eeneigenhok
door eeneigenhok Jul 25, 2008 om 10:35
Computers & telefonie

Betalingstijd

Ik heb een abbonnement bij T-Mobile.
Nu krijg ik steeds acceptgiro's die ik  steeds eerder moet betalen.
Het bedrag moet tegenwoordig al voor de 18e van de maand betaald zijn, maar ik krijg pas eind van de maand mijn loon en dan betaal ik alle rekeningen.
Ik betaal mijn rekeningen dus netjes elke maand, maar omdat T-Mobile de rekening al veel eerder binnen wil hebben, heb ik elke maand problemen dat ik niet meer kan bellen of gebeld kan worden omdat de rekening niet op tijd betaald is.

Nu vraag ik mij af of T-Mobile dit zomaar kan eisen, dat ik halverwege de maand al moet betalen. De meeste mensen krijgen toch pas aan het eind van de maand hun loon? En ik betaal dus altijd netjes mijn rekening, alleen niet op de datum die zij willen.

Is dit het moderne probleem van de automatisering?
Dat de maanden bij T-Mobile nu van de 18e tot de 18e lopen...
Mijn maanden lopen gewoon van de laatste dag tot de laatste dag van de maand!

432 3 Rapporteer

kiran
door kiran - Jul 25, 2008 om 11:24
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@eeneigenhok

Dit zou toch te regelen moeten zijn? Lijkt me stug dat ze je dat kunnen verplichten.

Zou gewoon eens een briefje schrijven: T.Mobile / Antwoordnummer 17204 / 2501 Den Haag. En vragen of ze de datum van betaling willen verzetten naar bv. 1e week van de maand.

stacey
door stacey - Jul 25, 2008 om 16:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Kijk wat er staat in de voorwaarden;

--8. Betaling

8.1 T-Mobile heeft het recht om abonnementsgelden en andere bedragen die de Klant onder deze Overeenkomst verschuldigd is vooruit te factureren. Gesprekskosten worden gefactureerd op basis van de registratie van gesprekken door T-Mobile. ----

--8.2 T-Mobile zal alle door de Klant verschuldigde bedragen periodiek factureren op het door de Klant aangegeven adres. In het geval van bijzondere omstandigheden (waaronder vermoed oneigenlijk gebruik) is T-Mobile gerechtigd tussentijds te factureren.  De Klant is gehouden de factuur te betalen binnen de termijn als op de factuur vermeld, op de wijze zoals overeengekomen. --------

http://www.t-mobile.nl/Global/media/pdf/voorwaarden/03_0520_av_Abonnee.pdf

-De meeste mensen krijgen toch pas aan het eind van de maand hun loon? -        Dat is niet natuurlijk niet hun probleem, dan zul je dus vooruit moeten gaan reserveren....... laat bv nu (een gedeelte van) je vakantiegeld staan, dan heb je wat (extra) ruimte en loopt het straks gewoon (weer) op rolletjes.

Groetjes,

yke
door yke - Jul 25, 2008 om 23:17
82 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een abonnement neemt bij t-mobile wordt automatisch bepaald wanneer de bundel ingaat en dus ook wanneer factuur wordt opgemaakt. De factuurdatum van klanten proberen ze zo goed mogelijk over de maand te spreiden. Hun systemen kunnen het namelijk niet aan als facturen ineens opgemaakt moeten worden. Helaas is het daarom niet mogelijk om deze datum te veranderen.

Reserveer deze maand alvast het factuurbedrag van de komende maand. Zo kunt u de volgende factuur wel tijdig betalen en bent u weer bij. Dat scheelt gedoe met het niet kunnen bellen en ook extra administratiekosten.