ba
door baantjer100 Jan 6, 2006 om 08:20
Computers & telefonie

Bellen via internet

hallo

Ik heb momenteel telefonie + internet bij tiscali. Maar daar wil ik van af en overstappen op casema. Alleen nu wil eigelijk weten  wat goedkoper is bellen via bijv casema via digitale telefonie of via internet bellen doormiddel van bijv skype of een ander goed werkend programma.Ik wil het liefst ook bijv een usb telefoon die ik kan aansluiten op mijn computer om daar mee te bellen in plaats van een microfoon> Is dat trouwens mogelijk via internet bellen. Ik bel eigelijk vaak  nummers in het binnenland en wat is dan het beste programma om te downloaden . Ivm de kosten die men rekend. ik las vandaag op de site dat er zo,n telefoon wel is die daar geschickt voor is. Gaarne serieuse reactie waar ik iets mee kan en reacties die bruikbaar zijn wand heel vaak komen er reacties die  de vraag niet goed hebben begrepen

3729 35 Rapporteer

di
door dijk1344 - Jan 6, 2006 om 14:52
7 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo,

Probeer het gratis Skype-programaa te installeren. Het is te downloaden op Skype.com. Het werkt als een p2p programma. Alles wat je nodig hebt is een eenvoudig microfoontje. Je kunt voor niets en zo lang bellen over de hele wereld, mits de ander ook zijn computer heeft aanstaan en skype heeft geinstalleerd. Het is een erg goede verbinding.

Succes!

re
door reinha - Jan 6, 2006 om 14:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Ik heb VoipBuster gedownload. www.voipbuster.com ik heb eenmalig 10 euro betaald. Ik kan nu gratis naar vaste nummers bellen in Nederland en diverse andere landen. Bovendien heb ik een nummer gekregen waarmee ik gewoon te bereiken ben. Alles door en met de computer. Werkt geweldig! Ik gebruik geen headset maar een telefoon  die aangesloten is via usb.

ti
door timmerma - Jan 6, 2006 om 15:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

hoe werkt dat dan een telefoon via usb aansluiten op de pc? De telefoon heeft een hele andere stekker als de usb?

ma
door marja15 - Jan 6, 2006 om 15:59
10 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb voipbuster sinds vorige week gedownload, maar ik krijg geen enkele verbinding. Als ik het nummer van mezelf bel op mijn mobiele telefoon krijg ik ook geen aansluiting. ik heb het nummer gedraaid zonder de plus. ik weet niet hoe deze werkt op mijn telefoon.

Groetjes Marja
<SCRIPT language=javascript>postamble();

gerardk
door gerardk - Jan 6, 2006 om 17:18
175 Antwoorden / 8 Vragen

kijk ook eens op www.bel1649.nl, overdag belllen naar vaste nummers binnen Nederland voor 1 ect/min en savonds en in het weekend voor 0 ect/min wel een starttarief van 5 ect

Voor bellen naar het buitenland gebruik ik www.teledump.nl naar Duitsland savonds en in het weekend voor 1 ect/min via een 0900 nummer

ch
door chukkie - Jan 6, 2006 om 17:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marja ,je moet eerst geld overmaken (€5,-) dan krijg je een telefoonnummer toegewezen .

Het nummer wat er nu in staat bij voipbuster is geen tel nummer ,het is allemaal wel leuk gratis bellen maar er zit altijd wel een addertje onder het gras.

Bij voipbuster maken ze reclame gratis bellen maar na 30 x gebeld te hebben kom er ineens een melding dat je eerst maar geld moet overmaken!!

Suk6 verder......

ba
door baantjer100 - Jan 6, 2006 om 17:41
3 Antwoorden / 5 Vragen

hoe werk viob buster eigelijk kan ik daar ook met bijv een overschrijving betalen. Wand die viob bustger lijktr voor mij de beste optie om te bellen via inbternet wand bijv bij skype moet de ander ook skype hebben anders kan ik die persoon niet bellen.

laat het me even weten bedanktf voor jullie reacties

bk
door bklerk - Jan 6, 2006 om 17:52
12 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo ik bel via Versatel voor 39.95 Inclusief Gratis Eredivisie voetbal adsl snelle verbinding met mijn eigen tel. nr en geen abonn. meer bij de kpn. Naar 06 nrs en 0900 plus buitenland met 30% korting de modems (2) gratis evenals de installatie hiervan.

