ch
door charlie2008 Jan 4, 2009 om 17:35
Computers & telefonie

Binnen 15 maanden Acer laptop kapot


Hoe is het mogelijk dat binnen 15 maanden een laptop het begeeft, en dat vlak na afloop van garantie periode van 1 jaar.
Hoe kan ik hiermee verder als de winkelier en Acer, nederland hier afstand van nemen.

Het laten repareren van deze laptop kost ons een vermogen als wij dit door de fabrikant laten uitvoeren, vaak ben je deze dan heel lang kwijt!

Rob van den Oosten


2416 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gsm
door gsm - Jan 4, 2009 om 17:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Een apparaat blijft een apparaat en kan dus stuk gaan.
Dat kan door een slechte kwaliteit of door onzorgvuldig gebruik.
Het laatste komt helaas maar al te vaak ook voor.
ACER is een redelijk merk, maar staat zeker niet als beste te boek.
U moet de winkelier wijzen op de te verwachten levensduur bij ZORGVULDIG gebruik, volgens de gebruiksaanwijzing.

Wat doet hij niet meer wat hij wel had moeten doen?

GSM



kroonmeester
door kroonmeester - Jan 4, 2009 om 17:48
457 Antwoorden / 45 Vragen
0

Alternatief is een nieuwe laptop met modernere techniek aanschaffen, soms nog goedkoper dan een reperatie.


En laptop van 15 maanden mag in feite niet kapot gaan binnen deze periode, er is ook een economische levensduur, die bepaalt hoelang een product minimaal mee moet gaan. In dit geval is 15 maanden te weinig en dient de leverancier het probleem op te lossen.


Ik meen dat EU-garantie op 2 jaar staat, dus dient de leverancier het onder garantie te herstellen. Feitelijk hoort de leverancier (detaillist) u een deugedelijk apparaat zonder mankement(en) te leveren binnen de economische levensduur.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2009 om 18:09
16897 Antwoorden / 202 Vragen
0

Daar gaan we weer!!!! U heeft niets maar dan ook niets te maken met een fabrieksgarantie van één jaar!!!


Zie:


www.consuwijzer.nl


http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828


www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html


www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html


 


Als u het allemaal goed leest betekent dat, dat u zich dient te wenden tot de verkoper en die heeft te zorgen voor reparatie! De winkelier kan en mag hier geen afstand van nemen want de wet is de wet!!!!!!!!! Voldoet de winkelier er niet aan dan geldt ook nog:


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html onrechtmatige daad

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2009 om 18:11
16897 Antwoorden / 202 Vragen
0

ps laat u niet in de luren leggen, zie ook:

Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar. Dit is een misverstand.


Europese Richtlijn Koop en Garantie

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is weliswaar een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen, maar dit is een vervaltermijn voor de aansprakelijkheid van de verkoper en geen garantietermijn.


De vervaltermijn houdt in dat de verkoper niet aansprakelijk is voor gebreken die zich pas na twee jaar openbaren. Dit betekent dat de consument met gebreken aan een duurzaam product na twee jaar niet meer bij de verkoper terecht kan.


Nederlandse regelgeving

Echter, volgens de Nederlandse regelgeving heeft de consument altijd recht op een deugdelijk product, ook na het verloop van twee jaar. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.


 Het enige dat kan is dat afhankelijk van een voor een laptop geldende economische levensduur er een zekere afschrijving kan worden verrekend. Herhaald: u heeft niets maar dan ook niets met ACER te maken, nog met de fabrieksgarantie. Dat is een zaak tussen winkelier en fabriek. .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2009 om 18:12
16897 Antwoorden / 202 Vragen
0

meesterbever: de verkoper dient te herstellen op basis van de consumentenwetgeving! En in Nederland langer dan twee jaren!

jvdorst
door jvdorst - Jan 5, 2009 om 14:39
186 Antwoorden / 5 Vragen
0

Legt u eerst eens uit wat er mankeert aan uw laptop. Ga vooral eerst naar uw leverancier, u hoeft maar een gedeelte van de kosten te betalen zpals eerder vermeld hier. Direct contact met acer heeft geen zin.

ms
door msahc - Jan 5, 2009 om 15:27
8 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,
Deze vraag leunt er aan bij een soortgelijke vraag in de juiste categorie (laptop) http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&_uc=no&cat=620&qid=442997. Waarschijnlijk nuttig voor wie hier meeleest, inclusief de vraagsteller. 


