fj
door fjonker Oct 15, 2006 om 21:33
Computers & telefonie

Blauw scherm Windows XP

Ik heb een HP PSC 2175 all in one. (Printer, scanner en gehuegenkaartlezer)

Op mijn vorige PC (P4, 2,26 GHz, 512 MB, 80 GB, Windows XP home) aangesloten op een PCI USB2 poort. Als ik geprint had, kon ik gewoon het apparaat weer uitschakelen, na het horen van een geluidssignaal (voor het veilig verwijderen van hardware) gebeurde er niets, en kon ik dus gewoon door werken.

Nu heb ik een PC (P D820, 2.8 GHz, 1024 MB, 300 GB) en het apparaat aangesloten op interne USB2 poort. Nu krijg ik bij het afsluiten van de printer een blauw scherm met als eerste regel dat Windows is gestopt ivm een intern probleem.

Weet iemand waar dit vandaan komt.

277 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 15, 2006 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebt u de bijgeleverde CD/DVD-rom geïnstalleerd?

Ik heb zelf een HP Laserjet 3050, daarbij heb ik de CD/DVD-rom geïnstalleerd, op een Dell Dimension 9150 met D920 2.8 Ghz. & 2048 Mb. geheugen.

Ik denk dat het bij u een kwestie van de instellingen is, is samenhang met de handleiding moet u er uit zien te komen.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2006 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als U de printer uit zet, mag dat, bij het verwijderen van de USB komt er bijna altijd een foutmelding, maar dat is een Windows probleem, probeer een update van HP, want fout melding mag, gewoon weg klikken, en blauw niet...

Het is dus dat Uw nieuwe pc nog niet weet wat dit voor apparaat is.. en de bijgeleverde CD van de printer zou wel eens erg oud kunnen zijn, bij start produktie gemaakt, dus ook als Uw printer nieuw uit doos, bij start drivers op CD, en dus updaten!

ve
door verwijderd - Oct 16, 2006 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties.

Inmiddels heb ik het probleem al weten te traceren. Nieuwe drivers zijn altijd beter, maar hadden met dit probleem niets te maken.

Het probleem zat in het stukje HP software wat met Windows wordt mee opgestart, en wat de status van de printer controleerd. Na het uitzetten van die software en het verwijderen uit de map opstarten, hoor ik nog wel een "pling" als ik de printer uischakel (het geluid voor het uitschakelen van een USB apparaat) maar het blauwe scherm is verleden tijd.