ke
door kessel45 Apr 26, 2013 om 19:10
Computers & telefonie

Boeken over zetten van PC naar E-reader

Ik zet regelmatig boeken over van PC naarE-reader. Nu krijg ik het volgende bericht van Microsoft. Reader for PC werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het program niet goed meer werkt. Het programma wordt afgesloten en U krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is. Nu heb ik het vandaag de hele dag geprobeerd maar krijg steeds dezelfde melding en heb het idee dat ik kan wachten tot ik een ons weeg maar geen steek verder kom. Heeft iemand dit probleem ook aan de hand gehad, en heeft iemand hier een oplossing voor? Zou me zéér welkom zijn.

5508 8 Rapporteer

freya
door freya - Apr 26, 2013 om 20:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kessel45,

Als het een paar dagen geleden nog goed werkte, is de snelste oplossing waarschijnlijk om een 'systeemherstel' naar een paar dagen geleden te proberen.

Verder neem ik aan dat die 'Reader' één of ander programma is dat geïnstalleerd is? Verwijder die software anders eens en installeer her opnieuw.

Verder neem ik aan dat je de e-reader op een USB-poort aansluit? Heb je ook al eens een andere USB-poort geprobeerd?

m.vr.gr. Freya

poltol
door poltol - Apr 26, 2013 om 20:58
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Waarschijnlijk niet gewerkt met Hard Ware veiligverwijderen.
U hoeft zich niets aan te trekken van deze melding.

Sluit de reader aan op de PC via de usb.
Dan in start computer openen.
De reader staat daar als externe schijf.
Reader openen.
Boeken bestand op PC openen.
En "gewoon" overslepen van PC naar reader.
Klaar?
Dan via Hard Ware veilig verwijderen de reader verwijderen.

De volgen keer om de melding dan niet meer voor.

Succes, poltol.

ke
door kessel45 - Apr 27, 2013 om 16:33
75 Antwoorden / 45 Vragen

Ja Poltol dit gaat prima, alleen het punt is dat ik van een vriend een boek kado heb gekregen. Staat dus op e-mail en dan weigert hij alle diensten en krijg ik weer hetzelfde beeldje van dat het program afgesloten wordt helaas.

freya
door freya - Apr 27, 2013 om 17:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kessel45 schreef op zaterdag 27 apr 2013, 16:33]Ja Poltol dit gaat prima, alleen het punt is dat ik van een vriend een boek kado heb gekregen. Staat dus op e-mail en dan weigert hij alle diensten en krijg ik weer hetzelfde beeldje van dat het program afgesloten wordt helaas.
Je zal het boek dus eerst uit het mailtje moeten halen en apart op de harde schijf moeten opslaan. Pas daarna kun je het boek van de harde schijf naar de e-reader kopiëren.
Kortom, klik in je mailtje met de rechter muisknop op de bijlage en kies: 'Opslaan als....' en kies een map op je harde schijf. Als het is opgeslagen, sluit je de e-mail en start je de software die je gebruikt om het boek op de e-reader te zetten (of je sleept het rechtstreeks vanuit die map naar je e-reader).

Freya

gerdamarijke
door gerdamarijke - Apr 27, 2013 om 19:12
330 Antwoorden / 15 Vragen

http://calibre.nl.softonic.com
Zelf gebruik het zeer makkelijke en overzichtelijke Calibre.
Via de verkenner boeken overzetten vanuit de email is geen probleem hiermee.

ke
door kessel45 - Apr 28, 2013 om 12:10
75 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 27 apr 2013, 17:10][quote=kessel45 schreef op zaterdag 27 apr 2013, 16:33]Ja Poltol dit gaat prima, alleen het punt is dat ik van een vriend een boek kado heb gekregen. Staat dus op e-mail en dan weigert hij alle diensten en krijg ik weer hetzelfde beeldje van dat het program afgesloten wordt helaas.
Je zal het boek dus eerst uit het mailtje moeten halen en apart op de harde schijf moeten opslaan. Pas daarna kun je het boek van de harde schijf naar de e-reader kopiëren.
Kortom, klik in je mailtje met de rechter muisknop op de bijlage en kies: 'Opslaan als....' en kies een map op je harde schijf. Als het is opgeslagen, sluit je de e-mail en start je de software die je gebruikt om het boek op de e-reader te zetten (of je sleept het rechtstreeks vanuit die map naar je e-reader).

Freya
TOP !!!!!!!!!!!!!!

freya
door freya - Apr 28, 2013 om 12:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@kessel45:

Dat is mooi.... ;-)

Veel leesplezier en bedankt voor het terugmelden.

Freya

ke
door kessel45 - Apr 28, 2013 om 12:25
75 Antwoorden / 45 Vragen

Hallo allemaal,
Bedankt voor het meedenken. Ik heb het zoals Freya voorstelde, eerst opgeslagen in documenten en daarna kon ik het gewoon overzetten. GerdaMarijke ik ga zeker óók eens kijken naar Calibre.
Ik weet zeker dat, als ik weer eens in de problemen kom jullie me allemaal weer willen helpen. Allemaal bedankt en een fijne zondag.
Ineke