al
door alyvaneijk Mar 24, 2010 om 15:51
Computers & telefonie

Bevroren beltegoed.

Een paar jaar geleden kocht ik een mobiel met prepaid. Van Orange, die beloofden dat je beltegoed altijd geldig bleef, ook als je er weinig gebruik van maakte. Omdat in het verleden al mobieltjes met een beltegoed van 40 euro zomaar ingeslikt werden door de div. firma's, was dit eindelijk de eerste fa. die dit deed. Alleen Orange was ineens spoorloos en kreeg ik Telfort in mijn maag gesplitst. Op 21 maart stond er ineens een sms van Telfort dat mijn beltegoed van 18 euro bevroren was. Binnen drie maanden opwaarderen en anders nummer weg. Ze dwingen je om iedere keer op te waarderen. Ik vind het en diefstal en chantage. anders moet je weer een nieuw mobiel kopen.
Ik gebruik het mobieltje alleen voor noodgevallen, verder niet.
Wat kan ik hier verder aan doen.

8068 47 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Mar 24, 2010 om 15:56
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als in de A.V. staat dat u om de zoveel tijd moet opwaarderen, dan is daar weinig aan te doen.

Vrijwel elke provider heeft een dergelijke regeling. Kijk welke voor u het meest gunstig is m.b.t. prepaid kaart en ga indien nodig naar andere provider.

gallito
door gallito - Mar 24, 2010 om 16:42
479 Antwoorden / 66 Vragen

Het is altijd verstandig als een provider verdwijnt en overgenomen wordt door een andere provider om daar ook even de Algemen Voorwaarden van te lezen.

Telfort had voor een aantal jaren geleden ook een onbeperkt beltegoed. Maar sinds Telfort onderdeel is geworden van KPN zijn de A.V. van KPN hierop weer van toepassing.

alyvaneyk, ik denk dat u toch maar even moet opwaarderen met het laagste bedrag wat mogelijk is, om zodoende uw € 18,00 weer terug te krijgen. En daarna er zoveel mogelijk mee bellen of sms-en (b.v. voor prijsvragen). Dit alles binnen 6 maanden anders begint het verhaal weer van voren af aan.

Als u alles hebt verbruikt z.s.m. overstappen naar een andere provider met medeneming van uw huidige mobiele nummer.

al
door alyvaneijk - Mar 24, 2010 om 17:15
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb Orange genomen, omdat bij hen niet van toepassing was om op te waarderen. Maar ik krijg gewoon een andere firma in mijn maag gesplitst, zonder aan mij te vragen, of ik daar mee akkoord ging. Het was gewoon een voldongen feit! Dus ik ben nergens mee akkoord gegaan en heb niets getekend. Ik blijf erbij: [edit redactie]!

edwardus
door edwardus - Mar 24, 2010 om 18:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Bij Orange (T-Mobile) prepaid is het voldoende om eens in de 6 maanden de telefoon te gebruiken, d.w.z. een keer bellen, een sms sturen, een keer gebeld worden of zelfs (graits) een keer je beltegoed opvragen (1244 bellen).

Zo kun je tegen minimale kosten of zelfs gratis toch je beltegoed onbeperkt behouden.

gallito
door gallito - Mar 24, 2010 om 18:52
479 Antwoorden / 66 Vragen

@edwardus
U bedoelt waarschijnlijk v/h Orange nu Telfort/KPN. Daarvoor geldt de voorwaarde om 1 keer in de 6 maanden op te waarderen.

Wat u schrijft geldt voor T-mobile. Daar is de voorwaarde 1x per jaar bellen enz, wat u schrijft. U haalde 2 zaken door elkaar.

groet, gallito

stacey
door stacey - Mar 24, 2010 om 18:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=alyvaneijk schreef op woensdag 24 mrt 2010, 16:32]Ik heb Orange genomen, omdat bij hen niet van toepassing was om op te waarderen. Maar ik krijg gewoon een andere firma in mijn maag gesplitst, zonder aan mij te vragen, of ik daar mee akkoord ging. Het was gewoon een voldongen feit!
Dus ik ben nergens mee akkoord gegaan en heb niets getekend. Ik blijf erbij: [edit redactie]!

