Binnen 15 maanden Acer laptop kapot
Hoe is het mogelijk dat binnen 15 maanden een laptop het begeeft, en dat vlak na afloop van garantie periode van 1 jaar.
Hoe kan ik hiermee verder als de winkelier en Acer, nederland hier afstand van nemen.
Het laten repareren van deze laptop kost ons een vermogen als wij dit door de fabrikant laten uitvoeren, vaak ben je deze dan heel lang kwijt!
Rob van den Oosten
Een apparaat blijft een apparaat en kan dus stuk gaan.
Dat kan door een slechte kwaliteit of door onzorgvuldig gebruik.
Het laatste komt helaas maar al te vaak ook voor.
ACER is een redelijk merk, maar staat zeker niet als beste te boek.
U moet de winkelier wijzen op de te verwachten levensduur bij ZORGVULDIG gebruik, volgens de gebruiksaanwijzing.
Wat doet hij niet meer wat hij wel had moeten doen?
GSM
Alternatief is een nieuwe laptop met modernere techniek aanschaffen, soms nog goedkoper dan een reperatie.
En laptop van 15 maanden mag in feite niet kapot gaan binnen deze periode, er is ook een economische levensduur, die bepaalt hoelang een product minimaal mee moet gaan. In dit geval is 15 maanden te weinig en dient de leverancier het probleem op te lossen.
Ik meen dat EU-garantie op 2 jaar staat, dus dient de leverancier het onder garantie te herstellen. Feitelijk hoort de leverancier (detaillist) u een deugedelijk apparaat zonder mankement(en) te leveren binnen de economische levensduur.
Daar gaan we weer!!!! U heeft niets maar dan ook niets te maken met een fabrieksgarantie van één jaar!!!
Zie:
http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
Als u het allemaal goed leest betekent dat, dat u zich dient te wenden tot de verkoper en die heeft te zorgen voor reparatie! De winkelier kan en mag hier geen afstand van nemen want de wet is de wet!!!!!!!!! Voldoet de winkelier er niet aan dan geldt ook nog:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html onrechtmatige daad
ps laat u niet in de luren leggen, zie ook:
Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar. Dit is een misverstand.
Europese Richtlijn Koop en Garantie
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is weliswaar een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen, maar dit is een vervaltermijn voor de aansprakelijkheid van de verkoper en geen garantietermijn.
De vervaltermijn houdt in dat de verkoper niet aansprakelijk is voor gebreken die zich pas na twee jaar openbaren. Dit betekent dat de consument met gebreken aan een duurzaam product na twee jaar niet meer bij de verkoper terecht kan.
Nederlandse regelgeving
Echter, volgens de Nederlandse regelgeving heeft de consument altijd recht op een deugdelijk product, ook na het verloop van twee jaar. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.
meesterbever: de verkoper dient te herstellen op basis van de consumentenwetgeving! En in Nederland langer dan twee jaren!
Legt u eerst eens uit wat er mankeert aan uw laptop. Ga vooral eerst naar uw leverancier, u hoeft maar een gedeelte van de kosten te betalen zpals eerder vermeld hier. Direct contact met acer heeft geen zin.
Hallo,
Deze vraag leunt er aan bij een soortgelijke vraag in de juiste categorie (laptop) http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&_uc=no&cat=620&qid=442997. Waarschijnlijk nuttig voor wie hier meeleest, inclusief de vraagsteller.
Spijtig gaat het hier weer over Acer. Hetgeen het merk in het slecht daglicht zet. Wat ik persoonlijk graag weet vooraleer te reagerenis , om welke type en welke prijsklasse gaat het. Want zeg nu zelf de duur - of goedkoop kan invloed hebben op de leeftijd van onderdelen. Niet om de vraag te beantwoorden maar om een gegrond oordeel te kunnen vellen en er van te leren bij een volgende aankoop. Besluit tot nu toe: (goed-of duurkoop, na 15 maanden mag niks stuk gaan) 2 jaar garantie is een minimum, een must en volgens mijn weten een gegeven. Ik plan dan ook weldra op www.ahc.be (een website van gewone jongens en meisjes) een verhaal te schrijven ivm garantieperikelen die wel opgelost raakten door toedoen van een gerenoveerde, respectabele zaak met naam en palmares inclusief een verantwoordelijke verkoper met rekeningschap die zoals elders gezegd contact neemt met de producent.
Msahc
Ik kom zelf uit de laptop-branche en het is inderdaad correct dat er in Nederland MINIMAAL 24 maanden garantie moet worden gegeven om een "normale" laptop. Voor mini-laptops (7" - 9" scherm) geldt een wettelijke garantieperiode van 12 maanden. Voor batterijen van laptops geldt een garantieperiode van 6 maanden.
dolcevita@ ???? Er bestaat geen wettelijke garantietermijn van één jaar. lees ook dit dan maar eens:
Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar. Dit is een misverstand.
Europese Richtlijn Koop en Garantie
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is weliswaar een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen, maar dit is een vervaltermijn voor de aansprakelijkheid van de verkoper en geen garantietermijn.
De vervaltermijn houdt in dat de verkoper niet aansprakelijk is voor gebreken die zich pas na twee jaar openbaren. Dit betekent dat de consument met gebreken aan een duurzaam product na twee jaar niet meer bij de verkoper terecht kan.
Nederlandse regelgeving
Echter, volgens de Nederlandse regelgeving heeft de consument altijd recht op een deugdelijk product, ook na het verloop van twee jaar. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan. en de wet zelf met toelichting:
http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Ski jas is ingescheurd,
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
w
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer