jo
door johanm Nov 21, 2003 om 13:31
Computers & telefonie

Bereikbaarheid vodafoon

is er iemand met een vodafoon ab die net als ik zeer slecht en regelmatig geen bereik heeft?
ik heb al verschillende keren geklaagt bij vodafoon ze zullen het uitzoeken maar nu 11 maanden later is er nog niets gebeurd.
mijn contract loopt nog een jaar kan ik om deze reden onder het contract uitkomen?

1085 5 Rapporteer

ve
door vespasian - Apr 16, 2004 om 12:07
10 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas kan dit in principe alleen indien de klant gebruik maakt van de Belcompany netwerk garantie. Soms wordt echter wel een uitzondering gemaakt hierop en kunnen abonnees met een zeer slecht of geen bereik ook per direct worden afgesloten. Hiervoor kun je echter toch het beste een brief sturen naar Vodafone, aangezien bellen alleen niet altijd voldoende is.

Een tweede mogelijkheid is natuurlijk afkopen; je kunt dan met een periode van 3 maanden opzeggen, maar zult vaak wel een bepaald bedrag voor het restant van de contractduur moeten betalen. Dit kun je het beste doen via een Vodafone winkel, welke een fax met het verzoek kunnen sturen naar Vodafone. Vodafone zal waarschijnlijk een offerte terug sturen met het bedrag, naar diezelfde winkel.

Een derde, en vaak voorkomender reden voor je slechte bereik kan ook de apparatuur zijn.
Probeer eens een zogenaamde HLR update; kies handmatig een ander netwerk zoals KPN, je krijgt een foutmelding waarna je weer naar het Vodafone netwerk terugkeert; een hlr update lost vaak veel zaken op, zoals dekkingsproblemen of sms-problemen.

Werkt dit niet, dan kun je het beste even desimkaart in een ander toestel proberen, lost ook dit niets op, dan kun je zelfs nog een gratis simwissel proberen.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben

MVG,

Vespasian

rh
door rhino - Apr 16, 2004 om 12:07
6 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens een andere sim in je toestel en je sim in een ander toestel. Vodafone heeft een landelijk bereik. Dus het ligt waarschijnlijk eraan dat of de sim of aan eht toestel wat moeilijkheden heeft het netwerk op te pikken.

zo
door zoonpanda - Jun 8, 2004 om 22:52
9 Antwoorden / 0 Vragen

misschien dat je in een slechte dekkingsgebied woont. Of het kan ook zijn dat je toestel keuren heeft. Heb je misschien al geprobeert om bijv. een andere simkaart in je toestel te doen? blijven de problemen zich voordoen dan kan het ook nog liggen aan de simkaart.

ol
door oldtimer - May 21, 2005 om 12:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar  http://www.advertentiezoeker.nl/                                      zoek antenne booster                                                                 zoek via Google     antenne booster                                             zoek op eBay  antenne booster

De prijs  is vanaf 1 euro tot 19 euro per stuk. Het is een plaksticker voor onder de batterij  die op de bodemplaat geplakt moet worden.    De bodemplaat zelf mag niet van metaal zijn.

Op eBay kan je aan de feedback van de verkoper zien of ze wel werken.  Het is een sprookjesverhaal van de Telecom aanbieders dat de landelijke GSM dekking in Nederland 100 % is. Overal zijn er plaatsen in Nederland waar de GSM ontvangst matig is.

De antenne booster  ( plaksticker  ) kan waar GSM ontvangst matig is wel helpen door een betere ontvangst.

je
door jelly50 - Aug 21, 2006 om 12:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo!! Ik ben 7 juli j.l. een ab.ment aanegaan met vodafoon,maar ik heb geen  bereikbaar  op de adressen waar ik bereikbaar moet zijn. Klanten kunnen me dus niet bereiken,waardoor ik veel inkomsten verlies. Het is maar 20 euro per maand en nu kan ik wel een andere provider nemen maar al mijn klanten hebben dit nummer, en wil dit nummer houden. Al verschillende pogingen gedaan maar vodafoon beloofd dat het in de toekomst beter word maar daar heb ik nu niets aan. Ik woon in een gewone wijk bij klein industrie tereintje waar ook een mast staat (10 meter bij mij vandaan) dus je zou zeggen dat je daar wel bereik hebt NIET DUS!! Ik ben echt helemaal ten einde raad, het is toch belachelijk dat ik zou moeten verhuizen van werkplek omdat vodafoon geen bereik heeft. Help wie heeft een idee of tip??