Je bent accoord gegaan door de situatie te accepteren destijds, dat je niet getekend hebt doet hierbij niet ter zake, dat je gebruik blijft maken van de dienst is net zoveel waard als accoord als een handtekening...

Als je er niet mee accoord was had je op moeten zeggen.........dat had gekund door de /een wijziging van de voorwaarden in je nadeel, zoals het vervallen van beltegoed.

edwardus
door edwardus - Mar 24, 2010 om 22:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee Gallito, ik bedoel echt Orange/T-Mobile, omdat T-Mobile de partij is die Orange Mobile heeft overgenomen.

edwardus
door edwardus - Mar 24, 2010 om 22:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@Gallito: en bij Orange/T-Mobile is het inmiddels een keer per 6 maanden en niet per jaar. Check AV Prepaid art. 4.5.

Verder sla je de plank mis door te zeggen dat de AV van een moederbedrijf zouden gelden voor een dochterbedrijf; dat is natuurlijk niet zo, de AV van het bedrijf waarvan men klant is zijn de geldende AV.

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 24, 2010 om 23:15
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Aan de ene kant ben ik het met je eens en klopt het niet. Je hebt ervoor betaald dus moet het van jou blijven.
Aan de andere kant, die providers zijn geen filantropische instellingen en hebben er geen boodschap aan dat jij een mobiel wil alleen voor noodgevallen. Zij willen graag verdienen. En daar kan ik ze geen ongelijk in geven.

gallito
door gallito - Mar 24, 2010 om 23:43
479 Antwoorden / 66 Vragen

@edwardus
Ik ben uitgegaan van de mededeling van vraagsteller, ik citeer
"... Orange was ineens spoorloos en kreeg ik Telfort in mijn maag gesplitst"..

Helaas weet zij dus eigenlijk zelf niet hoe het precis zit. Misschien geeft zij nog een reactie in deze.

Ik was ooit klant van Telfort, maar de AV regels veranderden wel degelijk naar die van KPN, na hun 'huwelijk'. Ben toen ook weggegaan omdat daarmee de houdbaarheid van het beltegoed onvoordelig werd veranderd.

Met Orange vergiste ik mij in de AV met die van de buitenlandse Orange. Heeft u gelukkig weer rechtgezet.

edwardus
door edwardus - Mar 24, 2010 om 23:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De AV van Telfort zijn inderdaad opgeschoven in de richting van die van KPN en wel in het nadeel van de klant, maar zijn wel degelijk andere AV, namelijk die van Telfort. Het is met AV altijd zo dat je een wijziging in de AV niet hoeft te accepteren. In geval van Prepaid betekent dat dat je gewoon kunt stoppen de dienst te gebruiken (bijv. na opmaken van je beltegoed) en in geval van een abonnement moet dat expliciet beëindigd worden met vermelding van reden (de gewijzigde voorwaarden).

edwardus
door edwardus - Mar 24, 2010 om 23:56
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Overigens zie ik nu ook pas dat er over Telfort gesproken wordt, ik snap alleen niet wat dat met Orange te maken heeft, niks namelijk. Kan het zijn dat alyvaneijk nummerportering bij Telfort heeft aangevraagd?

edwardus
door edwardus - Mar 24, 2010 om 23:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Pfff hierbij klik ik op de Edit knop om toe te voegen dat alyvaneijk waarschijnlijk T-Mobile bedoelde waar ze Telfort schreef?

elenay
door elenay - Mar 25, 2010 om 01:39
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Is je mobiel een jaar oud, dan kun je de provider een mail sturen en vragen naar de code om de mobiel simlockvrij te maken.

Dan zou je er een simkaart van Lebara in kunnen doen.

