weet wat er dan nog uit komt.

robtien
door robtien - Nov 26, 2011 om 09:45
269 Antwoorden / 10 Vragen

ik hoop wel dat u u mobiel uit had staan als u die me genomen heeft naar het buitenland?
verder zou ik toch even u verhaal uitleggen aan de klachten service van telfort hopelijk kunnen u die verder helpen en daarbij er valt makkelijk na te kijken of eht wel echt van u telefoon is dat er gebeld is. misschien hebben ze wel 2 personen door elkaar gehaald. dat u niet gebled heeft geha dmet auto bedrijf in almere is makkelijk na te trekken je gaat daar langs of u belt ze even via een ander toestel en vraagt erna en vraagt of ze dat op papier zetten dan kunt u dat weer aan telefort laten zien.

freya
door freya - Nov 26, 2011 om 10:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^^:

Heb Telfort maar even een twitterberichtje gestuurd met een 'link' naar dit topic. Ben benieuwd of ze zich hier komen melden.....

Freya

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 10:20
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ivanvliet schreef op vrijdag 25 nov 2011, 23:15]mev jansen
zou maar gauw uw gegevens weghalen in dit bericht
iedereen lees dit behalve de kassa medewerkers!
om kassa zelf te benaderen doet u op de beginpagina helemaalonderaan intikken CONTACKT
IK ben een beetje een sukkel en weet niet welke beginpagina u bedoelt, wel veel dank voor uw reactie

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 10:25
16 Antwoorden / 1 Vragen
i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 10:26
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 26 nov 2011, 10:12]
@^^:

Heb Telfort maar even een twitterberichtje gestuurd met een 'link' naar dit topic. Ben benieuwd of ze zich hier komen melden.....

Freya

U bent een schat, dank

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 10:27
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 26 nov 2011, 10:12]
@^^:

Heb Telfort maar even een twitterberichtje gestuurd met een 'link' naar dit topic. Ben benieuwd of ze zich hier komen melden.....

Freya

u bent een schat, dank u

freya
door freya - Nov 26, 2011 om 10:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@i.jansenk:

Als je even naar beneden scrollt, vind je onderaan deze pagina een 'contact' optie, maar zoals ik al eerder aangaf, je kunt beter je berichtje even per email versturen naar: [u]belbus@vara.nl[/u]

Freya

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 10:30
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 26 nov 2011, 10:27]
@i.jansenk:

Als je even naar beneden scrollt, vind je onderaan deze pagina een 'contact' optie, maar zoals ik al eerder aangaf, je kunt beter je berichtje even per email versturen naar: [u]belbus@vara.nl[/u]

Freya

Nogmaals zal wel stom zijn, maar zie die contact optie niet. Heb welhet bericht naar het door u opgegeven e-mailadres van de belbus gestuurd moet die [u] in dit adres er allemaal bij? Zie je ik ben echt een digibeet.

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 10:34
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 26 nov 2011, 10:27]
@i.jansenk:

Als je even naar beneden scrollt, vind je onderaan deze pagina een 'contact' optie, maar zoals ik al eerder aangaf, je kunt beter je berichtje even per email versturen naar: [u]belbus@vara.nl[/u]

Freya

heb de contac-optie gevonden en het bericht zo vertsuurd.
nogmaals dank

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 10:38
16 Antwoorden / 1 Vragen

IK ben blij met al die reacties en hoop oprecht dat het helpt, want als je 70 bent en van een pensioen moet leven is het veel geld en trouwens het is onterecht

edwardus
door edwardus - Nov 26, 2011 om 12:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een bericht plaatsen op het Telfort forum is niet moeilijker dan een bericht plaatsen hier op Kassa (@redactie: in tegendeel, het is makkelijker ...).

Je kunt er pas een bericht plaatsen nadat je succesvol geregistreerd bent. Waar gaat het mis?

Als Webcare al via twitter op de hoogte is gesteld zou het ook best goed kunnen komen.

pino123
door pino123 - Nov 26, 2011 om 13:13
2763 Antwoorden / 14 Vragen

ik hoop wel dat u u mobiel uit had staan als u die me genomen heeft naar het buitenland?
verder zou ik toch even u verhaal uitleggen aan de klachten service van telfort hopelijk kunnen u die verder helpen en daarbij er valt makkelijk na te kijken of eht wel echt van u telefoon is dat er gebeld is. misschien hebben ze wel 2 personen door elkaar gehaald. dat u niet gebled heeft geha dmet auto bedrijf in almere is makkelijk na te trekken je gaat daar langs of u belt ze even via een ander toestel en vraagt erna en vraagt of ze dat op papier zetten dan kunt u dat weer aan telefort laten zien.

Waarom neemt zij de mobiel mee dan? Om er naar te kijken?

Weet je, geef gewoon geen antwoord.....

