moeckeraner
door moeckeraner Dec 21, 2012 om 15:39
Computers & telefonie

Blackberry Bold en MMS

Hoe kan ik op mijn BB een MMS versturen/ontvangen als er geen optie voor is??

Heb van mijn dochter een Second Hand BB gekregen maar de handleiding is zoek, dus moet ik het maar ff zo uitzoeken (ogendraai). Nu blijkt, dat ik geen MMS kan ontvangen/blijkt ook geen versturen. Ik heb een Prepaid van ah. Iemand?

ps. ik ben bijna A-technisch, sorry dat ook nog ...

1577 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2012 om 15:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag moeckeraner,

KLIK HIER voor de handleiding als dit het juiste type is. Anders op internet intikken: handleiding + naam en typenummer van de BB.
Bedoel je niet sms versturen/ontvangen i.p.v. mms?

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2012 om 16:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou ook direct op de gsm de gegevensservices/roaming uitschakelen anders ben je je beltegoed snel kwijt, hoe dit te doen staat in de genoemde handleiding op blz. 206 als ik het goed heb.
Kun je wel met de BB bellen/gebeld worden?

moeckeraner
door moeckeraner - Dec 21, 2012 om 18:20
31 Antwoorden / 11 Vragen

Mobiel Netwerk: Gegevensservices UIT
Tijdens roamen UIT
ik hoop dat je dat bedoelt. in ieder geval heb ik dat alvast gedaan.

bellen en bvb WiFi gaat wel.

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2012 om 20:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat bedoelde ik.
Kijk ook nog in de gebruiksaanwijzing (zie mijn eerdere link om die te downloaden) hoe e.e.a. werkt met sms (en mms) en al het andere, en misschien ook op de site van AH : KLIK HIER.
Ik heb zelf geen BB dus heb het e.e.a. op internet opgezocht.
Je zou ook nog op Google kunnen intikken: black berry bold en sms'en, of bbb en mms

aurora1
door aurora1 - Dec 22, 2012 om 11:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je graag een foto met de bbb zou willen versturen zou je dat mogelijk met de app. What's app kunnen doen. Lees daarom ook even: KLIK HIER. Dat zou dan gratis via wifi kunnen neem ik aan.

jo
door jorisw - Dec 22, 2012 om 11:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 22 dec 2012, 11:18]Als je graag een foto met de bbb zou willen versturen zou je dat mogelijk met de app. What's app kunnen doen. Lees daarom ook even: KLIK HIER. Dat zou dan gratis via wifi kunnen neem ik aan.

De vraag is niet om een foto te kunnen versturen, maar om MMS te kunnen verzenden en ontvangen. Dat los je niet op door Whatsapp te installeren....

moeckeraner
door moeckeraner - Dec 24, 2012 om 07:27
31 Antwoorden / 11 Vragen

ben in een tel.zaak geweest. daar zeggen ze, dat de ah-provider GEEN MMS ondersteunt. :(

gompy2
door gompy2 - Dec 24, 2012 om 09:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=moeckeraner schreef op maandag 24 dec 2012, 07:27]ben in een tel.zaak geweest. daar zeggen ze, dat de ah-provider GEEN MMS ondersteunt. :(
Volgens de site van AH is het wel degelijk mogelijk, dus die gasten lullen maar zo wat.
En even zelf onderzoeken komt niet in je op zoals Aurora1 om vrijdag 21 dec 2012, 20:26 je aangaf?
Op de site van AH is ook nog een speciale handleiding voor Blackberries:
"Stap-voor-stap handleiding voor BlackBerry phones / Playbook"

Met AH kun je wel degelijk MMS'n.
-------------------------------------------------

Veldtitel Invulling
Naam AH Internet
APN multimedia.ah.nl
Proxy < niet invullen >
Poort < niet invullen >
Gebruikersnaam < niet invullen >
Wachtwoord < niet invullen >
Server < niet invullen >
MMSC http://mms
MMS-Proxy 193.113.200.195
MMS-Poort 8080
MCC 204
MNC 12
Verificatietype < niet invullen >
Type APN/toegangspunt Default, MMS
APN-Protocol IPv4
APN in-/uitschakelen Ingeschakeld
Drager Niet gespecificeerd

Let op! AH Mobiel maakt via het Telfort gebruik van het KPN radionetwerk. Stel het toestel in op "Data-Roaming". Dit leidt niet tot extra kosten!
Let op! Herstart het toestel om de gewijzigde instellingen te activeren!
MMS

Om een mms-bericht te kunnen versturen en ontvangen, moet uw mobiele telefoon de juiste instellingen hebben.
AH mobiel biedt voor "normale telefoons" de mogelijkheid om de mobiele internet instellingen via een SMS toe te sturen. SMS het woord "Ja" naar 1300 en binnen enkele minuten ontvang je een SMS waarmee het toestel juist wordt ingesteld. Voor smartphones dienen de instellingen handmatig aangebracht te worden.
Raadpleeg voor het handmatig instellen van MMS de handleiding van uw telefoon en zet onderstaande instellingen in het toestel.
Instellingen MMS
Verbindingsnaam:
(profielnaam, netwerkaccount, connection name) MMS
Gegevensdrager:
(mms-netwerk, type overdracht, bearer) GPRS
Toegangspuntnaam:
(APN, access point name, GPRS-toegangspunt) multimedia.ah.nl
IP-adres:
(IP server, proxy (primair), gateway, inbelnr) 193 113 200 195
Poort:
(proxy-poort, IP port) 8080 (TCP/IP)
9021 (oude toestellen)
Startpagina:
(mms centrum, URL, homepage, relay address) http://mms
Subnavigatie
enz, enz...

Nogmaals de link van Aurora1
Klik hier -> AH-Telefonie

moeckeraner
door moeckeraner - Dec 27, 2012 om 18:10
31 Antwoorden / 11 Vragen

... zelf op onderzoek uitgaan is dus wel in me opgekomen (tandenblootsmilie). ik heb eerst diverse BB-sites doorzocht, gegoogled naar foren waar dat ter sprake kwam en ben wat ik al zei in een telefoonwinkel geweest. helaas heb ik erop vertrouwd, wat de medewerker tegen me zei. EN ik sta ook in contact met de Duitse kant van Telekom EN met jullie :).

en nu ga ik goed kijken, wat JIJ voor mij hebt opgeschreven. poeh poeh

gompy2
door gompy2 - Dec 27, 2012 om 19:37
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=moeckeraner schreef op donderdag 27 dec 2012, 18:10]
en nu ga ik goed kijken, wat JIJ voor mij hebt opgeschreven. poeh poeh
Jij bent wel zoet tot oud en nieuw vrees ik. ;-)

preston
door preston - Dec 28, 2012 om 15:26
62 Antwoorden / 0 Vragen

Voor MMS en meer Blackberry opties moet je wel een Blackberry-bundel hebben..
( bij b.v. KPN 5 - 7,50 per maand )
Ik heb geen idee of die bundel prepaid bij AH af te sluiten is.