herman58
door herman58 Aug 13, 2008 om 01:41
Computers & telefonie

Bestanden van usb stick niet te zien

Opeens zijn ongeveer de helft van mijn bestanden op mijn usb stick niet meer te zien. Juist mijn belangrijkste. Het volume geeft hij wel aan, dat ze er op staan, maar ik zie ze niet meer. Als ik de bestanden die ik wel zie selecteerd, is het in totaal 500 MB, maar er is 1,5 GB in gebruik. Hoe krijg ik het weer zichtbaar zodat ik het weer benaderen kan? Ik heb de optie onzichtbare bestanden weergeven al gedaan, maar dat helpt niet. En ze zijn ook niet gedelete, anders kon ik ze terug halen. Ik gebruik deze bestandden om anderen te helpen, maar nu zit ik zelf ondanks ik veel weet van de pc met het probleem. Ook systeemherstel heb ik voor zekerheid gedaan, ook dat hielp niks. Wie weet raad? Zal je er zeer dankbaar voor zijn.

21376 27 Rapporteer

freya
door freya - Aug 13, 2008 om 11:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Herman58,

Je zou het eens kunnen proberen met onderstaand programmaatje. Na het
downloaden alleen even 'uitpakken' en een snelkoppeling maken
(installeren hoeft niet). Zet de betreffende bestanden wèl terug naar
een andere schijf/partitie, dat voorkomt dat je andere andere bestanden overschrijft.

Restoration 2.5.14

Mag ik vragen hoe groot je USB-stick is? Het is toch niet toevallig een stick van 8GB die erg goedkoop was? Van dat soort zijn vele 'nep-sticks' in omloop. Ze geven aan dat het een 8GB stick is, maar zijn eigenlijk niet meer dan 8Gbit groot. Dit komt door een gemanipuleerd FAT-systeem op de stick. Dergelijke sticks zijn onbetrouwbaar en kun je dus maar beter niet meer gebruiken.

m.vr.gr. Freya

herman58
door herman58 - Aug 13, 2008 om 11:43
29 Antwoorden / 8 Vragen

De stick is 2 GB, en is gekocht bij de Lidl. Dat programma, is dat een undelete programma? Want dat heb ik ook al gedaan met een undelete programma. Ik ga het in ieder geval proberen. :-) En dan hoor je het van mij.

fi
door fishman1964 - Aug 13, 2008 om 11:51
33 Antwoorden / 7 Vragen

Miischien een domme opmerking maar zijn die belangrijke bestanden misschien als "verborgen"bestand opgeslagen? Dan zie je ze namelijk niet en moet je ze eerst zichtbaar maken.

alarm1233
door alarm1233 - Aug 13, 2008 om 11:54
74 Antwoorden / 4 Vragen

zoals freya zei  zijn er vele nep in omloop

ik heb een usb stick van 2 gig groot en heb er bij een winkel30 euros voor betaald , gevolg: ik kan op en afhalen wanneer ik wil en geeft geen errors aan

 jij hebt ene van de lidl en die zijn maar beperkt overschrijfbaar

 gewoon ff proberen of jhet je lukt al je bestanden over te zetten( mja normaal maak ik een backup ook al zet ik het op usb)

koop gewoon ene die wat duurder is en je hebt ook de garantie er nog is bij

 mja  als je geen backup maakt van je bestanden voor je iets deelt via usb of dergelijke ben je dom / stom bezig

als je niet frequent met een pc bezig bent of er niks van kent!! gewoon afblijven dan

wimbremer
door wimbremer - Aug 13, 2008 om 12:06
122 Antwoorden / 19 Vragen

Precies, daar dacht ik ook aan. Je zou ook nog kunnen proberen alles van de stick naar je harde schijf te kopiëren en dan even kijken of de bestander dan wél op je harde schijf staan.  (Alles op de stick selecteren en naar een tijdelijk map slepen)
P.S. Misschien een overbodige vraag: weet je echt zeker dat ze op de stick staan??

herman58
door herman58 - Aug 13, 2008 om 12:15
29 Antwoorden / 8 Vragen

Ja, dat heb ik ook al gedaan, kopieren naar andere schijf, maar krijg ik hetzelfde. Dat ik zeker weet dat ze er op staan is omdat ik maar 500 mb als bestanden zie, en hij in gebruik aan geeft 1,5 GB.