@TS, is er eventueel gewoon sprake van een zogenaamd 'broekzak' gesprek?

Verder zeg je dat de telefoon in de vergrendelstand staat, de telefoon stond dus ook aan!
Heb je daar voor eventueel contact gehad met deze garage, of is deze volslagen onbekend. Ik kan mij namelijk voor stellen, indien je deze in de periode ervoor gebeld heeft, je telefoon eventueel een nummer herhaald heeft. Dit noemen ze een broekzak gesprek.

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 13:47
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pino123 schreef op zaterdag 26 nov 2011, 13:13]ik hoop wel dat u u mobiel uit had staan als u die me genomen heeft naar het buitenland?
verder zou ik toch even u verhaal uitleggen aan de klachten service van telfort hopelijk kunnen u die verder helpen en daarbij er valt makkelijk na te kijken of eht wel echt van u telefoon is dat er gebeld is. misschien hebben ze wel 2 personen door elkaar gehaald. dat u niet gebled heeft geha dmet auto bedrijf in almere is makkelijk na te trekken je gaat daar langs of u belt ze even via een ander toestel en vraagt erna en vraagt of ze dat op papier zetten dan kunt u dat weer aan telefort laten zien.

Waarom neemt zij de mobiel mee dan? Om er naar te kijken?
IK neem de mobiel mee voor eventaliteiten, want mijn man was niet mee naar Mexico. Ik had dat nummer nog nooit gebeld en deze telefoon moet je voordat je gaat bellen handmatig ontgrendelen.

Weet je, geef gewoon geen antwoord.....

@TS, is er eventueel gewoon sprake van een zogenaamd 'broekzak' gesprek?

Verder zeg je dat de telefoon in de vergrendelstand staat, de telefoon stond dus ook aan!
Heb je daar voor eventueel contact gehad met deze garage, of is deze volslagen onbekend. Ik kan mij namelijk voor stellen, indien je deze in de periode ervoor gebeld heeft, je telefoon eventueel een nummer herhaald heeft. Dit noemen ze een broekzak gesprek.

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 13:48
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pino123 schreef op zaterdag 26 nov 2011, 13:13]ik hoop wel dat u u mobiel uit had staan als u die me genomen heeft naar het buitenland?
verder zou ik toch even u verhaal uitleggen aan de klachten service van telfort hopelijk kunnen u die verder helpen en daarbij er valt makkelijk na te kijken of eht wel echt van u telefoon is dat er gebeld is. misschien hebben ze wel 2 personen door elkaar gehaald. dat u niet gebled heeft geha dmet auto bedrijf in almere is makkelijk na te trekken je gaat daar langs of u belt ze even via een ander toestel en vraagt erna en vraagt of ze dat op papier zetten dan kunt u dat weer aan telefort laten zien.

Waarom neemt zij de mobiel mee dan? Om er naar te kijken?

Weet je, geef gewoon geen antwoord.....

@TS, is er eventueel gewoon sprake van een zogenaamd 'broekzak' gesprek?

Verder zeg je dat de telefoon in de vergrendelstand staat, de telefoon stond dus ook aan!
Heb je daar voor eventueel contact gehad met deze garage, of is deze volslagen onbekend. Ik kan mij namelijk voor stellen, indien je deze in de periode ervoor gebeld heeft, je telefoon eventueel een nummer herhaald heeft. Dit noemen ze een broekzak gesprek.

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 13:50
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 26 nov 2011, 12:57]Een bericht plaatsen op het Telfort forum is niet moeilijker dan een bericht plaatsen hier op Kassa (@redactie: in tegendeel, het is makkelijker ...).

Je kunt er pas een bericht plaatsen nadat je succesvol geregistreerd bent. Waar gaat het mis?

Als Webcare al via twitter op de hoogte is gesteld zou het ook best goed kunnen komen.
oke dan wacht ik dat nog even af, bedankt alvast

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 13:51
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 26 nov 2011, 12:57]Een bericht plaatsen op het Telfort forum is niet moeilijker dan een bericht plaatsen hier op Kassa (@redactie: in tegendeel, het is makkelijker ...).

Je kunt er pas een bericht plaatsen nadat je succesvol geregistreerd bent. Waar gaat het mis?

Als Webcare al via twitter op de hoogte is gesteld zou het ook best goed kunnen komen.
Het gaat mis als ik het bericht wil verzenden dan vraagt het systeem om namen

edwardus
door edwardus - Nov 26, 2011 om 14:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK dan heb je vermoedelijk op de PB-knop (Persoonlijk Bericht-knop) gedrukt. Het is de bedoeling dat je gewoon naar het juiste subforum gaat, bijv. Administratieve vragen - Mobiel in dit geval, en dan klikt op de knop NIEUW ONDERWERP.
Denk er wel aan dat ook dat forum openbaar is, net als de Kassa site hier.Alle persoonlijke gegevens die je neerzet in het bericht zijn voor iedereen zichtbaar. Als Telfort Webcare je gegevens nodig heeft, dan vragen ze daar via een Persoonlijk Bericht om, maar dat wijst zich later vanzelf.