Je waardeert dan op voor € 10,-, maar krijgt €20,-

Starttik kost mij € 0,24 en bel je dan naar een andere simkaart van Lebara, dan bel je een half uur gratis. Je legt neer en je belt weer een half uur gratis etc.

Dan geef je de mensen die je vaak belt een Lebara simkaart en zo kun je goedkoop bellen.

Je moet ook hier om de 6 maanden opwaarderen, maar dan ben je slechts €20,- in totaal per jaar kwijt en je kunt er ook nog best veel mee bellen.

Kijk hier maar eens bij Lebara.

an
door ankhor - Mar 26, 2010 om 13:11
122 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hetzelfde, niets bevroren trouwens, gewoon weg.
T-mobile dus, ik scheen niet meer ermee gebeld te hebben voor een half jaar
(Ik denk trouwens van wel, maar ja, facturen staan op hun site en die kan ik plotsklaps niet meer inzien????)
Maar ze wisten het nummer, mijn adres en mijn e-mailadres, mijn naam, deed namelijk mee met de spaapunten actie.
Geen enkel berichtje gehad dat ze het af gingen sluiten.
Maar ja , die 40 euro ben ik kwijt, mogen ze namelijk houden, want het staat in de regels? Dit was mijn PrePaid trouwens, ik heb ook een abonnement bij ze lopen.
en die loopt over 3 maanden af. En wat denk je dat ik ga doen? Mijn abbo verlengen?
Ik en al van het begin T-mobile klant, toen heette het nog ben, maar nu kunnen ze de pot op, ik zoek een andere aanbieder.

kleinepier
door kleinepier - Mar 26, 2010 om 13:16
42 Antwoorden / 0 Vragen

ja de ratten doen het allemaal ik zit met een abonnement bij kpn ik moet nu het beltegoed om de twee maanden op maken zo niet dan ben ik het tegoed kwijt vroeger was het zes maanden . wat je kunt doen is over stappen naar BEN die weer terug is daar kan je het onbeperkt meenemen

aa
door aas - Mar 26, 2010 om 13:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bel niet veel. Vorig jaar prepaid voor een tientje opgewaardeerd bij kpn. Was een jaar geldig. Nu weer voor een tientje opgewaardeerd. Half jaar geldig. Dat is dus een prijsverhoging van 100%. Grrrr
Antoinet

tonnema
door tonnema - Mar 26, 2010 om 14:05
25 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon vodafoon ,prepaid.
opwaarderen vanaf 10 euro , en een heel jaar geldig.

ho
door hond2 - Mar 26, 2010 om 14:08
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het eigenlijk pure diefstal en eigenlijk zou het juridisch aangepakt moeten worden.Als u niet akkoord bent gegaan met de overname en daar ook niet op tijd van in kennis gesteld bent moet het volgens mij mogelijk zijn er onderuit te komen of uw tegoed terug te krijgen.
Dit soort dingen is voor mij trouwens reden om een simonly abonnement te nemen;kost bijna niks en je kan altijd bellen.

an
door annie van es - Mar 26, 2010 om 14:57
53 Antwoorden / 4 Vragen

ook ik ben mijn beltegoed kwijt bij Telfort en mijn nummer. Ik had niet op tijd opgewaardeerd en alles was geblokkeerd. Ik heb mijn unlockcode en de Simunlock moeten opvragen. Dit ging niet van een leien dakje. Ik heb nu een prepaid van Simyo, je belt voor 0,10 per min. en SMSjes 0,10. Volgens Alex.nl is dit de goedkoopste prepaid. Bij aanmelden krijg je zelfs het dubbele bedrag wat je aanschaft, al moet je dit wel in 2 maanden op maken, maar dan bel en SMS je maar meer dan normaal.