jvdorst
door jvdorst - Aug 13, 2008 om 12:19
186 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien eens schijfcontrole er op los laten !!

ms
door msahc - Aug 13, 2008 om 13:03
8 Antwoorden / 0 Vragen

Herman,

Alles doen behalve iets schrijven op de stick voordat je je gegevens terug hebt. Deed je dat ondertussen wel, dan  slinken je kansen op recovery

Download  GetDataback vanaf versie 3.3 (free) Simpel en duidelijk programma. Vind die niet wat je zoekt vergeet dan heel de zaak en berust in wat heet : Backups noodzaak. Suc6  www.ahc.be  Msahc

de
door debby77 - Aug 13, 2008 om 13:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hou er rekening mee dat als je een USB-stick gebruikt dat je de stick niet zomaar uit de pc trekt, maar via de miniaturen rechtsonder in beeld (naast de klok) aangeeft deze uit te werpen (erop gaan staan en rechtermuisknop aanklikken). Dit is absoluut van belang, geheugenkaarten hebben dit niet nodig maar USB-sticks wel ! Dit kan een oorzaak zijn van verlies van bestanden nl.

de
door debby77 - Aug 13, 2008 om 13:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hou er rekening mee dat wanneer je een uSB-stick niet meer gebruikt deze niet zomaar uit de pc trekt, maar via de miniaturen rechtsonder in beeld (naast de klok) aangeeft deze uit te werpen. (erop gaan staan en rechter muisknop indrukken en op veilig verwijderen drukken). Dit is echt noodzakelijk, een geheugenkaart heeft dit niet nodig maar een USB-stick absoluut wèl. Dit kan een oorzaak zijn van het verlies van de bestanden.

herman58
door herman58 - Aug 13, 2008 om 13:21
29 Antwoorden / 8 Vragen

Ja, dat weet ik, ik verwijder het altijd veilig.

herman58
door herman58 - Aug 13, 2008 om 13:22
29 Antwoorden / 8 Vragen

Het programma restoration hielp niks, dat had ik ook al met andere programma's gedaan, helaas....

freya
door freya - Aug 13, 2008 om 13:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vrees dan dat er niets meer aan te doen is. Alles wat er nog opstaat maar kopiëren naar harde schijf en opnieuw formatteren. De stick, zoals die nu is, in ieder geval niet meer gebruiken. De 'beschadigde FAT-tabel' kun je niet meer vertrouwen en dat krijg je alleen weer in orde door de stick opnieuw te formatteren.

Freya

emu
door emu - Aug 13, 2008 om 13:51
13 Antwoorden / 9 Vragen

sorry Herman, ik gebruik hier de antwoordmogelijkheid oneigenlijk, omdat Alarm1233 niet de mogelijkheid geeft te reageren, ik heb dus geen antwoord op je vraag , maar een reactie naar alarm 1233 : beantwoordt u maar liever geen vragen meer, uw antwoord is zo zelfvoldaan en beledigend. Laat liever het beantwoorden over aan vriendelijke leraren die hier  altijd op de site zijn. Van hen leren wij zonder ons een digibeet te hoeven voelen of op die wijze toegesproken te hoeven worden.Met vriendelijke groet, ellen

wimbremer
door wimbremer - Aug 13, 2008 om 14:00
122 Antwoorden / 19 Vragen

Probeer een herstelpunt op je computer te maken van net voordat je de zaak op je stick hebt gezet. Misschien heb je dan de originelen weer terug...

pi
door piet39 - Aug 13, 2008 om 17:31
2 Antwoorden / 3 Vragen

Heb hetzelfde probleem met een gedeelte van mijn foto's zijn jaren terug opgeslaan als .jpg bestand. De naam, datum en het volume zijn hetzelfde gebleven, zowel op de harde schijf als op de Back-Up op een DVD. Heb reeds in veel programma's geprobeerd deze te openen, ook naar andere PC vrienden opgestuurd, maar zonder resultaat, is er misschien een herstel-programma om dit op te lossen. Bij voorbaat dank voor je hulp.