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 16:00
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 26 nov 2011, 14:11]OK dan heb je vermoedelijk op de PB-knop (Persoonlijk Bericht-knop) gedrukt. Het is de bedoeling dat je gewoon naar het juiste subforum gaat, bijv. Administratieve vragen - Mobiel in dit geval, en dan klikt op de knop NIEUW ONDERWERP.
Denk er wel aan dat ook dat forum openbaar is, net als de Kassa site hier.Alle persoonlijke gegevens die je neerzet in het bericht zijn voor iedereen zichtbaar. Als Telfort Webcare je gegevens nodig heeft, dan vragen ze daar via een Persoonlijk Bericht om, maar dat wijst zich later vanzelf.

Zoals ik al zei vergrendelt deze telefoon zichzelf. Tevens draag ik hem in een leren etui. En als je de rekening zou zien is het misschien wat duidelijker.

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 16:03
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 26 nov 2011, 14:11]OK dan heb je vermoedelijk op de PB-knop (Persoonlijk Bericht-knop) gedrukt. Het is de bedoeling dat je gewoon naar het juiste subforum gaat, bijv. Administratieve vragen - Mobiel in dit geval, en dan klikt op de knop NIEUW ONDERWERP.
Denk er wel aan dat ook dat forum openbaar is, net als de Kassa site hier.Alle persoonlijke gegevens die je neerzet in het bericht zijn voor iedereen zichtbaar. Als Telfort Webcare je gegevens nodig heeft, dan vragen ze daar via een Persoonlijk Bericht om, maar dat wijst zich later vanzelf.

IK begrijp dus absoluut niets van de routing naar het Telfort forum. Allerlei termen....Ik ben een domme gebruiker en weet heel weinig van computers etc, sorry zal de leeftijd wel zijn.

diumenge
door diumenge - Nov 26, 2011 om 16:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Al bij een Telfort winkel langs geweest?

Klik hier voor de de winkels.

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 16:17
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 26 nov 2011, 16:08]Al bij een Telfort winkel langs geweest?

Klik hier voor de de winkels.

Ja die begrepen mijn probleem, maar Telfort zelf zegt gewoon "Onze rekening kan niet fout zijn" De eerste week van dit abonnement staat helemaal niet eens op de rekening. Ik heb hem op 2 september gekregen en wat doe je dan? Even proberen, toch? Maar Telfort houdt strak en stijf vol.
Ik ben in Merxico 2 x vanuit Nederland gebeld, moet ik toch betalen, maar er staat maar 1 x op de rekening, omdat de rekening niet fout kan zijn!!! Wie het weet mag het zeggen.
Bedankt voor de belangstelling

edwardus
door edwardus - Nov 26, 2011 om 16:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat ik wel weet is dat als je in Mexico gebeld wordt (of als iemand je voicemail heeft ingesproken terwijl je in Mexico was) dan wordt dat gesprek in rekening gebracht alsof jij naar Mexico belt (zie voor uitleg Gebeld worden in het buitenland bij de tarieven-info).

Hoe het verder zit weet ik niet. De uitspraak "onze rekening kan niet fout zijn" laat ik 100% voor rekening van de betreffende medewerker, ik weet gewoon heel zeker dat er heus wel eens wat fout gaat met de rekeningen van Telfort.

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 16:38
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 26 nov 2011, 16:33]Wat ik wel weet is dat als je in Mexico gebeld wordt (of als iemand je voicemail heeft ingesproken terwijl je in Mexico was) dan wordt dat gesprek in rekening gebracht alsof jij naar Mexico belt (zie voor uitleg Gebeld worden in het buitenland bij de tarieven-info).

Hoe het verder zit weet ik niet. De uitspraak "onze rekening kan niet fout zijn" laat ik 100% voor rekening van de betreffende medewerker, ik weet gewoon heel zeker dat er heus wel eens wat fout gaat met de rekeningen van Telfort.
Juist precies dat bedoel ik ook, maar word er wel een beetje moe van als men niet voor rede vatbaar is, want een kind kan zien dat deze rekening niet goed is.

pino123
door pino123 - Nov 26, 2011 om 17:26
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Je geeft aan nooit het nummer gebeld te hebben.... Hebben zij eventueel contact met jouw gezocht toen je in Mexico was?

i.
door i.jansenk - Nov 26, 2011 om 21:29
16 Antwoorden / 1 Vragen
telfortwbcr
door telfortwbcr - Dec 1, 2011 om 15:23
124 Antwoorden / 0 Vragen

Graag ben ik u hierbij verder van dienst. Via het Telfort forum kunt u in een privébericht uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla
Telfort Webcare