th
door theakemna - Mar 26, 2010 om 16:10
29 Antwoorden / 0 Vragen

Die providers zijn de grootste oplichters die er zijn. Ze vreten gewoon je beltegoed op. En "Sonjaatje" dit heeft niets met filantropen te maken, maar is je reinste DIEFSTAL.
Ik heb iemand gekend die een proces heeft aangespannen tegen KPN over dit verschijnsel en het wel heeft gewonnen. Is toch niet normaal, als je voor de zekerheid een telefoon bij je hebt en je moet hem perse gebruiken voor de heren providers omdat ze anders niet genoeg verdienen. Het is jouw geld, wat zij waardeloos maken.
Ook al staat het in de kleine lettertjes: ze kunnen er wel zoveel inzetten????!!!!!! Schurken zijn het!!!!!!!!!!!!!!!!

edwardus
door edwardus - Mar 26, 2010 om 16:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De frustratie is begrijpelijk, maar het verzandt weer compleet in een discussie en daarvoor bestaat een aparte categorie (discussies). Kunnen julliie je s.v.p. beperken tot de vraag: wat kan de vraagsteller hier aan doen?

donkschr
door donkschr - Mar 26, 2010 om 16:34
78 Antwoorden / 14 Vragen

Orange is inderdaad samen gegaan met T-Mobile.
Ook ik zit bij T-Mobile en maak heel erg weinig gebruik van mijn prepaid, omdat ik daarnaast een mobiel van mijn werk heb. Eens in de zoveel tijd bel ik het gratis nummer van T-Mobile om je beltegoed af te luisteren/op te waarderen. Hiermee blijft je beltegoed gewoon beschikbaar.
T-Mobile stuurt overigens sms-jes als er iets wijzigt. Je kunt dus niet zeggen: ik wist het niet.

wa
door wam - Mar 26, 2010 om 16:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben een samsung 260 met prepaid simkaart van orange kregen ook een blokkering wegens adm.reden maar we hadden hem twee jaar en vroegen om een unlockcode en kregen een mail terug na lange tijd dat er geen lockcode op zat maar met een andere simkaart werkte hij ook niet om per telegoon contact te maken lukte niet

du
door dubbelzout - Mar 26, 2010 om 16:39
100 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop zeer welgemeent dat u mij niet wil euvel duiden, maar als u na ENKELE JAREN nog 23 euri van de 40 over hebt, belt u inderdaad zeer goedkoop. Ik zou zeggen doe eens een keer lekker ruig, echt helemaal uit de band springen van gekte, gooi er eens na ENKELE JAREN een heel tientje tegenaan. Dan kunt u zo te horen weer een jaar of DRIE vooruit met een telefoon voor noodgevallen. Altijd handig, vanmiddag zag ik voor mijn neus een jonge meid zich bijna te pletter vallen van de trap in het trein station. Ik was blij dat ik pas nog bij DSB 12 euro had geleend om mijn prepaid aan de praat te houden. | Yeps, dit is sarcasme. 8 euro per jaar. Is de crisis echt zo erg als u het laat klinken????

daanv
door daanv - Mar 26, 2010 om 17:07
13 Antwoorden / 3 Vragen

Van T-mobile had u de algemene voorwaarde moeten ontvangen. Dit kan in dit geval alleen een verwijzing zijn naar AV die u per SMS bereikt heeft.

De providers hebben aan een telefoon die niet gebruikt wordt wel kosten. U bent berijkbaar. U maakt gebruik van het netwerk. Dat een provider dan een minimaal gebruik voorschrijft lijkt mij niet minder dan redelijk. Wanneer u € 10 per jaar moet opwaarderen dan lijkt mij dit vrij redelijk. Misschien is Orange juist door het hebben van veel klanten met zeer weinig belminuten in de problemen gekomen.

