gs
door gscager May 27, 2009 om 15:10
Computers & telefonie

Beveiliging

hallo ik ben van plan om als mijn huidige beveiliging ,symantec norton afgelopen is ,om er alwil avast deze is gratis en is volgens de consumentenbond de beste gratis  beveiliging  maar ze schreven ook dat je er nog een losse firewall bij moest nemen  maar anderen zeggen dat dit onzin is omdat er bij mijn vista ook al zo,n firewall zou zitten ,kan dit kloppen .
en hoe kan ik dit het beste doen ,moet ik eerst de norton eraff halen en daarna de avast downloaden  of anders om .
groeten

379 5 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - May 27, 2009 om 15:29
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Wat je beter kunt doen is Norton eraf halen en Kaspersky installeren.

Internet Security is het complete pakket van Kaspersky, met ook een firewall, spamfilter en een zeer goede antivirus.

matusso
door matusso - May 27, 2009 om 15:39
191 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,
Zodra u antivirussoftware verwijderd zit u zonder beveiliging! Eerst Avast downloaden, dan Norton eraf en na de herstart direct Avast installeren. Eventueel voor extra veiligheid tijdelijk de internetverbindding blokkeren.

Een extra firewall installeren kan op zich geen kwaad, maar is niet nodig. In Vista is er een ingebouwd en staat standaard ingeschakeld. U kunt dit controleren bij Configuratiescherm > Beveiligingscentrum.

Succes!

matusso
door matusso - May 27, 2009 om 15:41
191 Antwoorden / 4 Vragen

Let niet op de spelfouten a.u.b.! ;-)

ikbenik
door ikbenik - May 27, 2009 om 15:45
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Avast is inderdaad de beste beveiliging van de gratis pakketten.

Echter gaat het dan alleen om de antivirus.

Maar het gaat meer dan alleen om de beveiliging tegen virussen.

Een ander aspect is dat ik de consumentenbond niet meer serieus neem. Dus luister ik niet meer naar hun "adviezen"

be
door bennie57 - Jul 10, 2009 om 14:19
4 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt hier naar de site van Norton gaan, en daar een programma downlaoden dat Norton eraf haalt! Je bent dan alles kwijt! Maar werkte bij mij prima, ik gebruik nu zelf ook de Avast gratis versie, bevalt mij prima, alleen staat het programma nogal is verdachte verschillende sites op als Virus verdacht, maar daar maak ik me niet druk om! Heb trouwens de Firewall van Windows, dat bevalt me prima!! (hopelijk heb je hier iets aan!)

Vriendelijke groet Bennie57