Spijtig gaat het hier weer over Acer. Hetgeen het merk in het slecht daglicht zet. Wat ik persoonlijk graag weet vooraleer te reagerenis , om welke type en welke prijsklasse gaat het. Want zeg nu zelf de duur - of goedkoop kan invloed hebben op de leeftijd van onderdelen. Niet om de vraag te beantwoorden maar om een gegrond oordeel te kunnen vellen en er van te leren bij een volgende aankoop. Besluit tot nu toe: (goed-of duurkoop, na 15 maanden mag niks stuk gaan) 2 jaar garantie is een minimum, een must en volgens mijn weten een gegeven. Ik plan dan ook weldra op www.ahc.be (een website van gewone jongens en meisjes) een verhaal te schrijven ivm garantieperikelen die wel opgelost raakten door toedoen van een gerenoveerde, respectabele zaak met naam en palmares inclusief een verantwoordelijke verkoper met rekeningschap die zoals elders  gezegd contact neemt met de producent.


Msahc


 

do
door dolcevita81 - Jan 5, 2009 om 17:31
22 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik kom zelf uit de laptop-branche en het is inderdaad correct dat er in Nederland MINIMAAL 24 maanden garantie moet worden gegeven om een "normale" laptop. Voor mini-laptops (7" - 9" scherm) geldt een wettelijke garantieperiode van 12 maanden. Voor batterijen van laptops geldt een garantieperiode van 6 maanden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2009 om 17:35
16897 Antwoorden / 202 Vragen
0

dolcevita@ ???? Er bestaat geen wettelijke garantietermijn van één jaar. lees ook dit dan maar eens:

Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar. Dit is een misverstand.


Europese Richtlijn Koop en Garantie

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is weliswaar een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen, maar dit is een vervaltermijn voor de aansprakelijkheid van de verkoper en geen garantietermijn.


De vervaltermijn houdt in dat de verkoper niet aansprakelijk is voor gebreken die zich pas na twee jaar openbaren. Dit betekent dat de consument met gebreken aan een duurzaam product na twee jaar niet meer bij de verkoper terecht kan.


Nederlandse regelgeving

Echter, volgens de Nederlandse regelgeving heeft de consument altijd recht op een deugdelijk product, ook na het verloop van twee jaar. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan. en de wet zelf met toelichting:


www.consuwijzer.nl


http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828


www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html


www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html


 


heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2009 om 17:35
16897 Antwoorden / 202 Vragen
0

ps dit stond hierboven ook al!

ka
door karinhenny - Jan 5, 2009 om 17:40
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

er is ook een mogelijkheid bij aanschaf van een acer om bij aankoop een garantie van 3 jaar bij te kopen aan gezien acer niet helemaal onder de toppers valt was dat wel een goed overweging geweest




Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

SI
SIEGLIEN VENLOO - Jul 2, 2024 om 04:11
Vakantie & reizen

Ik krijg mijn geld niet terug van de cruise maatschappij

Door dat ik Amerika niet in mocht door mijn vakantie in Cuba in januari 2023. Krijg ik mijn betaling niet terug. Ik had een cruise geboekt via Miami Bahamas en nog meer met De NCL
OP 20 December 2023.€2500. Betaald maar nog ABN Verzekering en cruise maatschappij willen mijn geld niet terug geven. In April 2023 ben ik gewoon naar Amerika gereisd toen was er niets aan de hand, daarom heb ik d ... Lees meer

ju
jukwis - Jul 3, 2024 om 20:15
Auto & vervoer

Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.

Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !? Lees meer

ta
tarwe15 - Jul 1, 2024 om 10:55
Computers & telefonie

Smartphone APPS werken niet

Heb een Poco x3 van 35 mnd oud. 
Sinds kort openen  enkele APPS niet. 
Moet tel herstarten dan probleem  verholpen (tijdelijk) 
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug  gezet  nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen. 
Hoe los ik dit o ... Lees meer