bi
door billbull - Mar 26, 2010 om 19:58
10 Antwoorden / 4 Vragen

je belt af en toe op je prepaidmobiel en opeens staat er i.p.v. orange, ben en t-mobile op het scherm van je mobieltje. Nou geen probleem en je belt weer verder. Opeens krijg je op je scherm: verbinding mislukt.
Als de voorwaarden door overname zijn veranderd, dan hadden ze toch op zijn minst een sms kunnen sturen. Maar ja, dat kost tijd en nu strijken ze alle beltegoeden op.
Ze moeten wel beseffen, dat ze al die klanten nu ook kunnen vergeten!

daanv
door daanv - Mar 26, 2010 om 21:41
13 Antwoorden / 3 Vragen

.......En dan vanavond een reclame van t-mobile op TV over mee te nemen beltegoeden.

edwardus
door edwardus - Mar 26, 2010 om 21:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Die reclame gaat over een abonnement .....
Kom 's met een goeie vergelijking i.p.v. appels en peren.

es
door eseseses - Mar 26, 2010 om 22:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook een orange prepaidmobiel gekocht.
Hij is overgegaan naar T-Mobile-nl

Ik zie nu al een hele tijd deze drie dingen op mijn mobiel.

16:34 tijd
T-Mobile-nl eerste naam
Orange tweede naam

Je ziet dus dat dit samen in het scherm bij mij staat.

Ik kan niet meer bellen want ik heb geen echt beltegoed meer, ik heb er nog maar 4 euro cent op staan. Daar bel je niet meer mee.

Nu word ik wel telkens hier op gebeld.

Dit is mijn behoud want er gebeurd wat op mijn mobiel.

Heb er wel een abonnement bij van Ben die was bijna een jaar geleden goedkoop.

Nu bel "ik" naar mensen met Ben abbonement en wordt gebeld op orange nummer werkt erg goed bij mij.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 26, 2010 om 23:14
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Aly,

Je vraagt wat je hier aan kunt doen. Wel, het volgende:

Klagen dat het een onrechtmatige daad is. Eenvoudig naar de rechter stappen en vragen om een verbod het beltegoed vervallen te verklaren. Je zou ook de rechter kunnen vragen providers te verbieden beltegoed te bevriezen, dus de prepaid telefoon voor uitbellen te blokkeren zolang er nog beltegoed is.
Niemand heeft hier de moed gehad om dit voor een rechter te brengen. Ook consumentenorganisaties als Vara Kassa niet.
Terwijl in Duitsland dit in 2006 al wel is gedaan en 2 rechters (München en Düsseldorf) gaven onafhankelijk van elkaar de consumenten gelijk en na hoger beroep door de provider werd ook door de hogere rechter de provider andermaal in het ongelijk gesteld. Prepaid tegoed mag daar niet vervallen!

Maar in Nederland slaapt men liever door....Terwijl het Nederlandse recht zeer veel overeenkomsten heeft met het Duitse recht.
Wanneer jij je recht wilt halen, kan ik je meer info over deze zaken geven.

Hardware ERror MAN.

tucker
door tucker - Mar 27, 2010 om 07:23
136 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb al jarenlang een prepaid toestel met KPN, en dit staat op hun site:
Je Prepaid-tegoed is onbeperkt geldig, mits er één keer in de 6 maanden
actief gebruik gemaakt wordt van de aansluiting.

Ik ben dus nog nooit mijn beltegoed kwijt geweest, wat voor mij reden is om bij KPN te blijven. Ik gebruik het toestel nl. ook alleen voor noodgevallen, heel sporadisch dus.

th
door theakemna - Mar 27, 2010 om 11:28
29 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 23:14]Dag Aly,

Je vraagt wat je hier aan kunt doen. Wel, het volgende:

Klagen dat het een onrechtmatige daad is. Eenvoudig naar de rechter stappen en vragen om een verbod het beltegoed vervallen te verklaren. Je zou ook de rechter kunnen vragen providers te verbieden beltegoed te bevriezen, dus de prepaid telefoon voor uitbellen te blokkeren zolang er nog beltegoed is.
Niemand heeft hier de moed gehad om dit voor een rechter te brengen. Ook consumentenorganisaties als Vara Kassa niet.
Terwijl in Duitsland dit in 2006 al wel is gedaan en 2 rechters (München en Düsseldorf) gaven onafhankelijk van elkaar de consumenten gelijk en na hoger beroep door de provider werd ook door de hogere rechter de provider andermaal in het ongelijk gesteld. Prepaid tegoed mag daar niet vervallen!

