mo
door monica Jun 24, 2007 om 21:51
Computers & telefonie

Beltegoed op aan niet aangevraagde weekendbundel

Een paar weken na het opwaarderen van mijn KPN prepaid bleek ik alweer zonder beltegoed, terwijl ik nog geen minuut gebeld had. 2x had ik een sms van Notifserver ontvangen 1x in de 2e helft van mei en 1x op 1 juni 2007 beiden met de melding dat mijn belbundel was aangevuld, terwijl ik rond 30 april had opgewaardeerd. Op 2 juni wilde ik bellen en had bijna geen beltegoed meer. Al het nieuwe beltegeod was verdwenen.

Navraag bij de KPN leverde op dat mijn nummer aangemeld stond voor weekendbundel. Nog wat weken en contacten met de KPN klantenservice later blijkt dat je je binnen 24 uur na ontvangst van bevestigingsms zonder dat je geld kwijt bent, kunt afmelden. Daarna wordt iedere maand 5 euro van je beltegoed afgeschreven tot je beltgoed op is. Op de vraag wanneer ik mij aangemeld zou moeten hebben, omdat ik nooit een bevestiging heb gezien, blijkt dat dit 1 oktober 2006 was. Als dat zo is, ben ik nog veel meer beltegoed kwijt, maar dit kan ik niet achterhalen, omdat ik niet meer weet wanneer ik de keer daarvoor heb opgewaarderd. Ik bel bijna niet met deze telefoon, omdat ik nog een andere mobiel heb, met gunstiger tarieven. Deze heb ik omdat het een ander netwerk was aangehouden.

De klantenservice geeft mij weinig kans om mijn beltegoed (in ieder geval dat van de laatste keer opwaarderen) terug te krijgen, ook al schrijf ik een brief naar het hoofdkantoor.

Wat kan ik nog doen, behalve niet meer opwaarderen. ik moet mij zelf afmelden, maar als ik dat doe, geef ik dan niet toe? Ik ga in ieder geval op zoek naar een andere provider want ik wil mijn nummer niet kwijt.

2615 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 24, 2007 om 21:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Of ruim een maand wachten, dan ben je er ook vanaf.......

---De Weekendbundel blijft automatisch doorlopen, totdat u zich afmeldt. Wanneer u onvoldoende PrePay-tegoed heeft, is het niet mogelijk om het bundel-tegoed af te schrijven. U krijgt hierover een bericht. Na 2 dagen doen we een nieuwe poging. Mocht u alsnog onvoldoende tegoed hebben, dan kunt u er in die maand geen gebruik van maken. De maand erop kan dit, mits u genoeg tegoed op uw aansluiting heeft, wel weer. U moet zich dan echter eerst afmelden en daarna opnieuw aanmelden. -------

mo
door monica - Jun 25, 2007 om 12:20
70 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt Stacey,

Door jouw reactie wordt duidelijk dat de KPN fouten heeft gemaakt. Tussen 1 oktober 2006 en 1 mei heb ik geen enkele keer een smsje gehad dat mijn beltegoed niet meer toereikend zou zijn voor de weekendbundel. Ik waardeer normaal gesproken 2 tot 3x per jaar met 10 euro op. De laatste keer was rond 1 mei j.l., de voorlaatste keer ergens in 2006. In april 2007 stond er tussen de 2 en 3 euro op. Dat is onvoldoende om de 5 euro voor de weekendbundel af te schrijven van het beltegoed. Ik had mij dus in mei opnieuw moeten aanmelden volgens jouw antwoord. Dit heb ik echter niet gedaan en er is ook niets in mijn belgeschiedenis terug te vinden. Volgens de KPN had ik mij ook kunnen aanmelden als ik een fout nummer had ingetoetst bij het opvragen van mijn beltegoed. Maar dan zou dat aanmeldnummer in mijn belgeschiedenis moeten staan en daar staat alleen *101# tussen. Ook geen bevestiging gehad.

Door jouw antwoord weet ik hoe ik mijn brief kan schrijven om duidelijk te maken dat zij de fout zijn ingegaan.

stacey
door stacey - Jun 25, 2007 om 13:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Graag gedaan, Succes !

stacey
door stacey - Jul 18, 2007 om 14:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik zou me wel afmelden, anders blijft dit doorgaan, zonde van je geld, en je hebt al aangegeven je niet aangemeld te hebben en hier kunnen ze ook niets mee en geld krijg je ook niet terug, dus niets te verliezen lijkt mij.

--Wilt u zich afmelden?
Toets *121*009# en druk op de beltoets. De bundel is dan nog geldig tot het einde van de maand. Na het einde van de maand vervalt het tegoed. U krijgt een sms ter bevestiging van uw afmelding--

Voor de mobiele bellers met KPN PrePay

En andere provider zoeken lijkt me een strak plan ! ;-)

Succes,

mo
door monica - Jul 18, 2007 om 14:35
70 Antwoorden / 8 Vragen

eind juni afgemeld, maar tot op heden geen sms over de afmelding mogen ontvangen. er staat inmiddels geen beltegoed meer op, kan zelfs mijn voicemail niet meer afluisteren. opnieuw opwaarderen durf ik, zolang ik niet weet op ik inderdaad afgemeld. Eind juni KPN aangeschreven met het verzoek om het beltegoed dat opgegaan is aan de niet door mij aangevraagde weekendbundel terug te storten. Tot op heden niets gehoord. In juni heb ik niets van de weekendbundel verbruikt, bel bijna nooit met dit toestel en de KPN kan zien dat mijn maandelijks verbruik nog geen 2 euro is.

Weet iemand wanneer de weekendbundel mogelijk werd? Volgens mij bestaat deze nog niet zo lang en ik vraag mij af of deze op 1 oktober 2006 er al was.

Wat kan ik verder doen?