ta
door tazzy1981 Jan 14, 2015 om 14:19
Computers & telefonie

BOL.com bedonderd de boel

Let op! Als je bij bol.com een bestelling doet van meer dan 20 euro kan je alsnog verzendkosten aan je broek krijgen.

Deze belachelijke actie ontdekte ik vandaag. Ik kreeg een aantal facturen van 1 grote bestelling. Nergens werden verzendkosten berekent behalve op de laatste.

Dus ik teken bezwaar aan ik zeg je leuk dat je het erop zet, maar ik betaal die niet, want mijn orderbedrag was het drievoudige van jullie 20 euro. vervolgens zeggen ze fijn, ja maar dit was het enige artikel wat wij direct leveren en dat is minder dan 20 euro. Linkje naar een pagina waarop staat dat items die ze niet zelf leveren niet meetellen voor die 20 euro drempel. Lekker dan er wordt nergens naar dat artikel verwezen en staat geen * of link naar het artikel wat ze me doorstuurde. Ik vraag me ook af of het wel helemaal rechtsgeldig is zo. Maar om nou voor 2 euro een rechtszaak te beginnen vindt ik ook zo wat. Zijn er meer mensen met deze problemen?

1198 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 14, 2015 om 15:28
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ik wist het in ieder geval niet, dus goed om te weten. Het zou overigens tijdens de bestelling zichtbaar moeten zijn dat je verzendkosten hebt.

Begrijp ik u nu goed dat dit een verrassing achteraf was, iets wat niet aan u werd gemeld toen u bestelde?

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2015 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u hebt spullen bij Bol besteld en via Bol spullen bij een ander? Dan is het toch logisch?

valerius-2
door valerius-2 - Jan 14, 2015 om 16:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Voortaan bij de levering vermelden dat u alles in 1 keer wilt ontvangen wegens meerdere verzendkosten uit te sluiten.

ta
door tazzy1981 - Jan 14, 2015 om 17:44
6 Antwoorden / 2 Vragen

Het was niet vooraf aangegeven. Ik kom nu gewoon 1,99 duurder uit dan op de orderbevestiging.

Dat Bol.com dingen op hun site aanbied van andere besrijven moeten ze zelf weten maarvik wil niet geconfronteerd worden met extra kosten achteraf. Zij bieden aan dat het gratis verzending is. Dan moeten ze zich daar gewoon aan houden. Het wordt nergens goed gecommuniceerd hoe het zit behalve als zij je een link sturen.

Cookies
door Cookies - Jan 14, 2015 om 22:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bol.com. De zin: gratis verzending enz. enz. is aanklikbaar. Dan zie je o.a. staan: Aankopen bij andere verkopers, tweedehands en digitale artikelen, cadeaubonnen, cadeaupapierservice en bol.com fotoservice tellen niet mee bij het bestelbedrag.

Ook bij het plaatsen van je bestelling (maar voordat je op verzendknop drukt) zie je de verzendkosten vermeld staan.

Cookies
door Cookies - Jan 14, 2015 om 22:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 14 jan 2015, 16:54]Voortaan bij de levering vermelden dat u alles in 1 keer wilt ontvangen wegens meerdere verzendkosten uit te sluiten.

valerius dat kan helemaal niet als het (gedeeltelijk) door externe verkopers wordt geleverd.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 14, 2015 om 23:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 14 jan 2015, 22:07][quote=valerius-2 schreef op woensdag 14 jan 2015, 16:54]Voortaan bij de levering vermelden dat u alles in 1 keer wilt ontvangen wegens meerdere verzendkosten uit te sluiten.

valerius dat kan helemaal niet als het (gedeeltelijk) door externe verkopers wordt geleverd.

IK heb niet gelezen dat Bol.com dit via een externe verkoper heeft geleverd.

ta
door tazzy1981 - Jan 15, 2015 om 11:40
6 Antwoorden / 2 Vragen

Het stond niet voor verzenden vermeld, want dan had ik er van af gezien. En de zin is niet klikbaar. in iedergeval niet in het winkelwagentje, tenzij ze dat ineens aangepast hebben. Dat was iig niet zo.

Ik ben via een zoekopdracht op google direct op een product binnengekomen en ben dus niet via de homepage gegaan oid.

Ik zie dat de regel op de homepage inderdaad klikbaar is, maar die heb ik nu in ieder geval niet gezien tijdens mijn bezoek aan de website. Er staat ook nergens een * bij om aan te geven dat er iets mee is.

Cookies
door Cookies - Jan 15, 2015 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 14 jan 2015, 23:19]

IK heb niet gelezen dat Bol.com dit via een externe verkoper heeft geleverd.

NOG maar een keer lezen dan.

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2015 om 12:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Altijd via de home page bestellen en eerst de voorwaarden lezen.

zoekster
door zoekster - Jan 15, 2015 om 12:52
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Het is verplicht de verzendkosten te vermelden voordat je tot uiteindelijke bestelling overgaat, dat mag niet na het bestellen en alleen in de AV staan. Ik neem aan dat u ook een bevestiging van de bestelling per mail heeft gekregen met daarop de verzendkosten, staan die er niet op, dan hoeft u deze ook niet achteraf te betalen.

Ik kan me dit niet voorstellen, maar als het zo is, dan kunt u een klacht hierover indienen bij Thuiswinkel.org.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 15, 2015 om 16:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 15 jan 2015, 12:00][quote=valerius-2 schreef op woensdag 14 jan 2015, 23:19]

IK heb niet gelezen dat Bol.com dit via een externe verkoper heeft geleverd.

NOG maar een keer lezen dan.

U heeft gelijk overheen gekeken kan gebeuren heb er echt naar gekeken maar gemist..