Maar in Nederland slaapt men liever door....Terwijl het Nederlandse recht zeer veel overeenkomsten heeft met het Duitse recht.
Wanneer jij je recht wilt halen, kan ik je meer info over deze zaken geven.

Hardware ERror MAN.
Ik ken 1 iemand die de KPN heeft aangeklaagd en heeft hier in Nederland ook gelijk gekregen en KPN in het ongelijk gesteld.

th
door theakemna - Mar 27, 2010 om 11:40
29 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=theakemna schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 11:28][quote=hrdwerrorman schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 23:14]Dag Aly,

Je vraagt wat je hier aan kunt doen. Wel, het volgende:

Klagen dat het een onrechtmatige daad is. Eenvoudig naar de rechter stappen en vragen om een verbod het beltegoed vervallen te verklaren. Je zou ook de rechter kunnen vragen providers te verbieden beltegoed te bevriezen, dus de prepaid telefoon voor uitbellen te blokkeren zolang er nog beltegoed is.
Niemand heeft hier de moed gehad om dit voor een rechter te brengen. Ook consumentenorganisaties als Vara Kassa niet.
Terwijl in Duitsland dit in 2006 al wel is gedaan en 2 rechters (München en Düsseldorf) gaven onafhankelijk van elkaar de consumenten gelijk en na hoger beroep door de provider werd ook door de hogere rechter de provider andermaal in het ongelijk gesteld. Prepaid tegoed mag daar niet vervallen!

Maar in Nederland slaapt men liever door....Terwijl het Nederlandse recht zeer veel overeenkomsten heeft met het Duitse recht.
Wanneer jij je recht wilt halen, kan ik je meer info over deze zaken geven.

Hardware ERror MAN.
Ik ken 1 iemand die de KPN heeft aangeklaagd en heeft hier in Nederland ook gelijk gekregen en KPN in het ongelijk gesteld. Ik heb n.l. 2 jaar terug een heel vervelende ervaring gehad omdat het beltegoed was vervallen.
Mijn man is invalide en heeft een prepaid telefoon voor als hij op de scootmobiel weggaat en er iets aan de hand is. Deze telefoon had hij achteraf een tijd niet gebruikt omdat er niets was om te bellen. Normaal testen we de telefoon voordat we met vakantie gaan, maar omdat ik vlak voor de vakantie nog met hoge koorts op bed had gelegen en wij dus op het laatste moment moesten inpakken zijn we dat die keer vergeten.
Ik was weer opgeknapt en leek geen vuiltje aan de lucht toen wij in Zuid-Frankrijk waren met de caravan. Echter de voorlaatste week van onze vakantie kreeg ik weer heel hoge koorts.Ik moest naar het ziekenhuis en mijn man bleef achter in de caravan. We zouden elkaar met de mobile telefoon contacten, toen bleek dat zijn telefoon het niet meer deed omdat hij eerst moest worden opgeladen. Ik probeerde hem op te laden maar had in eerste instantie een verkeerd nummer gedraaid en daarna nog een keer(zenuwen) en toen kon ik niet meer opwaarderen, want hij werd geblokkerd omdat ik 2x verkeerd had ingetoetst. Daar zaten we zonder kontakt en moesten we mensen op de camping inschakelen om ons te te helpen. Daarvandaan dat ik van die mevr. hoorde dat zij om die reden een proces tegen KPN had aangespannen. Deze mevr. had echter genoeg geld om zoiets te doen, wat ons niet gegeven is.Dit zou iets kunnen zijn voor Nelie Smit-Kroes, die dit nu in de Europesche commissie regelt???

th
door theakemna - Mar 27, 2010 om 11:42
29 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=theakemna schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 11:40][quote=theakemna schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 11:28][quote=hrdwerrorman schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 23:14]Dag Aly,

Je vraagt wat je hier aan kunt doen. Wel, het volgende:

Klagen dat het een onrechtmatige daad is. Eenvoudig naar de rechter stappen en vragen om een verbod het beltegoed vervallen te verklaren. Je zou ook de rechter kunnen vragen providers te verbieden beltegoed te bevriezen, dus de prepaid telefoon voor uitbellen te blokkeren zolang er nog beltegoed is.
Niemand heeft hier de moed gehad om dit voor een rechter te brengen. Ook consumentenorganisaties als Vara Kassa niet.
Terwijl in Duitsland dit in 2006 al wel is gedaan en 2 rechters (München en Düsseldorf) gaven onafhankelijk van elkaar de consumenten gelijk en na hoger beroep door de provider werd ook door de hogere rechter de provider andermaal in het ongelijk gesteld. Prepaid tegoed mag daar niet vervallen!

Maar in Nederland slaapt men liever door....Terwijl het Nederlandse recht zeer veel overeenkomsten heeft met het Duitse recht.
Wanneer jij je recht wilt halen, kan ik je meer info over deze zaken geven.

Hardware ERror MAN.
Ik ken 1 iemand die de KPN heeft aangeklaagd en heeft hier in Nederland ook gelijk gekregen en KPN in het ongelijk gesteld. Ik heb n.l. 2 jaar terug een heel vervelende ervaring gehad omdat het beltegoed was vervallen.
Mijn man is invalide en heeft een prepaid telefoon voor als hij op de scootmobiel weggaat en er iets aan de hand is. Deze telefoon had hij achteraf een tijd niet gebruikt omdat er niets was om te bellen. Normaal testen we de telefoon voordat we met vakantie gaan, maar omdat ik vlak voor de vakantie nog met hoge koorts op bed had gelegen en wij dus op het laatste moment moesten inpakken zijn we dat die keer vergeten.
Ik was weer opgeknapt en leek geen vuiltje aan de lucht toen wij in Zuid-Frankrijk waren met de caravan. Echter de voorlaatste week van onze vakantie kreeg ik weer heel hoge koorts.Ik moest naar het ziekenhuis en mijn man bleef achter in de caravan. We zouden elkaar met de mobile telefoon contacten, toen bleek dat zijn telefoon het niet meer deed omdat hij eerst moest worden opgewaardeerd Ik probeerde hem op te laden maar had in eerste instantie een verkeerd nummer gedraaid en daarna nog een keer(zenuwen) en toen kon ik niet meer opwaarderen, want hij werd geblokkerd omdat ik 2x verkeerd had ingetoetst. Daar zaten we zonder kontakt en moesten we mensen op de camping inschakelen om ons te te helpen. Daarvandaan dat ik van die mevr. hoorde dat zij om die reden een proces tegen KPN had aangespannen. Deze mevr. had echter genoeg geld om zoiets te doen, wat ons niet gegeven is.Dit zou iets kunnen zijn voor Nelie Smit-Kroes, die dit nu in de Europesche commissie regelt???

gallito
door gallito - Mar 27, 2010 om 18:31
479 Antwoorden / 66 Vragen

Iedereen doet zijn best, alleen blijft het heel stil vanuit AlyvanEijk.
Aly, wil je eens een reactie over wie jouw provider nu is?

al
door alyvaneijk - Mar 27, 2010 om 19:15
6 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen hartelijk bedankt voor alle reacties. Het was eerst T-mobile, daarna ging het ongevraagd ver in Telfort. Ik ben niet bijdehand genoeg, om regelmatig te kijken of er SMSjes zijn. Misschien heb ik er een gemist, dat er over gegaan is naar een andere provider. Ik bel af en toe een keer, hooguit een keer in de drie maanden. Ik heb niet op tijd zoals ik nu van iedereen begrijp opgewaardeerd, dus een keer per half jaar. Ik heb er weer een tientje tegenaan gegooid, goedkoper is er niet aan prepaidkaarten. Maar ik blijf het chantage vinden, want als ik niet opwaardeer binnen de drie maanden, zoals er in het betreffende bericht stond, ben ik ook mijn nummer kwijt!