ot
door otje53 - Jan 6, 2006 om 18:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe krijg je dat voor elkaar bij Versatel ?

kun je me daarvoor wat tips geven hoe ik zo kan bellen en internetten zonder KPN ?

le
door lenti103 - Jan 6, 2006 om 18:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal,

ik zelf heb een internet pakket bij casema (multi)en ik bel met skyp en voipbuster

voipbuster is geheel gratis bellen naar 26 verschillende landen met een klein beetje vertraging op je lijn. bij voipbuster leg je 1 keer €5,00 in en dan is het voor de rest voor nop. je heb inderdaad dan nog geen eigen nummer, maar je kan in ieder geval wel met je comp. naar andere vaste nummers bellen (met uitzondering van 0900/0800 nummers) bij dit programma gebruik ik een koptelefoon met microffon van logitech.

skype is inderdaad gratis als je belt met iemand die ook skyp heeft en zijn comp. aan heeft staan.zodra je naar een vaste nummer wilt bellen dan ben je €0,017 per gesprek kwijt. je moet dan wel eerst bel tegoed ingekocht hebben.

bij dit programma gebruik ik mijn internet toestel van siemens waarbij ik dus via een usb stick en de vaste lijn aangesloten zit.doordat ik dus dubbel aangesloten zit ben ik ook gewoon berijkbaar via de gewone lijn voor die gene die niet bellen via internet. de siemens die ik gebruik is de siemens gigaset c340 met de siemens m34 usb stick. deze heb ik gekocht bij die winkel waar je op donderdag avond in utrecht gratis mag parkeren (mediamarkt)

in bijde gevallen van de programma's is het wel zo dat je de comp. aan moet hebben staan.

ik hoop dat je iets aan deze info hebt.

met vriendelijke groet p.l

anonimus
door anonimus - Jan 6, 2006 om 20:06
73 Antwoorden / 44 Vragen

Sinds kort zijn we overgestapt naar een all inn abonnement bij Multikabel. Dat wil zeggen......radio.....tv.....internet....en telefoon voor 39 euro! Dus geen KPN abbo meer! Gesprekskosten zijn ook veel lager en de gesprekskosten zijn zelfs lager dan met pretium omdat je GRATIS kunt bellen met andere Multikabel abonnees.

Zowiezo.....een besparing dus van het totaal bedrag van het abonnement van KPN!!!Het enige nadeel is dat de internetsnelheid lager is dan het goedkoopte (losse-easy) abonnement bij Multikabel. Mwha...wacht ik toch gewoon even langer!

po
door potgrond - Jan 6, 2006 om 20:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook alles via versatel en het is goedkoop in nederland bellen naar vaste tel is gratis al wil je 24 uur per dag aan de tel zitten   Maar kijk zelf maar op www.versatel.nl

pe
door peetjan - Jan 6, 2006 om 21:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Reaqctie voor Marja,

Ik gebruik Viop Buster tot volle tevredenheid.

Bel naar iedereen op z'n eigennummer,  maar    zitzelf achter de pc met headset.

De nummers die je kiest moeten beginnen met landen nummer ofwel 0031 of
+31, dan geen nul in het kengetal en de rest van het nummer. Ik heb
Chello van UPC, werkt perfect.

Peter

po
door postbooi - Jan 6, 2006 om 21:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bel al sinds een half jaar met Voipbuster, en ik heb eenmalig 1 euro moeten betalen. (overgemaakt via creditkaart)

Het bevalt mij prima, altijd een goede verbinding, en gratis, mits men niet naar 0900 nummers of mobiele nummers belt.

0900 nummers kun je niet bellen en mobiele nummers zijn niet gratis.

En er zitten echt geen addertjes onder het gras.

po
door postbooi - Jan 6, 2006 om 21:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom heb je 10 euro betaald?

Het kon ook met 1 euro.

po
door postbooi - Jan 6, 2006 om 21:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bel al een hele tijd met Voipbuster (nu toch wel al een half jaartje) ,maar ik heb nog nooit problemen gehad om bij te moeten betalen.

Ik heb eenmalig 1 euro overgemaakt met mijn creditkaart, en dat was het.

