cb
door cb0ros Oct 14, 2009 om 20:58
Computers & telefonie

Blu-Ray

hallo allemaal

ik heb sinds kort blu-ray, download ook blu-ray, maar nu het volgende

de bestanden zijn meestal met het kenmerk MKV.

nu de vraag hoe/en met welk programma kan ik dit bestand op 1 blu-ray schijfje bakken, blijk dat er maar wijnig over bekend is maar god weet is er onder u iemand die mij verder kan helpen.

bvb mijn dank

lvs

439 4 Rapporteer

csb5
door csb5 - Oct 14, 2009 om 21:08
85 Antwoorden / 6 Vragen

de nieuwe versie van nero burning rom moet deze kunnen schrijven.

gr.csb5

holpen
door holpen - Oct 14, 2009 om 22:06
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Nero kan wel Blu-Ray schrijven, maar helaas geen matroska-formaat lezen.

holpen
door holpen - Oct 14, 2009 om 22:10
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Via deze link:
http://www.bitburners.com/articles/convert-mkv-files-to-playstation-3-avchd-with-subt
itles-using-mkv2vob/4345/

kom je op een site waar een duidelijke (helaas wel Engelse) beschrijving staat van hoe je een mkv-bestand op een blu-ray schijf krijgt. Je hebt daarvoor het programma mkv2vob nodig. De laatste versie ondersteunt ook de AVCHD-standaard die door Blu-Ray discs gebruikt kan worden.

freya
door freya - Oct 14, 2009 om 22:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo cb0ros,

Je hebt dan misschien een, van oorsprong, Blu-ray film gedownload, maar met 'Blu-ray' heeft zo'n gedownloade film meestal weinig meer te maken. (tenzij je een bestand van, pak hem beet, 50GB hebt gedownload?).
Het .mkv formaat geeft al aan dat het 'geript' en gecomprimeerd is en hoogstwaarschijnlijk zal de resolutie ook wel een stuk gereduceerd zijn. Het Blu-ray formaat heeft een resolutie van wel 1920x1080 en wat je gedownload hebt is vaak niet méér dan 1280x720 (720p).

Kortom, je kunt het hoogstwaarschijnlijk gewoon op een DVD branden. Afspelen kan ook met b.v. de VLC Media Player.

m.vr.gr. Freya