gallito
door gallito - Mar 27, 2010 om 20:04
479 Antwoorden / 66 Vragen

[quote=alyvaneijk schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 19:15]Iedereen hartelijk bedankt voor alle reacties. Het was eerst T-mobile, daarna ging het ongevraagd over in Telfort.

Neem mij niet kwalijk aly, als ik er nu helemaal niets meer van begrijp. Je had als eerste Orange, dat daarna plots veranderde in T-mobile en die nu opeens weer veranderde in Telfort?

Je schrijft o.a. "...Op 21 maart stond er ineens een sms van Telfort dat mijn beltegoed van 18 euro bevroren was. Binnen drie maanden opwaarderen en anders nummer weg"....

Een heel vreemd verhaal.

al
door alyvaneijk - Mar 27, 2010 om 20:08
6 Antwoorden / 1 Vragen

Het was eerst Orange! Daarna T-Mobile,wat ineens veranderde in Telfort en dat is een onplezierige provider.

edwardus
door edwardus - Mar 27, 2010 om 20:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Orange is, zoals eerder gemeld, opgegaan in T-Mobile.
Telfort en T-Mobile hebben evenveel (lees: even weinig) met elkaar gemeen als KPN en Vodafone. Ik begrijp dus ook niet hoe dit zit. Heb je zelf nummerbehoud aangevraagd bij Telfort ofzo?

al
door alyvaneijk - Mar 27, 2010 om 20:36
6 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik heb niets aangevraagd, van Orange, naar T-mobile naar Telfort, ik heb daat sowieso geen sjoege van. Daarom, ik denk dat ik iets heb gemist. Het is me gewoon in mijn schoenen geschoven!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 29, 2010 om 23:09
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Thea Kemna:

Je schrijft:"Ik ken 1 iemand die de KPN heeft aangeklaagd en heeft hier in Nederland ook gelijk gekregen en KPN in het ongelijk gesteld."

Kun je ook nadere informatie geven over het proces dat tegen KPN gevoerd is over het bevriezen van het beltegoed, resp. het vervallen verklaren hiervan of het vervallen van het prepaid nummer?

Natuurlijk kan ik wat gemist hebben, doch aangezien ik hier nog nooit een melding van heb gezien, ben ik benieuwd door welke rechtbank en wanneer deze uitspraak is gedaan, of een concreet zaaknummer.

H.

th
door theakemna - Mar 30, 2010 om 09:58
29 Antwoorden / 0 Vragen

De mevrouw die het me vertelde was op de camping waar wij op dat moment stonden en heeft geen verdere gegevens aan ons verteld. Maar het was een zeer serieus iemand en ik geloofde haar direct.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 30, 2010 om 10:34
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Thea:

Al vele jaren huldig ik het standpunt (en ik heet geen Simonis):

Glauben ist gut, kontrolle ist besser.

Met van horen zeggen kom ik niet verder. Concreet graag.

Anyway, bedankt voor de moeite.

H.

th
door theakemna - Mar 30, 2010 om 11:07
29 Antwoorden / 0 Vragen

als ik die mevrouw zie zal ik het haar vragen!!!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 30, 2010 om 12:48
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Thea:

Ben benieuwd.

H.

jh
door jhuurneman - Apr 2, 2010 om 21:57
1 Antwoorden / 5 Vragen

Meld je gewoon bij Simyo aan dan ben je van alle problemen of. Een keer per half een telefoontje en niets geen gedoe met verplicht opwaarderen. Meestal kan je ook nog van een aanbieding gebruik maken.