ja
door jaapkappers Dec 19, 2012 om 12:38
Computers & telefonie

Betalen voor een dienst waar ik geen gebruik van maak

Ik ben ongeveer een jaartje aangesloten gezeten bij transip. dit is een bedrijf webhosting en domeinnamen verhuurt.
onlangs ben ik overgestapt naar een ander webhosting en heb alles netjes opgezegd.
dit is alweer eventjes geleden maar transip blijf mij facturen sturen van een dienst waar ik al lang geen gebruik meer van maak.
nu dreigen ze dus met een Incassor. En willen ze mij hoge boeten gaan laten betalen.
ik ben het hier totaal niet mee eens maar ja. wat voor zijn mijn rechten? Hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat ik gelijk heb? Is het verstandig om DAS in te schakelen of is dit totaal overbodig?

1875 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 19, 2012 om 12:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u ooit een bevestiging van de opzegging gehad? En wat is het voor een contract bij transip, wat zijn de voorwaarden voor het opzeggen? Het gaat er nl niet om of u gebruik maakt van een dienst, maar of u op de juiste manier de dienst heeft opgezegd.

zwemmer
door zwemmer - Dec 19, 2012 om 12:53
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je schrijft dat alles netjes hebt opgezegd, maar heb je ook een bevestiging van de opzegging gekregen en bewaard?

Zwemmer

ja
door jaapkappers - Dec 19, 2012 om 13:04
10 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb precies de instructies gevolgd wat hun mij verteld hebben.
inderdaad heb ik een bevestiging ontvangen van de opzegging (die moet ergens in mijn inbox staan)

zwemmer
door zwemmer - Dec 19, 2012 om 13:19
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Print die ontvangstbevestiging voor de zekerheid uit.

ja
door jaapkappers - Dec 19, 2012 om 13:28
10 Antwoorden / 1 Vragen

Goed,

ik heb nog even mijn mail doorgekeken en heb geen echte bevestiging gekregen.
wel heb meerder mail contacten met hun gehad waaronder van een paar mailtjes terug dit bericht en ik quote;

"Deze factuur is voor de doorstuurservice welke aan het domein gekoppeld was en dient los te worden opgezegd. Ik vraag u om deze per direct te beeindigen dan, als u dat heeft gedaan en ons een bericht stuurt dan zullen wij deze factuur laten vervallen."

wat ik dus 2x gedaan heb omdat ik dacht dat hij de eerste keer niet goed was doorgekomen.. wat ik in eerste instantie al heel erg raar vond.
Afijn, het factuur blijkt tot heden nog steeds niet te zijn vervallen...

zwemmer
door zwemmer - Dec 19, 2012 om 13:42
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Lees de reviews op de site 'TransIP ervaringen en reviews over deze webhosting aanbieder.nl

ja
door jaapkappers - Dec 19, 2012 om 13:52
10 Antwoorden / 1 Vragen

nou ben ik op de website van transip even gaan kijken en het blijkt dat de bevestigingen op hun site staan in mijn account
op dit moment hebben ze zelf mijn account geblokkeerd vanwege administratiefe redenen al dus zo staat het op de website.

ik heb de bevesting onlangs opgeslagen en kan deze dus ieder moment uitprinten.

ja
door jaapkappers - Dec 19, 2012 om 14:03
10 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb even wat reviews gelezen van klanten en zo te zien ben ik voorlopig nog niet klaar met transip!

ik lees veel van het zelfde over opzeggingen en slechte facturenringen.
dat er bij veel klanten onduidelijke afspraken gemaakt worden etc... etc..

eigenlijk vind ik dat transip bij kassa wel even aan tafel mag gaan schuiven.
want zo kan en mag je gewoon niet te werk gaan als "professioneel" bedrijf tegen over klanten.

zoekster
door zoekster - Dec 19, 2012 om 14:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u bevestigingen heeft van transip dat u heeft opgezegd en dat geldt ook voor die factuur waar u het over heeft, dan heeft u niets te vrezen.

Als u contact wilt met de redactie van Kassa, kunt u linksonder aan deze pagina de contactknop gebruiken.

ja
door jaapkappers - Dec 19, 2012 om 14:22
10 Antwoorden / 1 Vragen

onlangs heb ik nieuwe facturen ontvangen dat het bedrag verrekend is.
het probleem lijkt weer opgelost te zijn.

echter ga ik nog wel even proberen contact op te nemen met kassa want zo ga je gewoon niet met klanten om!
dat je zelf de boel moet gaan aanvechten en je gewoon verplicht voelt om hoger op te gaan...

dearagain
door dearagain - Dec 19, 2012 om 18:00
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het lijkt me (in dit geval) niet onverstandig om jouw rechtbijstandverzekeraar tijdig in te schakelen

ja
door jaapkappers - Dec 19, 2012 om 18:05
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dearagain schreef op woensdag 19 dec 2012, 18:00]*het lijkt me (in dit geval) niet onverstandig om jouw rechtbijstandverzekeraar tijdig in te schakelen

ook al nu het probleem opgelost lijkt te zijn?