Nu altijd gratis bellen, maar niet naar mobiele telefoons, want dat is niet gratis.

ma
door marja15 - Jan 6, 2006 om 21:47
10 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peetjan,

Hier heb ik tenminste wat aan, nu werkt het wel. Maar ik weet niet wat je moet draaien als je naar je eigen nummer op voipbuster moet bellen. Er staat 8010000 en enkele getallen daarachter. Als ik dit bel krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat. Hoe kun je de mensen dan naar je toe laten bellen?
<SCRIPT language=javascript>postamble();

be
door bertd - Jan 6, 2006 om 22:07
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ja je kunt gratis sms' en bijvoorbeeld bij www.gratis-sms.wxs.org maar ook gratis bellen via skype www.skype.com . Kijk anders eens op www.bellen.com

peter
door peter - Jan 6, 2006 om 22:07
33 Antwoorden / 0 Vragen

Skype is het goedkoopts om naar bv indonesie te bellen .rond de 2 ct per minuut

Het enige nadeel is dat er een beltegoed moet worden aangeschaft en dat
kan alleen via creditkaart.Voip buster werkt wat sneller en in mijn
geval zelfs kwalitatief beter als Skype .het beltegoed wat nodig is om
langer als 1 minuut te belllen kan men door middel van een 0900 nummer
te bellen  kopen men kiest dan pay by phone en krijgt een rood
getal wat men moet invoeren bij het te draaien 0900 nummer .elke keer
dat men dit nummer belt komt er 1.20 euro bij kosten per gesprek 1.30
Als men dan 10 euro beltegoed heeft krijgt men gratis een inbelnummer
zodat men viasa een vaste lijn of mobieltje iemand die voip buster
heeft draaien op de pc kan bellen het tarief hiervan is in mijn geval
het lokale tarief ..Let er dus op bij aanmelden voip buster dat men de
eigen woonplaats opgeeft.Ik gebruik skype nu 5 maanden en voip buster 3
m,aanden tot volle tevredenheid  en tot verdriet van de KPN
scheelt mij 35 euro per 2 maanden

ra
door rakker71 - Jan 6, 2006 om 23:28
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hier ook een VoIPbuster fanaat, tegenwoordig zelfs met VoIP Stunt nog
meer landen gratis bellen naar vaste nummers. Eenmalig opwaarderen en
gratis bellen naar vaste nummers in genoemde landen. Werkt super.

Ook zijn er tegenwoordig IP Gateway te koop, dit zijn slimme kastjes
die je direct aan het internet kunt hangen (vaak met een ingebouwde
firewall) en aan de andere kant hangt een willekeurig DECT toestel.

Je wordt dan gebeld via de normale PSTN (KPN lijn) maar uitbellen gaat
dan via VoIP (Voice Over Internet Protocol) of d.m.v. een code ervoor
(bijvoorbeeld #00) kun je ook gewoon naar buiten bellen via KPN. Er
bestaan ook routers (bijvoorbeeld Draytek) met dit protocol aan boord.

Groetjuzzzz van Roger

st
door stekkie - Jan 7, 2006 om 06:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

je kan ook gratis naar vaste nummers in nederland bellen zonder starttarief via optibel. je hebt een werkende adslverbinding nodig en een router en je kan dat met je eigen telefoon doen. aan vragen kun je dat via www.optibel.nl  met een dag of 2 heb je het optibelkastje in huis.Er wordt borg gevraagd en aansluitkosten  eenmalig en elke maand betaal je alleen e12.95.mobiele nummers en 0900 nummers zijn niet gratis.  Je krijgt een eigen optibelnummer en zodra je het kastje hebt en hebt aangesloten dan kun je bellen.

stekkie

caesar
door caesar - Jan 7, 2006 om 12:09
14 Antwoorden / 3 Vragen

Een heleboel reacties zie ik. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat casema prima voldoet. Digitale telefonie met gratis internet voor 14,95 per maand. Met gratis bellen via de PC heb ik geen ervaring.

peter
door peter - Jan 7, 2006 om 13:16
33 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Stekkie

Nou gratis bellen voor 12 euro per maand  en dan nog kastje aanschaffen  dit riekt naar gratis reclame

lo
door long18 - Jan 7, 2006 om 16:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Baantjer

Hier is een serieus antwoord

Ik bel zelf heelvaak naar asiatische landen of naar Zuid-Afrika.

