he
door helprich Feb 22, 2011 om 17:19
Computers & telefonie

Beltegoed vervallen.

Het prepay beltegoed op een (oud) mobieltje blijkt 'verlopen' te zijn. Kan de provider (Telfort) dit in zijn zak steken, of moet het restbedrag terugbetaald worden?

4820 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 22, 2011 om 17:24
11720 Antwoorden / 52 Vragen

......Kan de provider (Telfort) dit in zijn zak steken,......

Ja, als de 6 of 12 maanden (de maximale termijn) verstreken zijn wel.

..... of moet het restbedrag terugbetaald worden?......

Nee, u heeft uw beltegoedhoudbaarheidsdatum (mooi woord voor scrabble) laten verlopen en dan vervalt het tegoed aan de provider.

Bij elke opwaardering wordt gemeld tot wanneer ue beltegoed geldig is. Dus u bent gewaarschuwd.

Groet, MG.

mahadma
door mahadma - Feb 22, 2011 om 17:26
11720 Antwoorden / 52 Vragen

p.s. als de vervaldatum niet te lang verlopen is kan je door op te waarderen het nummer weer actueel maken. En het totale tegoed weer gebruiken.

stacey
door stacey - Feb 22, 2011 om 18:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Hoe lang is beltegoed geldig bij Telfort prepaid?

Uw beltegoed is onbeperkt geldig mits u eens in de 6 maanden opwaardeert.

Als u 6 maanden lang niet opwaardeert, wordt uw beltegoed bevroren voor een periode van maximaal 90 dagen.
Waardeert u niet op binnen die 90 dagen? Dan wordt uw nummer helemaal afgesloten--Telfort

motomafkees
door motomafkees - Feb 23, 2011 om 10:16
5 Antwoorden / 0 Vragen

Onbeperkt; mits het beltegoed een keer per 6 maanden opgewaardeerd wordt.

Als je minder gebruik maakt van de telefoon is het misschien verstandig om een pre-paid kaartje van KPN of T-mobile te nemen. Deze zijn onbeperkt mits er eens per 6 maanden vanuit toestel gebeld of ge-smst wordt.

he
door helprich - Mar 1, 2011 om 13:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Alle reageerders: Mijn dank voor de moeite en de antwoorden, het zit dus net zo als ik dacht. Maar mijn vraag het met name een juridische achtergrond. Dat je belminuten inkoopt en niet op gebruikt, kan naar mijn smaak na verloop van tijd terecht tot blokkering leiden. Maar of daarmee de waarde van het niet gebruikte beltegoed daarmee aan de provider vervalt onttrekt zich aan mijn oordeel (als niet jurist) of dat formeel gesproken kan.

tr
door trappist - Mar 1, 2011 om 13:50
240 Antwoorden / 0 Vragen

dat zal ongetwijfeld in de voorwaarden staan waarmee u indertijd accord bent gegaan...