Piet

ro
door ronronsen - Aug 13, 2008 om 18:05
5 Antwoorden / 0 Vragen

HELEMAAL eens met emu

alarm1233: of een zinvol antwoord of NIET !

Herman succes!

ro
door ronronsen - Aug 13, 2008 om 18:11
5 Antwoorden / 0 Vragen

het probleem met de foto's heb ik ook gehad waren niet meer te openen ondanks dat alles hetzelfde is gebleven. Ik heb daar geen oplossing voor gevonden.

Herman: misschien dat je een ander soort verkenner kunt proberen b.v. free commander misschien dat deze de bestanden wel ziet of via een programma als b.v. word de files te openen.

herman58
door herman58 - Aug 13, 2008 om 22:54
29 Antwoorden / 8 Vragen

Ik wil iedereen bedanken voor hun reakties.:-)  Ik heb het helaas niet kunnen redden, ik neem nu maar de kortste weg, en ga de stick formateren. Het is toch niet meer te redden, ondanks vele undelete programma's. Maar ik heb er wel wat aan gehad van jullie antwoorden. Een backup van de stick is ook nodig, en ga ik dan ook doen als ik het meeste er weer op heb gevonden.

Nogmaals mijn dank.:-)

edwardus
door edwardus - Aug 13, 2008 om 23:03
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee niet formatteren!

Nog niet, tenminste.

Probeer eerst Ontrack EasyRecovery Pro. Het is betaalsoftware, er is dacht ik wel een demo mode, zodat je vantevoren kunt zien óf er nog iets van te maken is. Dan kun je de aanschaf afwegen.

gsm
door gsm - Aug 13, 2008 om 23:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Al een schijfcontrole er op losgelaten?

Open (Deze) computer, R-muisknop op de USB stick, Eigenschappen, tabblad Extra, Nu controleren.
Fouten automatisch corrigeren aanvinken.

GSM

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2008 om 23:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Herman,

Misschien kun je het eens proberen met: pcinspector file recovery. En/of pcinspector smart recovery (voor foto's).  Beide zijn gratis programma's. Te vinden op: www.pcinspector.de

Misschien lukt het daarmee.

succes, vr.gr.

Aurora.

herman58
door herman58 - Aug 14, 2008 om 00:40
29 Antwoorden / 8 Vragen

Ik geef het op, heb er nu zoveel programma's op los gelaten, echt, het helpt niks. Ze vinden allemaal hetzelfde, maar niet wat er weg is

herman58
door herman58 - Aug 14, 2008 om 21:01
29 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Aurora,

Ik wil je even laten weten dat pc inspector smart revovery bijna alle fotomateriaal weer boven water gehaald heeft. De file recovery is minder succesvol, hij haalde wel wat enkele bestanden terug, zoals word en filmbestanden, maar die kon de pc niet lezen, terwijl hij wel aan geeft dat ze niet overschreven waren. Dus eigenlijk toch wel wat kunnen redden dankzij die inspector smart. Is dus een heel goed programma. Ik wil je hierbij heel hartelijk danken.

Groetjes, Herman.

aurora1
door aurora1 - Aug 14, 2008 om 22:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Herman,

Dank voor het terugmelden en graag gedaan.

Gelukkig heb je in elk geval iets terug. Misschien kun je voor dat wat de pc niet leest, proberen via klikken op dat bestand en "eigenschappen" aanklikken nog wat opties via "wijzigen" proberen? Wat meldt de pc eigenlijk over die bestanden? Misschien kunnen we je daarmee dan nog wat verder helpen.

vr.gr.

Aurora.

aurora1
door aurora1 - Aug 14, 2008 om 23:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Herman, nog even een PS:

Voordat je mogelijk gaat rommelen met "wijzigen" is het misschien verstandig om eerst nog even een herstelpunt aan te maken....

vr.gr.

Aurora.

herman58
door herman58 - Aug 15, 2008 om 01:14
29 Antwoorden / 8 Vragen

Heb ik al geprobeerd, met van allerlei programma's proberen te openen, maar lukt niet. Ik heb hem nu maar geformateerd, en ben opnieuw begonnen. Maar ik maak ook gelijk een backup daarvan.:-)

Groetjes, Herman.