Deze landen liggen schijbaar voor het prg VoipBuster.com erg gunstig

ik betaal wel zo weinig ,maar als ik in nederland wil bellen dan kost het 0,25

of die gene moet ook www.voipbuster.com hebben geinstalleerd.

massel groetjes

leen van roosele.

lo
door long18 - Jan 7, 2006 om 16:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

Marja15

als je meer wil weten mail naar  :  bolletje18@hotmail.com

hb
door hbkobes - Jan 7, 2006 om 21:38
1 Antwoorden / 0 Vragen
st
door stekkie - Jan 8, 2006 om 06:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

nou nee is geen gratis reklame het is echt zo want ik heb zelf telefoon van optibel en ik ben gewoon klant en verder niks Lees maar op de site www.optibel.nl en wat er staat is echt zo,misschien komt t over als gratis reklame maar er wordt toch gevraagd hoe en waar je via internet kunt bellen? Dat is mijn oprechte antwoord!

st
door stekkie - Jan 8, 2006 om 06:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

en wat het aanschaffen van t kastje betreft,dat schaf je niet aan dat heb je in bruikleen vandaar ook de eenmalige borg!

stekkie

peter
door peter - Jan 8, 2006 om 10:04
33 Antwoorden / 0 Vragen

reactie opStekkie

Ok kastje gratis of borg ervoor betalen welke je terug krijgt als je
het licht ziet maar  nog steeds wel  12.95 per maand betalen
Dat is iets anders als gratis  bellen via Voipbusteren ik
heb  nog steeds het beltegoed van 5 euro wat ik maanden terug
gestort heb   dus dat is dus wel gratis .via Optibel was ik
dan al 39 euro kwijt geweest .Hoezo Optibel gratis ?

ch
door chukkie - Jan 8, 2006 om 11:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ,wat kost nou de gesprekken p/m van iemand die een abbonnement heeft bij kpn of kabel en ze bellen iemand die voipbuster of voipstunt heeft waarbij je een nummer krijgt?????

groetjes

peter
door peter - Jan 8, 2006 om 13:31
33 Antwoorden / 0 Vragen

hallo bellen met voipbuster met een klein beltegoed kost naar vaste
lijnen niets .Zonder beltegoed kan je max 1 minuut bellen en naar gsm
kan je beter een een telfort abbo nemen voor je gsm voor 3 euro voor 90
min per maand

ni
door nicodes - Jan 12, 2006 om 11:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik, Nico Mul, bel al tijden via Voipbuster en Skype. Bij VB: er staat op de site, dat men 10 E beltegoed moet kopen om gratis een nummer te hebben en gratis te kunnen bellen! Als men (desnoods via een ander) 1.05 E beltegoed koopt middels 'pay by phone' dan werkt dat gratis bellen naar vaste nummerrs in Ned, Duitsland, VS en nog een aantal landen ook al!! Dit kost dan ??nmalig 1,30 E!! Bij skype kan men ook een beltegoed via een giro of bankoverschrijving kopen, het activeren duurt dan wel ca. 5 dagen! Aan skype kanm men een telefoonbeantwoorderr kopen via 'Skype Answering Machine', deze is gratis te downloaden, even zoeken! De voicemail van skype zou ik daarom ook nooit kopen! Met VB is bellen naar mobiele telefoons in Nederland veel te duur (25 ct / min) naar een mobiel in China kost slechts 1,1 ct per minuut!! Waarom blijft mij onduidelijk! Mensen die meer willen weten of antwoorden hebben mogen mij via skype of voipbuster bellen (0238553132 /VB of 'nico mul' zoeken!!)

Succes er mee, Nico

ro
door rolex1 - Feb 22, 2007 om 15:12
2 Antwoorden / 3 Vragen

Let op: als een telefoon skype aankan, dan wil dat niet altijd zeggen, dat die ook voipbuster aan kan of een andere provider.

Ik heb net een test gelezen en sommige telefoons ondersteunen 1 provider en sommige 5...!!!

Zelf zoek ik een telefoon, die DECT en VOIP kan ondersteunen. Helaas zijn ze niet goedkoop, maar misschien zakken de prijzen nog dit jaar...

peter
door peter - Jan 8, 2008 om 12:35
33 Antwoorden / 0 Vragen
peter
door peter - Jan 8, 2008 om 12:39
33 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ik bedoel gratis bellen voor 12 euro per maand is bij bij niet gratis als krijg ik kastje erbij cadeau .Voipbuster is 12.50 voor120 dagen gratis naar 60 landen en gan kan je daarna je beltegoed opsouperen met normaal tarief .Dit gaat via modem met voip of modem met losse ata adapter